Bulgaria. Camioanele românești așteptă 7 zile în vamă la Ruse Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Corupția și răzbunarea bulgarilor pe austrieci "și-au dat mâna peste țară" la Ruse și firmele de transport rutier de marfă din România sunt principalele victime.
Frustrate de refuzul nejustificat al Austriei de a accepta intrarea Bulgariei și României în spațiul Schengen, începând cu 8 ianuarie 2024, autoritățile din țara vecină au decis să ia măsuri într-o manieră originală. Bulgarii au început o amplă acțiune de șicanare a tuturor camioanelor cu marfă care au ca destinație Austria.
Pretextul este un mai bun control al camioanelor care urmează să ajungă în acea țară. În realitate, "penalizarea" de 7 zile aplicată camioanelor are ca scop real disturbarea fluxului de mărfuri care au ca destinație țara condusă de cancelarul Karl Nehammer.
Autoritățile din România nu sunt interesate de acest subiect. Ministerul de Interne de la noi nu a luat niciun fel de măsuri pentru a sări în ajutorul transportatorilor români. Poliția de frontieră de la Giurgiu "doarme".
Încă de anul trecut, interlopii bulgari în colaborare cu autoritățile din țara vecină au pus la punct un mecanism ingenios de estorcare a transportatorilor rutieri români. Pentru a putea să treacă prin punctul de frontieră de la Ruse, șoferii profesioniști români sunt obligați să intre mai întâi într-o parcare nou amenajată, unde sunt taxați cu 25 de euro pentru fiecare camion.
Relevant în acest sens este cazul unui camion cu semiremorcă frigorifică al unei firme din Giurgiu. A fost verificat după intrarea în Bulgaria din Turcia. În stilul "golănesc bulgăresc", descărcarea pentru control se face pe cheltuiala transportatorului, pentru "numai" 450 euro. Pretextul vameșilor în cazul camionului cu produse refrigerate cu destinația Austria: au o suspiciune și trebuie să verifice marfa.
Au descărcat camionul, l-au reîncărcat și l-au sigilat din nou după 4-5 ore de "verificare și control".
La rândul lor, vameșii golani de la Ruse i-au luat din nou șoferului actele camionului, ale remorcii și ale mărfii. Le-a reținut pentru un control amănunțit care a durat șapte zile.
"Șoferul a încercat să plece doar cu capul tractor și polițiștii s-au așezat în fața camionului. I-au spus că dacă încearcă să plece îl arestează.
Mai mulți șoferi români le-au zis polițiștilor că, dacă nu vor fi lăsați să plece, vor bloca cu autocamioanele podul de peste Dunăre de la Ruse, pe sensul de ieșire din Bulgaria. Polițiștii au fost de acord.
Aceasta înseamnă că autocamioanele românești sunt șicanate pentru că autoritățile de la București nu joacă pe aceeași mână cu cele de la Sofia în raporturile cu Austria.", crede patronul firmei de transport al cărui camion a fost ținut șapte zile în Bulgaria.
El spune că acum are trei camioane cu prelată blocate de duminică la Ruse și bulgarii îi tot plimbă pe șoferi și pe ceilalți reprezentanți ai firmei.
În tot acest timp, Guvernul României se limitează la a-i taxa din ce în ce mai mult pe transportatori, fără să le ofere niciun fel de protecție la schimb.
Articole înrudite
- DNA continuă ancheta despre parcarea de camioane din Constanța
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- O parcare în Portul Constanța pentru camioane amânată de interesele din jurul unui teren
- Un șofer de camion din Turcia l-a lovit pe unul din Bulgaria, în România. Poliția a avut o surpriză
- Acțiunea BARIERA la frontiera Nădlac II și alte două PTF-uri. Sute de camioane și autocare au fost controlate