Ce înseamnă pentru șoferii de camion intrarea României în Schengen terestru Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Ce înseamnă, concret, aderarea la Schengen pentru România. Eliminarea controalelor la frontiere se traduce, în primul rând, în timp câştigat, dar şi într-o serie de avatanje economice pentru ţara noastră.
România, alături de Bulgaria, primeşte o veste, astăzi, aşteptată de foarte mulţi ani, a primirii în spaţiul de liberă circulaţie Schengen.
Ce înseamnă, însă, concret acest lucru? Însemnă timpi reduşi la controale, la graniţe. Lucrul acesta se va întâmpla treptat, iar surse din ministerul de Interne spun că ar putea să dureze între 3 şi 6 luni. Va fi un proces care se va desfăşura controlat, pentru a putea fi luate măsuri împotria migraţiei ilegale. Încă nu a fost stabilit un calnedar al ridcării restricţiilor, dar surse din ministerul de Interne spun că, până la vară ar trebui ca niciun şofer să fie nevoit să rămână la controale la graniţe.
Asta înseamnă că vor dispărea toate aceste cozi de la vamă, unde şoferii de camioane aşteaptă şi câte 20 de ore. La Giurgiu, anunţul intrării României în Schengen a fost primit cu rezerve de mulţi şoferi. Deşi se bucură pentru decizia luată la Bruxelles, mulţi sunt sceptici în continuare că măsura se va aplica rapid. Oamenii sunt de părere că implementarea deciziei va mai dura câteva luni bune de acum încolo. În orice caz, speră că vor putea circula cât mai repede fără aceste opriri, care înseamnă pierderi uriaşe de combustibil şi mai ales de timp.
Odată pusă în aplicare, libera trecere va duce la o creştere a volumului tranzitului de mărfuri. Asta înseamnă comenzi mai multe, curse mai multe şi mai rapide şi o creştere economică aşteptată de români de 17 ani, de la intrarea în Uniunea Europeană.
Grindeanu, în urma deciziei de intrare a României în Schengen terestru: Se reduc timpii de staționare la frontiere cu aproximativ 30 de minute
În urma deciziei de intrare a României în Schengen terestru, de joi, ministrul Sorin Grindeanu anunță că se vor reduce timpii de staționare cu aproximativ jumătate de oră pentru fiecare tren. "Este oficial! De la 1 ianuarie 2025 suntem membri deplini ai Spațiului Schengen, inclusiv cu frontierele terestre. De la 1 ianuarie 2025, pentru transportul feroviar, intrarea deplină în spațiul Schengen înseamnă eliminarea controlului în frontieră", a scris ministrul Transporturilor și Infrastructurii, pe Facebook.
Potrivit lui Sorin Grindeanu, se reduc timpii de staționare în frontiere cu aproximativ 30 de minute pentru fiecare tren, la punctele vamale de la Curtici, Valea lui Mihai, Salonta, Episcopia Bihor și Carei. În ceea ce privește transportul rutier de marfă, "aderarea la Schengen se traduce prin eliminarea controlului sistematic din frontierele cu statele membre UE vecine", referindu-se, în acest caz, la Ungaria și Bulgaria. El a mai transmis că "transportatorii rutieri vor tranzita mult mai rapid frontierele cu statele UE", mai exact în punctele: Vama Veche, Negru Vodă, Giurgiu, Călărași, Zimnicea, Turnu Măgurele, Bechet, Calafat, Nădlac 1 și 2, Vârșand, Borș 1 și 2 și Petea.
Articole înrudite
- OFICIAL Vom avea un nou Pod între Giurgiu și Ruse și va costa 2,5 miliarde euro
- 3 morți după ce o cisternă a fost lovită de un autoturism. Incendiul a fost devastator
- O platformă cu un cap-tractor a derapat
- Un camion cu 76 de tone de acid sulfuric a căzut în apă în urma prăbușirii unui pod
- O autoutilitară a lovit în spate un camion cu butelii