Autostrada Unirii merge ca melcul. Abia are aviz de mediu

Autostrada Unirii merge ca melcul. Abia are aviz de mediu

Ministerul Mediului a emis Acordul de Mediu pentru tronsonul din județul Iași al A8 Autostrada Unirii Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a anunțat marți prefectul județului Iași, Petru Bogdan Cojocaru.

În urmă cu o săptămână, Consiliul Tehnico Economic din CNAIR a avizat și studiul de fezabilitate pentru secțiunea Târgu Neamţ – Iași – Ungheni. Proiectantul Consitrans ar trebui să realizeze și proiectul tehnic, însă CNAIR i-ar putea propune renunțarea, pentru a putea lansa cât mai repede licitația pentru execuție și pentru a securiza finanțarea europeană. Contractul este foarte întârziat (aprox. un an) și există riscul ca licitația pentru lucrări să nu poată fi lansată până la sfârșitul anului, în timp ce alte proiecte cu valoare mare, precum Drumul Expres Oradea – Arad (2 miliarde de euro) sunt deja în faza analizei ofertelor.

„?????????? ??: Acord de mediu pentru tronsonul din județul Iași!

Astăzi, am făcut un nou pas important în realizarea Autostrăzii A8, o investiție esențială pentru regiunea noastră și o șansă reală ?? ? ??????? ??????? ?? ?????? ?̦?̆???. Acordul de mediu a fost semnat la Agenția pentru Protecția Mediului Iași, un moment care ne aduce mai aproape de transformarea acestei promisiuni în realitate. ✍
✅?????????? ?????? ?? ??????? ?????????? ?? ?????? din zona Podu Iloaiei și Târgu Frumos, va crea noi locuri de muncă și va oferi noi oportunități mediului de afaceri!”, a transmis prefectul Petru Bogdan Cojocaru.

 

Proiectul ”Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni” (parte din A8 – Autostrada „Unirii”) ce are o lungime 93,27 km, se dezvoltă pe teritoriul județului Iași pe un coridor de la Vest spre Est începând din apropiere de intersecția cu DN2 (Moțca) până la legătura cu Podul peste Prut la Ungheni (UAT Golăiești) și traversează UAT-urile: Aroneanu, Bălțați, Costești, Dumești, Erbiceni, Golăiești, Heleșteni, Ion Neculce, Lețcani, Miroslava, Miroslovești, Moțca, Pașcani, Podu Iloaiei, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Târgu Frumos, Ungheni și Victoria.

Agenția pentru Mediu transmite că, pe lângă lucrările specifice unei infrastructuri rutiere tip autostradă, proiectul include și realizarea de noduri rutiere, lucrări de artă și de consolidare (tunele artificiale de tip cut & cover, poduri și podețe), lucrări hidrotehnice, dar și lucrări pentru protecția mediului (ex. garduri de protecție, panouri fonoabsorbante, panouri anticoliziune avifaunistice, sisteme de colectare/epurare ape uzate și pluviale etc.).

„Traseul acestui tronson al A8 se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi, începând din zona localității Moțca, tranzitează teritoriile localităților Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iași si se finalizează în zona localității Ungheni, unde face joncțiunea cu Podul peste Prut.
Pe traseul cu o lungime de 93,269 km vor fi construite inclusiv:
– 101 poduri/pasaje,
– 14 tuneluri,
– 11 noduri rutiere,
– 4 spații de servicii,
– 2 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC)
– 6 parcări de scurtă durată.
Valoarea totală estimată pentru construcția acestui tronson al A8 (Autostrada Unirii) este de 26,39 miliarde lei (fără TVA).
Pentru lansarea în licitație a contractului pentru cinstrucția autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni mai trebuie parcurse următoarele etape:
– avizarea SF în CTE al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii,
– avizarea SF în Consiliul Interministerial,
– aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotătâre de Guvern”, a transmis recent directorul CNAIR Cristian Pistol.


MAN PRE-IAA AUSTRIA


SCHMITZ PRE-IAA 2024

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.