Consiliul UE confirmă noi STANDARDE de POLUARE pentru camioane și autocare, după ce Germania a renunțat la obiecții Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Ambasadorii statelor din cadrul Uniunii Europene au confirmat, vineri, 9 februarie 2024, un acord preliminar în sensul reducerii emisiilor poluante generate de camioane și autocare, anunță Președinția belgiană a Consiliului UE.
”Astăzi, ambasadorii UE au confirmat un acord provizoriu în sensul diminuării emisiilor de dioxid de carbon generate de camioane și autocare / autobuze, așa-numitele Vehicule de Gabarit Mare (HDV). Obiectivul este reducerea și mai mult a emisiilor de dioxid de carbon în sectorul transporturilor rutiere și introducerea unor noi ținte pentru anii 2030, 2035 și 2040”, a anunțat, Președinția belgiană a Consiliului Uniunii Europene.
Conform unor surse citate de publicația Frankfurter Allgemeine Zeitung, votul a fost posibil doar după retragerea obiecțiilor Guvernului Germaniei.
Volker Wissing, ministrul german al Transporturilor, a declarat că Berlinul a reușit obținerea unor facilități pentru dezvoltarea de motoare pentru vehicule de mare tonaj pe bază de combustibili sintetici.
”Primirea acestor facilități ne-a permis să votăm proiectul în final”, a explicat Volker Wissing.
Inițial, Partidul Liber-Democrat (FDP, liberal), care face parte din coaliția guvernamentală din Germania, exprimase obiecții privind înăsprirea standardelor ecologice pentru camioane și autocare. Proiectul UE prevede reducerea cu 90% până în anul 2040 a emisiilor de dioxid de carbon generate de vehiculele de mare tonaj.
În ianuarie, Consiliul UE și Parlamentul European au ajuns la un acord politic privind standardele emisiilor camioanelor și autocarelor. Propunerea, care va trebui aprobată formal, prevede diminuarea emisiilor de dioxid de carbon cu 45% până în 2030, cu 65% până în 2035 și cu 90% până în 2040 pentru vehiculele cu greutatea peste 7,5 tone. Actuala legislație UE prevede reduceri ale emisiilor poluante cu 15% până în 2035.
Articole înrudite
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- Român, martor la uciderea unui șofer de camion în Germania. Motivul: războiul din Ucraina
- Un șofer de camion din Belgia a furat laptopuri de la angajator. Ce a decis instanța?
- Un român a fost găsit mort într-un camion de gunoi