Cum se va modifica Programul RABLA
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Ministerul Mediului propune, printr-un proiect aflat în dezbatere publică, reducerea plafonului emisiilor de gaze la mașinile noi, pentru acordarea primei de casare. În 2019, plafonul va scădea de la 130 g/km la 120 g/km pentru autovehiculele fabricate până în 31 august 2018.
„În anul 2019, plafonul privind emisiile de CO2 aferente autovehiculelor noi achiziționate va scădea de la 130 g/km la 120 g/km pentru autovehiculele fabricate până în 31 august 2018, iar pentru autovehiculele fabricate începând cu 01 septembrie 2018 va scădea de la 145 g/km la 140 g/km. Menționăm că aceste date sunt în dezbatere publică, iar forma finală a ghidului de finanțare a programului va fi afișată după 10 zile de la data publicării propunerii de modificare”, au precizat pentru MEDIAFAX reprezentanții Ministerului Mediului.
De asemenea, în proiect se mai propune modificarea condițiilor de acordare a ecobonusurilor.
„La achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km New European Driving Cycle (NEDC) și pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 1 septembrie 2018 la maximum 110g CO2/km NEDC (CO2MPAS/BT – back translated), în regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 de lei, pentru anul 2018”, se mai arată în proiectul aflat în dezbatere publică.
Potrivit ministerului, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km și pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I), fabricate începând cu 1 septembrie 2018 la maximum 105g CO2/km NEDC (CO2MPAS/BT – back translated). În regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 de lei, pentru anul 2019.
„Modificările survin în măsurarea cantității de emisii CO2, urmare primirii la Administrația Fondului pentru Mediu de solicitări, în perioada desfăşurării până în prezent, privind actualizarea calculului noxelor și consumului de combustibil (NEDC - WLTP), conform reglementărilor în vigoare”, se menționează în proiect.
De asemenea, în proiectul de modificare a ordinului pentru modificarea și completarea Ghidului de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017-2019 se mai propune introducerea condiției de valabilitate a inspecției tehnice periodice (ITP) a autovehiculului uzat, la momentul depunerii dosarului de acceptare, pentru persoane juridice, respectiv la momentul înscrierii la producătorul validat, pentru persoane fizice.
„Condiția a fost introdusă la propunerea transmisă de către ACAROM (n.n. - Asociației Constructorilor de Autovehicule din România). Având în vedere scopul și obiectivele programului, s-a considerat necesară introducerea în cadrul definiției autovehiculului uzat inspecția tehnică periodică valabilă la momentul înscrierii la producătorul validat. Acest criteriu a fost introdus pentru a se evidenția faptul că autovehiculul uzat casat în cadrul programului a circulat pe drumurile publice”, precizează Ministerul Mediului.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?