CNAIR-Demolatorul se întoarce! Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
UPDATE: Consiliul de Administrație al CNAIR și-a reluat ședința la ora 16.00 și în mai puțin de 30 de minute a decis să îi prelungească pentru "o perioadă scurtă" mandatul de director general interimar al lui Ştefan Ioniţă. Ministrul Felix Stroe s-a răzgândit în ultimul moment, după ce i-a văzut lui Narcis Neaga fișa profesională. El le-a făcut oferte pentru poziția de director general unor angajați mai vechi cu poziții înalte în Companie: Cristian Andrei și Radu Munteanu. Cei doi au refuzat oferta ministrului. Astfel că, fără nicio alternativă, Felix Stroe a decis să îi mai lase timp de gândire și i-a prelungit lui Ioniță interimatul cu încă 4 luni.
Şedinţa Consiliului de Administraţie a CNAIR de azi, 12 ianuarie 2017, a fost întreruptă brusc. Toţi membrii CA au fost chemaţi "la ordin" la ministrul Transporturilor, Felix Stroe.
Membrii Consiliului urmează să decidă azi dacă îi prelungesc cu 6 luni mandatul de director general interimar al lui Ştefan Ioniţă.
Se pare că Stroe a cedat presiunilor şi vrea să îl readucă la conducerea CNAIR pe controversatul Narcis Neaga, fostul şef al CNADNR scăpat ca prin minune de puşcărie, care se vrea din nou un mare maestru păpuşar al Companiei de Drumuri.
Deşi are un CV cu o activitate de 20 de ani în această instituţie, Neag(r)a nu poate explica ce a făcut în această perioadă.
El este de formaţie inginer metalurg şi a fost "paraşutat" în CNADNR în anul 1997, cu sprijinul UDMR, de către fostul secretar de stat şi senator Sorin Bota.
Jobul i-a venit lui Narcisel ca o recompensă pentru activitatea de fruntaş în lipirea afişelor în campania electorală din 1996. Duplicitar cum îl ştim, în acel an electoral Narcisistul a făcut campanie electorală pentru PSD în judeţul Sibiu şi pentru UDMR în Alba, ca tot "românul imparţial".
Şi, pentru că paraşuta nu i s-a deschis în 1997, Neaga a căzut direct pe un post de director în CNADNR şi coleg de cameră la Bucureşti cu un mic udemerist.
Ca directoraş pentru Parteneriatul Public Privat (PPP), Neaga nu avea practic obiectul muncii. Exact ca în zilele noastre, nici pe atunci nu existau PPP-uri decât la nivel de intenţie.
După doi ani de "trudit în van", Narcisistul a fost promovat ca şef al Direcţiei care se ocupa de Autostrada Bucureşti-Ploieşti. Astfel, "profesionalismul" său a fost încă odată probat: cei 57 de kilometri de autostradă nu au fost finalizaţi nici până azi, deşi lucrările au început în 2007, adică de peste 10 ani.
A urmat apoi o perioadă foarte tumultoasă, în care Neag(r)a a fost dat afară pentru incompetenţă şi corupţie şi a fost reangajat pe pile de două ori.
Ca urmare a lipsei de rezultate şi de ocupaţie, Neaga nu a fost pus niciodată în situaţia "jenantă" de a învăţa ceva.
Astfel că, pentru a i se recunoaşte lipsa totală de profesionalism şi experienţă, Narcisel a fost "în mod firesc" promovat ca director general al CNADNR.
Din această poziţie, el a rămas în istoria României ca principalul autor al "magistralei" prăbuşiri a autostrăzii Orăştie-Sibiu.
Ca să reuşească această "performanţă", Neaga a "revoluţionat" activitatea CNADNR, prin eliminarea consultantului, adică a firmei care urmărea calitatea lucrărilor. El a avut astfel certitudinea că lucrările italienilor făcute pe acel sector de autostradă sunt suficient de proaste pentru a "realiza" o prăbuşire cu adevărat spectaculoasă.
Dacă DNA s-ar fi aplecat mai mult în cercetarea dosarului lui, ar fi putut releva şi aceste aspecte.
Important de menţionat este faptul că toată activitatea din ultimii 20 de ani a lui Narcis Neaga stă sub deviza: "Cine nu munceşte nu greşeşte şi cine nu greşeşte trebuie promovat". Dovada cea mai clară a acestei afirmaţii este dată de faptul că el a stat la conducerea CNADNR doi ani şi jumătate, mai mult decât orice alt director general din ultimii ani. Pentru că nu a făcut nimic, nu a greşit!
Mai grav este şi că a distrus mentalităţile din Compania de Drumuri: angajaţii nu mai fac nimic pentru că au constatat că, dacă nu fac, nu greşesc şi astfel rămân pe veci pe funcţii, cu nişte venituri uriaşe.
În ultimii ani, ca o nouă încoronare a lipsei de rezultate, Neaga a fost numit succesiv consilier personal al miniştrilor Cuc şi Stroe. Oficial, el a fost numit consilier pe probleme de aviaţie, un domeniu în care Narcisică este cel puţin aerian.
Pentru că l-a dat din nou de gol "profesionalismul", şi cei doi miniştri l-au pus să se ocupe tot de drumuri.
Din această postură, Neag(r)a trage sfori şi sforicele, încercând să îşi protejeze ciracii.
În loc de concluzie: Neaga a început să facă turul antreprenorilor pentru a-i anunţa că va reveni în funcţia de director general al rebotezatului CNAIR şi că toată lumea trebuie să se întoarcă la "vechile obiceiuri". El promite aceleaşi rezultate "spectaculoase" ca până acum!
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- 16 kilometri de autostradă, inaugurați mai devreme. Pe unde se va circula?
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?