Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European a votat amendamentele de compromis privind Pachetul de Mobilitate 1
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Amendamentele pentru 2 din cele 3 dosare au fost respinse, iar amendamentele pentru unul dintre dosare au fost adoptate.
În cadrul reuniunii Comisiei de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) din 10.01.2019, au fost votate amendamentele de compromis privind Pachetul de Mobilitate 1, respectiv:
- propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști – raportor Wim van de Camp – au fost RESPINSE amendamentele
- propunerea de lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere – raportor Merja Kyllönen – au fost RESPINSE amendamentele
- propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă – raportor Ismail Ertug – au fost ADOPTATE amendamentele
În momentul de față există dezbateri asupra procedurii care va fi urmată cu privire la supunerea acestor dosare la vot în Plenul Parlamentului european din săptămâna 21-25 ianuarie 2019 - la Bruxelles, iar în urma întâlnirii coordonatorilor din TRAN, se va decide ce va fi supus la vot în plenul PE:
- toate cele 3 dosare – ținând cont că în 4 iulie 2018 ele au fost adoptate în PE cu câteva voturi ”pentru” față de numărul voturilor ”împotrivă”, și de fapt această situație a dus la trimiterea înapoi în TRAN a acestor dosare pentru a fi revizuite, astfel încât la o nouă supunere la vot în plen sa întrunească o majoritate mai solidă.
- doar propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă – raportor Ismail Ertug - cu amendamentele de compromis adoptate de TRAN în 10.01.2019.
- niciunul dintre cele 3 dosare - având în vedere că fac parte din Pachetul Rutier, fapt puțin probabil. În același pachet este și revizuirea Directivei închirierii autovehiculelor comerciale fără șofer, dosar care a rămas pe ordinea de zi a sesiunii plenare de la Strasbourg din 14.01.2109 a Parlamentului European.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR dorește să mulțumească Eurodeputaților români, care se implică activ în sprijinirea industriei de transport rutier din România, pentru a oferi șanse egale pe piața europeană firmelor de transport rutier din România și angajaților acestora și pentru a evita falimentarea transportatorilor români.
Reamintim că măsurile conținute în Pachetul Mobilitate 1 cuprind următoarele domenii:
- Accesul la piața transporturilor rutiere și la profesia de operator de transport marfă și călători
- Autovehicule de transport marfă închiriate fără șoferi
- Taxele de drum și taxarea electronică
- Normele privind timpii de conducere și de odihnă
- Detașarea lucrătorilor
- Aplicarea legislației
- Taxe aplicate autovehiculelor
- Monitorizarea și raportarea emisiilor de CO2 pentru autovehiculele grele
Conform studiilor Comisiei Europene, mobilitatea asigură peste 11 milioane de locuri de muncă de persoane, reprezentând 5% din forța de muncă totală, transportul rutier reprezintă aproape jumătate din totalul activităților de transport de marfă. De asemenea, Transportul reprezintă 13% din totalul cheltuielilor gospodăriilor. Tot în acest studiu se estimează că în perioada 2010 - 2050, transportul de persoane va crește cu aproximativ 42% iar transportul de marfă va înregistra o creștere cu 60%.
UNTRR a participat în data de 10.01.2019 la protestul din fața Parlamentului European și a mai organizat și în data de 11.01.2019 un protest în fața Reprezentanței Comisiei Europene de la București cu ocazia vizitei Președintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, și a Colegiului Comisarilor. UNTRR a depus la Reprezentanța Comisiei Europene un protest și o adresă către Președintele Comisiei Europene împotriva propunerilor din Pachetul Mobilitate 1, întrucât sunt discriminatorii, ridică bariere în transportul rutier cu efecte considerabile și provoacă o mare povară administrativă, organizațională și financiară și fragmentează piața europeană a serviciilor de transport.
UNTRR continuă să monitorizeze atent evoluția dezbaterilor pe marginea pachetului mobilitate la nivel european. Urmăriți www.untrr.ro și pagina de Facebook UNTRR pentru a fi la curent cu ultimele noutăți și cu acțiunile UNTRR.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?