Încă un proiect vital de INFRASTRUCTURĂ, ratat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Lucrarile de largire a strazii Fabrica de Glucoza nu vor incepe nici in acest an, potrivit informatiilor furnizate de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro. Proiectul este esential pentru Bucuresti deoarece aceasta strada va prelua o parte din traficul de pe autostrada A3, cand aceasta va intra in Capitala. In plus, in zona s-au construit mai multe cladiri de birouri si locuinte, iar cei care locuiesc sau lucreaza stau blocati pe aceasta artera zeci de minute. A3 trebuia sa intre in Bucuresti pana la finalul acestui an, insa un termen realist este anul viitor.
"In acest moment este in curs de elaborare proiectul tehnic. Ordinul administrativ de incepere a prestarii serviciilor de proiectare a fost dat incepand cu 03.07.2017. Dupa finalizarea proiectului tehnic - in 5 luni- vom demara procedurile de obtinere a autorizatiei de construire pentru inceperea efectiva a lucrarilor de executie", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.
Municipalitatea motiveaza intarzierile prin faptul ca a fost semnat contractul de proiectare si executie lucrari nr. 263/23.06.2017 intre Primaria Municipiului Bucuresti si Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L. abia in data de 23.06.2017, din cauza contestatiilor.
Termenul de finalizare a lucrarilor este de 18 luni incepand cu data ordinului de incepere, din care 5 luni proiectarea. Lucrarile presupun largirea arterei la doua benzi pe sens, amenajarea de trotuare si parcari si costa 48.228.719.48 lei. In bugetul Primariei Capitalei pe anul 2017 s-au alocat pentru aceasta lucrare 15 milioane lei.
De ce s-a blocat largirea strazii Fabrica de Glucoza
Primaria Capitalei a decis sa largeasca strada Fabrica de Glucoza, inca din 2010, aceasta lucrare fiind necesara pentru preluarea traficului de pe autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, atunci cand ea va intra in Capitala. Tot in 2010, Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat culoarul de exproprieri si despagurile - 163 milioane lei. Lucrarea nu a inceput, in 2014 s-a modificat legislatia, iar hotararea prin care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici si exproprierile trebuia re-aprobata.
Primaria a redus suma necesara exproprierilor de la 163 milioane lei la 60 milioane lei, insa proiectul a fost reaprobat abia in primavara anului 2015 din cauza scandalului dintre partidele politice din CGMB si conducerea primariei, consilierii fiind nemultumiti de costul mare al exproprierilor. Exproprierile au fost aprobate abia pe primul tronson, intre Sos. Petricani si Barbu Vacarescu.
In bugetul pe anul 2015 au fost prevazuti pentru aceasta lucrare circa 55 milioane lei. Primarul de la acel moment al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat in mai multe randuri ca lucrarile de largire a strazii Fabrica de Glucoza vor incepe in 2015, existand bani in buget pentru lucrare. Cu toate acestea, reprezentantii municipalitatii au dat dispozitiile de expropriere abia in 2016.
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat pe 30 august 2017 si exproprierile pentru tronsonul II, cuprins intre Calea Floreasca si Barbu Vacarescu. Astfel, va fi expropriata o suprafata de 3586 mp, iar despagubirile propuse se ridica la 17,5 milioane lei.
Potrivit hotararii adoptate de CGMB vor fi expropriate doua terenuri:
- un teren de 3174 mp aflat in proprietate lui Saadati Sohi Manochehr care va primi 15,73 milioane lei. Acesta este un controversat om de afaceri iranian, cercetat de Directia de Investigare a Fraudelor din cadrul IGPR intr-un dosar de evaziune fiscala.
- un teren de 412 mp detinut de BVB REal Estate care va primi 2,1 milioane lei.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- Pieton ucis de camion. Se întâmplă pe Centura București
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?
- VIDEO Cum se circulă pe cei 11 km din Autostrada Moldovei deschiși azi?