Umiliți de BULGARIA în materie de INFRASTRUCTURĂ

Umiliți de BULGARIA în materie de INFRASTRUCTURĂ

Magistrala 6 de metrou, ce ar trebui să lege Bucureştiul de aeroportul din Otopeni, un proiect de infrastructură estimat la 1,3 miliarde de euro, ar trebui să fie finalizată în 2020, dar situaţia de pe teren arată o stagnare a proiectului.

În acest timp, vecinii bulgari se bucură de aproape trei ani de linia de metrou ce leagă centrul oraşului de aeroportul din Sofia, care are un trafic de două ori mai mic decât aero­portul Henri Coandă (Otopeni). Autorităţile bulgare au inaugurat în 2015 linia de metrou ce leagă gara centrală a Sofiei de aeroport şi care are o lungime de cinci kilometri, această linie fiind o extindere a reţelei de metrou existente, potrivit presei bulgare.

Investiţia totală s-a ridicat la 407 milioane de leva (208 milioane de euro), proiect cofinanţat din fonduri europene. Linia de metrou are patru staţii, iar o călătorie durează circa 20 de minute, astfel că pasagerii care ajung pe aeroport au la dispoziţie o conexiune rapidă spre oraş. În regiune, doar bulgarii au legat aeroportul de centrul oraşului prin linie de metrou, având în vedere că aeroportul internaţional din Sofia este amplasat la doar zece kilometri de centrul oraşului. Acest aeroport a avut un trafic de 6,5 milioane de pasageri anul trecut, în creştere cu 30,3% faţă de anul anterior, arată zf.ro.

Deşi traficul de suprafaţă este tot mai congestionat până şi dinspre aeroportul Henri Coandă, cel mai mare din ţară, care a ajuns anul trecut la 12,8 milioane de pasageri, în creştere cu 16% faţă de anul precedent, autorităţile române nu s-au grăbit cu implementarea proiectului Magistralei 6. Pasagerii pot ajunge în oraş doar pe cale rutieră, dat fiind că autorităţile nu au legat aeroportul nici măcar de o linie de cale ferată directă, ca în capitalele vest-europene. În prezent, se află în derulare procedura de atribuire a contractelor pentru exproprieri a terenurilor care se află pe culoarul Magistralei 6 de metrou. Magistrala 6 de metrou ar urma să asigure capacitatea de transport pentru un număr de 50.000 călători pe oră şi sens. Ideea unei linii de metrou care să lege Bucureştiul de aeroportul Otopeni a fost anunţată prima oară în 1999.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping