C5. DOCUMENT EXCLUSIV. Podul de la Brăila are probleme tehnice iremediabile Recomandat

C5. DOCUMENT EXCLUSIV. Podul de la Brăila are probleme tehnice iremediabile

COLOANA A CINCEA. La testele statice și dinamice la care a fost supus Podul de la Brăila de peste Dunăre, care au avut loc începând cu 12 iunie 2023, mai multe toroane, cabluri împletite din mai multe fire care susțin greutatea podului, s-au rupt.

Speriați și agitați, șefii de la MTI și CNAIR au decis să amâne inaugurarea oficială a podului, de pe 26 iunie, pe 06 iulie 2023.
Deși oficialii au aplicat în acest caz strategia "cu batista pe țambal", revista TIR Magazin a reușit, în exclusivitate, să intre în posesia unui document al Consultantului lucrării, asocierea MIPA, care confirmă probleme tehnice grave ale Podului de la Brăila.
Cei doi specialiști, care au întocmit documentul din data 15 iunie 2023, au constatat că firmele constructoare au reparat "pe șest" toroanele podului.
"Se pot estima între 4 și 10 remedieri de îmbinări de fire în fiecare din cele patru camere superioare ale celor două Blocuri de Ancorare.", se spune în raport.
Mai mult, în mod complet ilegal, asocierea Webuild – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd a făcut remedierile toroanelor fără să anunțe consultantul de existența problemelor și fără să îi fie aprobată procedura tehnică: "remedierile au fost efectuate fără a fi susținute de informații din partea Antreprenorului, respectiv Procedură Tehnică de Execuție supusă spre aprobare".

Raport neconformitati Pod Braila

"ASOCIEREA MIPA
RAPORT DE NECONFORMITATE
nr. 97 din 15 iunie 2023
Beneficiar: CNAIR SA
Contract nr. 92/1819/14 ianuarie 2020
Lucarea: Supervizarea Proiectării și Execuției Podului Suspendat peste Dunăre în zona Brăila
Consultant: Asocierea SC Metroul SA- SC Italrom Inginerie Internațională SRL - SC Pegaso Ingegneria SRL- SC Arex Lider Company SRL
Antreprenor: Asocierea Webuild SPA IHI Infrastructure Systems Co.,LTD
CATEGORIA DE LUCRARE la care se referă neconformitatea: (nume și cod): Cablu principal Nord și cablu principal Sud în bloc ancoraj Brăila și Bloc Ancoraj
OBIECT/ ZONĂ DE LUCRU în care a fost constatată în neconformitatea: Camere superioare: Bloc Ancoraj Nord Brăila, Bloc Ancoraj Sud Brăila, Bloc Ancoraj Nord Jijila și Bloc Ancoraj Sud Jijila
DESCRIEREA NECONFORMITĂȚII ȘI PRESCRIPȚIA FAȚĂ DE CARE SE RAPORTEAZĂ:
În urma inspecției personalului de specialitate al Inginerului în interiorul celor 4 camere superioare ale blocurilor de ancoraj (Bloc Ancoraj Nord Brăila, Bloc Ancoraj Sud Brăila, Bloc Ancoraj Nord Jijila și Bloc Ancoraj Sud Jijila), în perioada 12-14 iunie 2023, în care au fost efectuate teste statice la podul suspendat, au fost constatate fire discontinue aparținând cablului principal (două cameră bloc ancorare nord Brăila și 2 camera bloc ancorare sud Jijila).
Se menționează că în cameră superioară Bloc Ancoraj Nord Brăila, cameră superioară Bloc Ancoraj Sud Brăila și cameră superioară Bloc Ancoraj Nord Jijila, până la data prezentului, cablurile au fost reparate prin metoda îmbinării deja folosită la instalarea firelor aparținând cablului principal. Remedierile au fost constatate inspectând manșoanele de îmbinare, care anterior testelor statice nu existau. Nu a putut fi identificat cu exactitate numărul firelor remediate, întrucât accesul către camera blocurilor de ancorare este în curs de execuție.
Din fotografiile făcute de la distanță, se pot estima între 4 și 10 remedieri de îmbinări de fire în fiecare din cele 4 camere superioare ale celor 2 Blocuri de Ancorare.
Se menționează că remedierile au fost efectuate fără a fi susținute de informații din partea Antreprenorului, respectiv Procedură Tehnică de Execuție supusă spre aprobare.
Anexă foto la cele menționate mai sus.
Consultanță:
Inginer constructor specializare poduri
Silviu Conciu
Consultanță:
Coordonator de proiect Adj2
Bogdan Marian Andrei"

La finalul pamfletului puteți să vedeți/descărcați întregul raport al Consultantului, în format .pdf, care conține și o serie de fotografii ale problemelor tehnice de la Podul de la Brăila.
În loc de concluzie: Toată tărăşenia cu remedierile este o îmbrobodeală care vrea să acopere o procedură de reparaţii neomologată. Până acum nu s-a mai auzit de asemenea defecţiuni, în timpul sau înainte de finalizarea execuţiei!

Podurile dărâmabile ale lui "Chaplin"
În mandatul lui Sorin "Chaplin" Grindeanu, podul "de piatră" de peste Siret, de la Luțca, abia reabilitat cu 8,3 milioane de lei, județul Neamț, s-a dărâmat. Și, în loc de apă, pe unii DNA-ul a venit și i-a luat.
Podul de pe DN5 din Adunații Copăceni stă și el să cadă. A fost reabilitat "la fel de bine" ca cel din Neamț.
La marele pod de la Brăila, un fel de "Brooklyn Bridge" al Brăilei, au început să se rupă toroanele dinainte să fie dat în trafic.
În loc de concluzie: Cu toate acestea, dorința de a tăia panglici a lui Grindeanu, pupat cu artă în dos de Cristian Pistol, zis "Piștol Gol", director general al CNAIR, e mult mai mare decât siguranța cetățeanului.

Încolonarea pentru "Beciul Domnesc"
Se știe că stăpânul lui "Piștol Gol", Thuma "Infractores" Hubert, și-a primit "motivația" de la unul dintre constructorii podului, pe care a cheltuit-o deja împreună cu Grindeanu.
Iar Mihai Tudose, fostul premier, actualmente parlamentar european, rage ca din gură de șarpe că vrea podul.
Veți vedea, pe 6 iunie, ce pleiadă de politruci va participa la marea inaugurare. Ținând seama de ordinea sosirii la pod, DNA va putea să îi încoloneze mai ușor în drum spre "Beciul Domnesc", atunci când va veni "Ziua Judecății", când se vor vedea consecințele incompetenței lui "Piștol Gol" și ambiției lui "Chaplin".
Pe lângă rupea toroanelor, o problemă majoră și imposibil de rezolvat, aprobată de politrucul Pistol, este infiltrarea apei în blocurile de ancoraj ale podului, care dă garanția încă de astăzi că podul nu va rezista 120 de ani, așa cum ar trebui.
În loc de concluzie: Pe aceasta mizează și politrucii de astăzi, care vor veni "câtă frunză, câtă iarbă" la inaugurare și care au ca singură deviză, indiferent de culoarea politică: "După noi potopul!".


Browserul pe care îl folosiți nu are un plugin pentru redarea fișierelor PDF.
În acest caz, puteți da click aici pentru a descărca documentul PDF.


Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..


CAMION FEST CEFIN 2023


VERSUS S03E01

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.