C5. Grindeanu: apucături staliniste la "Lino-leul" Transporturilor Recomandat

C5. Grindeanu: apucături staliniste la "Lino-leul" Transporturilor

COLOANA A CINCEA. Bine că a murit Iosif Vissarionovici Stalin, că altfel Sorin Grindeanu, ministrul și "Lino-leul" Transporturilor făcea documente să ne aresteze pe toți.

Ca orice ministru provincial, Sorinel merge în weekend-uri acasă la Timișoara și, cu acest prilej, din când în când mai ține câte o conferiță de presă acolo.

Asta s-a întâmplat și vineri, 4 februarie 2022, când "Lino-leul" și-a prezentat victorios pe contul de Facebook concluziile acestei conferințe de presă:
"9 teme importante în conferința de presă de la Timișoara!
1. Grupul de lucru româno-sârb a discutat astăzi la Moravița aspectele tehnice ale joncțiunii Autostrăzii Timișoara-Moravița cu infrastructura din Serbia. Urmează semnarea unui acord bilateral. Timișoara-Moravița va avea profil de autostradă după semnarea acestui acord.
2. Sunt în continuare nemulțumit de evoluția șantierului pentru Varianta Ocolitoare Timișoara Sud. În ultimele două săptămâni s-au montat doar 22 de grinzi!
3. Drumul de legătură autostrada A1 Arad-Timișoara - DN69 (10 km) este în faza premergătoare începerii construcției. Vreau ca lucrările să se desfășoare într-un ritm susținut.
4. În scurt timp intră în proces de transparență propunerea de modificare a legislației achizițiilor publice, pentru a putea să derulăm mai rapid contractele.
5. Gara de Nord din Timișoara trebuie să primească Autorizație de construire: Este important să înțelegem toți că Timișoara – Capitală Europeană Culturală, trebuie să aibă o gară modernă în anul 2023!
6. Pentru Centura Timișoara Vest trebuie să se ajungă la un punct de vedere comun între autoritățile locale. Dacă acestea nu ajung la o înțelegere proiectul va fi gestionat în continuare de Ministerul Transporturilor (prin CNAIR).
7. Contestația celor de la Astaldi întârzie depunerea ofertelor pentru secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești. Astaldi depune frecvent contestații și creează probleme proiectelor. Mai nou aceste contestații văd că sunt promovate de Asociația Pro Infrastructura. Licitația a început în 23 septembrie 2020 pentru contractul de proiectare și execuție. Se pune întrebarea firescă de ce Astaldi a făcut această contestație tocmai acum, cu doar câteva zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor?
8. Am anunțat că vreau să emit un Ordin de ministru potrivit căruia toate situațiile din contracte în care apar claimuri să se constituie în dosare care să fie trimise spre cercetare autorităților competente.
9. Multe dintre aceste claimuri apar după ce foști angajați ai CNAIR sau de la Ministerul Transporturilor devin consultanți la firme private. Valoarea acestor claimuri a ajuns acum la 1 miliard de euro!".
La punctul 2, obserăm că ministrelul este "nemulțumit de evoluția șantierului pentru Varianta Ocolitoare Timișoara Sud" pentru că "în ultimele două săptămâni s-au montat doar 22 de grinzi!".
În loc de concluzie: Acum înțelegeți de ce pe Sorinel în cheamă și Grindeanu?

“Profesionalismul” comisiei de evaluare
Sărim peste prietenia româno-sârbă, peste Gări de Nord și capitale europene culturale și ajungem la punctele 7, 8 și 9 ale "manifestului grindean".
Sorinel a sărit cu colții lui de "lino-leu" să îl sfâșie pe predecesorul său la conducerea Ministerului Transporturilor, poreclit "Drulică Frânaru".
Cu o zi înainte de conferința de presă a lui Grindeanu de la Timișoara, Asociația Pro Infrastructura, ONG-ul fostului ministru userist, a publicat un comunicat foarte dur, în legătură cu licitația pentru secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești.
"Asocierea WeBuild (fosta Astaldi, n.red.)-Tancrad a depus la CNSC o contestație de 141 de pagini prin care critică vehement documentația tehnică pusă la dispoziție de CNAIR și cere suspendarea licitației și măsuri de remediere. Practic, ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Pitești mai devreme de 10 ani.
Ce reclamă constructorii? “Profesionalismul” comisiei de evaluare, care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme și contradicții care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema.
Sau faptul că “documentația” oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanță față de traseu. Ori că un studiu geotehnic are doar… coperta! Sau că la Tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minim.
Ne-ar trebui câteva pagini doar să spicuim cele mai aberante răspunsuri date de CNAIR și cele mai grave abateri de la normative și lipsuri ale studiilor de teren pe care antreprenorii sunt nevoiți să își fundamenteze o ofertă solidă care să fie și pusă în operă, în realitate, nu doar pe hârtie.
Rezultatul final? Constructorii serioși ridică prețurile ca să își acopere riscurile pe care CNAIR le transferă către ei sau pur și simplu renunță, afectând serios concurența sănătoasă, așa cum s-a întâmplat pe lotul vecin, A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 2, unde doar turcii de la Mapa-Cengiz au depus o ofertă finală, ceilalți 5 antreprenori pre-calificați fiind alungați de lacunele documentației și riscurile tehnice și financiare.
Iar cine câștigă contractul, într-un final, își asumă aceste riscuri și de multe ori apar situații neprevăzute în teren care blochează execuția sau chiar duc la reziliere și amână inaugurarea cu ani întregi, adunând costuri suplimentare și celebrele claim-uri (revendicări) de sute de milioane de euro.", se spune în comunicatul de presă al asociației Pro Infrascructura.
În loc de concluzie: Zice bine conu' Drulică!

Să arestăm pe toată lumea!
La punctul 8 al "manifestului grindean", aflăm că Sorinel vrea să emită "un Ordin de ministru potrivit căruia toate situațiile din contracte în care apar claimuri să se constituie în dosare care să fie trimise spre cercetare autorităților competente".
Cu alte cuvinte, toți constructorii și proiectanții care lucrează cu instituții din subordinea MT se vor alege cu dosare penale dacă, în timpul derulării contractului, realizează la cererea beneficiarului lucrări în plus și pentru acestea cer să fie plătiți.
În loc de concluzie: În logica lui Grindeanu, ar trebui arestați și toți angajații MT sau CNAIR care lucrează ore suplimentare și solicită ca acestea să le fie remunerate!

Prostie, lene, incompetență
Punctul 9 al "manifestului grindean" ne face să credem că "Lino-leul" a căzut rapid pradă "vrăjelilor" șefilor din CNAIR.
Ca să își ascundă corupția și incompetența, directorașii de toate tipurile dau vina pe cei plecați din companie pentru claimurile a căror valoare "a ajuns acum la 1 miliard de euro".
În fapt, din prostie, lene sau pentru că au luat mite, angajații CNAIR care fac în mod iresponsabil caietele de sarcini și alte documente pentru licitații. Ei ar trebui să fie trași la răspundere.
Foștii angajați nu fac decât să profite de incompetența sau corupția actualilor angajați.
În loc de concluzie: Domnu' Sorinel, niște politicieni incompetenți... nu legăm și noi?!!!

Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rublică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.