Lucrările la Drumul expres Bacău - Piatra Neamț încep după 2022
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Valoarea totală a proiectului este de 10.991.156,04 lei.
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit încheierea în data de 17.08.2021 a Contractului de Finantare nr. 110, pentru proiectul ”Elaborare SF pentru Drum expres Bacau - Piatra Neamt” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - sprijin pregatire proiecte de investitii, Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.
Obiectivul general al proiectului, ca parte din reteaua TEN-T Globala, este imbunatatirea competitivitatii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.
Asigurarea capacitatii de circulatie si a conditiilor corespunzatoare de sigurana aferente retelei rutiere TEN-T, cu efecte negative minime la nivelul mediului si ocuparii terenurilor.
Imbunatatirea conditiilor de circulatie la nivel de retea rutiera nationala de transport inclusiv sub aspect de siguranta rutiera, reducerea emisiilor poluante, reducerea costurilor de operare, raspunzand astfel cerintelor de dezvoltare economica concretizata prin adaptarea retelei rutiere nationale la cererea reala de transport.
Obiectivul specific al proiectului
1. Studiu de fezabilitate elaborat.
Valoarea totală a proiectului este de 10.991.156,04 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 7.896.422,93 lei, 15% contribuția proprie - 1.393.486,40 lei, restul de 1.701.246,71 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Durata proiectului: 24 luni, respectiv între 09.03.2020 și 28.02.2022 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- Vom avea Drum Expres între Bacău și Piatra Neamț. Costă 6 miliarde de lei
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?