Exclusiv PRINT. Proiectul Pasajului de la Domnești, declarat prioritatea zero în 2015, nici nu a demarat Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Miile de oameni care protestează regulat şi nervii şoferilor care stau, zilnic, ore în şir în trafic nu sunt de ajuns pentru
construcţia unui banal pasaj, care ar fluidiza circulaţia pe centura Capitalei în zona comunei Domneşti.
În jur de o mie de persoane au participat, luna trecută, la un marş
de protest în zona Prelungirea Ghencea, oamenii fiind
nemulţumiţi că, deşi se discută de mai mulţi ani despre proiectul
"Supralargire Prelungirea Ghencea-Domnesti", lucrările încă nu
au fost demarate. În ultimii ani, astfel de proteste s-au repetat de
mai multe ori.
Mai bine trotuare decât pasaje
Intersecţia Şoselei de Centură cu drumul cu o singură bandă care
străbate Prelungirea Ghencea şi ajunge în localitatea Domneşti
crează un ambuteiaj care blochează maşinile, zilnic, pe kilometri
întregi. Luna trecută, după protestele oamenilor care locuiesc în
zona rezidenţială adiacentă prelungirii Ghencea, Primăria
Municipiului Bucureşti a anunţat că a alocat suma de 5 milioane
de lei pentru “obiectivul de investiţii Penetraţie Prelungirea
Ghencea-Domneşti". Dar nu pentru a trece la construcţia unui
pod care ar elibera ambuteiajul creat de intersecţia celor drumuri.
Banii vor fi folosiţi pentru “a construi trotuare (cu o garanţie de
patru ani), pe o lungime de 3 km, până la limita administrativă cu
judeţul Ilfov. Trotuarele vor avea o lăţime de 1,5 metri astfel încât
să permită şi circulaţia bicicletelor". Construirea acestora era
programată să înceapă în luna aprilie şi ar urma să dureze
aproximativ o lună şi jumătate.
Preţul contestat
În acelaşi timp, Compania Naţională de Administrare a
Infrastructurii Rutiere a anunţat că va realiza un pasaj suprateran
peste centura Capitalei şi calea ferată, care include o lucrare de
artă cu un giratoriu suspendat ce ar trebui să fluidizeze circulaţia
rutieră în zona intersecţiei dintre ieşirea din Capitală spre
Domneşti, dinspre Prelungirea Ghencea şi centura Capitalei,
unde, în prezent, se creează frecvent ambuteiaje.
Aceeaşi promisiune a fost făcută şi în urmă cu doi ani, potrivit
documentelor publicate de revista TIR. În octombire 2015,
“Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA
a introdus acest obiectiv pe lista priorităţilor şi a demarat
procedura încă din anul 2015, primul Raport de achiziţie fiind
semnat în 29.10.2015”.
A urmat o serie de contestaţii şi de acţiuni în instanţă prin care s-a
tergiversat anunţarea câştigătorului proiectului. Motivul
contestaţiei a fost unul comun în cazul licitaţilor pentru lucrări de
infrastructură: preţul dubios de mic oferit de câştigător.
“În data de 09.11.2015, au fost depuse primele contestaţii la
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor –CNSC, de către
operatorii economici S.C. Drumuri şi Poduri Gheorgheni SRL şi
de către Asocierea Astaldi SPA-Astalrom SA-SC Drumuri şi
Poduri Gheorgheni SRL, care contestă eliminarea din competiţie
pe motivul neîndeplinirii experienţei similare. Astaldi SPA -
Astalrom SA contestă preţul neobişnuit de scăzut al ofertei
desemnate câştigătoare”, potrivit documentelor.
După respingerea mai multor contestaţii, companiile care au
pierdut licitaţiile au formulat plângere la Curtea de Apel Bucureşti
împotriva deciziilor Consiliul Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor.
În august anul trecut, Curtea de Apel a obligat autoritatea
contractantă (CNAIR) să reia procedura cu reevaluarea ofertei
câştigătoare a Asocierii Straco Grup–Comnord SA–Specialist
Consulting SRL. Astfel, Comisia de evaluare a reînceput din nou
reevaluarea ofertei câştigătoare, conform celor specificate de
către instanţa de judecată.
Numărul contestaţiilor nu poate fi limitat
Pusă în faţa unei noi amânări, CNAIR a făcut un nou apel la
răbdarea cetăţenilor şi a şoferilor: “Cu toate că acest proiect a fost
lansat cu prioritate, pentru semnarea contractului, Compania
trebuie să parcurgă absolut toţi paşii necesari a fi urmaţi conform
legislaţiei în vigore. Chiar dacă acest proiect are o semnificaţie şi
o importanţă deosebită, CNAIR trebuie să respecte şi să parcurgă
absolut toate etapele pentru realizarea acestui obiectiv.
De asemenea, precizăm că în conformitate cu legea achiziţiilor
publice (OG nr. 34), numărul contestaţiilor nu poate fi limitat, caz
în care comisia trebuie să se supună reglementărilor legale şi să
re-evalueze de fiecare dată ofertele.
Chiar dacă suntem de acord cu solicităriile cetăţenilor care
locuiesc şi tranzitează această zonă şi susţinem promovarea
acestui proiect, realizarea lui depinde de parcurgerea tuturor
etapelor de achiziţie publică, conform legislaţiei în vigoare.
De-a lungul perioadelor mai sus menţionate, conducerea
companiei s-a întâlnit cu reprezentanţii cetăţenilor pentru a le
explica întreaga procedură şi pentru a-i ţine la curent cu
succesiunea etapelor”, arată documentele CNAIR.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- 16 kilometri de autostradă, inaugurați mai devreme. Pe unde se va circula?
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?