Audieri la DNA. O parcare vitală pentru șoferii de camion „lovită” de interese ascunse
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Procurorii DNA au început audierile angajaților din Portul Constanța în dosarul parcării de TIR-uri care trebuia să fie gata încă din 2017, conform surselor Info Sud-Est și G4Media din Portul Constanța. Informația a fost confirmată de Mihai Stanciu, șeful DNA Constanța, acolo unde este instrumentată speța.
Vineri dimineață a fost chemată la audieri în calitate de martor o angajată din departamentul de fonduri europene, conform surselor ISE și G4Media, care au precizat că urmează și alte audieri ale angajaților din Port și că procurorii au ridicat din nou documente.
Mihai Teodorescu, directorul companiei care administrează Portul Constanța (Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța), a confirmat că procurorii DNA au cerut mai multe documente și a transmis că instituția pe care o conduce ”colaborează îndeaproape cu procurorii pentru a asigura buna desfășurare a anchetei”, fără să facă alte precizări referitoare la ancheta DNA.
ISE și G4Media au arătat la începutul lunii octombrie cum investiția-cheie este amânată de șapte ani din cauza intereselor din jurul unui teren.
Astfel, o parcare de șapte hectare trebuia să fie construită în Portul Constanța până în 2017 pentru a decongestiona traficul TIR-urilor, iar investiția era considerată urgentă și era prevăzută în Master Planul portului, început în perioada în care Rusia anexa Peninsula Crimeea, în 2014.
Investiția a fost demarată 8 ani mai târziu, abia după începutul războiului din Ucraina, în regim de maximă urgență. Astăzi, la doi ani de la inițierea proiectului, abia a fost finalizat studiul de fezabilitate, adică primul document necesar în derularea unui proiect de infrastructură.
Motivul: Fosta conducere a Portului Constanța și CNAIR și-au schimbat, brusc și fără explicații, opțiunea pentru terenul pe care urma să fie amenajată parcarea și care era prevăzut în Master Planul Portului Constanța ca fiind viitorul loc al investiției. Au ales un teren vecin, cu mai multe dezavantaje, conform documentelor consultate.
Persoanele din Portul Constanța, din mediul politic, de afaceri și din diferite instituții cu care reporterii G4Media și Info Sud-Est au discutat pe parcursul câtorva luni de documentare au explicat, în unanimitate, că schimbul subit al terenurilor ascunde, de fapt, un interes imobiliar major patronat de lideri locali influenți ai PSD.
Sursele consultate de G4Media și ISE au confirmat că nu este de înțeles de ce au fost schimbate cele două terenuri, mai ales având în vedere că a doua variantă este cu mult mai dezavantajoasă pentru desfășurarea viitoarei investiții.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?