Volvo începe producția de serie a camioanelor electrice, în Gent Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Volvo Trucks își crește volumele de camioane electrice și începe producția de serie a camioanelor electrice de categorie grea, la fabrica din Gent, Belgia.
Astfel, acum se produc camioane electrice Volvo în patru fabrici – trei în Europa și una în Statele Unite.
„Sunt încântat! Fabrica de la Gent este cea mai mare din rețeaua noastră, iar startul producțíei aici reprezintă un reper foarte important. Acum, chiar mai multe companii de transport pot trece la electric, cu Volvo”, spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
La Gent, vor fi produse trei modele electrice diferite – Volvo FH, Volvo FM și Volvo FMX Electric. Aceste camioane pot opera cu o masă totală de 44 de tone* și se pot adapta unei game largi de necesități de transport.
„Camioanele noastre sunt foarte apreciate pentru calitatea lor remarcabilă și pentru siguranță, design și confortul pe care îl oferă șoferilor. Mă bucură foarte mult faptul că toți clienții pot obține aceste beneficii și, în același timp, pot transporta mărfuri fără să emită CO2,” spune Roger Alm.
Fabrica din Gent este cea mai mare unitate de producție Volvo Trucks, cu o capacitate anuală de aproximativ 45.000 de camioane. Vehiculele electrice sunt asamblate pe aceeași platformă și linie ca și cele diesel și pe gaz, într-un sistem de producție care îi conferă fabricii un grad înalt de flexibilitate, atunci când este vorba despre administrarea diferitelor variante și cerințe. Pachetul de baterii vine de la recent inaugurata uzină de asamblare de baterii din Gent, situată chiar lângă linia de producție.
Primul producător de camioane electrice grele
Gent este a patra fabrică Volvo care produce camioane electrice pe baterii. Prima a fost Blainville, în Franța, unde Volvo a început să producă vehicule electrice pentru colectarea deșeurilor și pentru distribuție, în 2019. Un an mai târziu, a început producția de serie în fabrica din New River Valley, SUA, cu modelul VNR Electric, proiectat pentru transport regional. Apoi, un important reper a fost atins anul trecut, când Volvo Trucks a introdus cea mai grea gamă în producția de serie, la fabrica Tuve, din Suedia, fiind primul producător la nivel global care a realizat acest lucru.
Până în prezent, Volvo Trucks a primit comenzi, inclusiv scrisori de intenție de cumpărare, pentru aproape 6.000 de camioane electrice, din 42 de țări de pe șase continente.
„În urmă cu doar câțiva ani, mulți credeau că electrificarea transportului greu cu camioane este imposibilă. Dar noi am decis de timpuriu că electrificarea este principala noastră cale către emisii zero. Acum, putem oferi o gamă, lider în domeniu, de camioane electrice specializate, aflate în operare peste tot în lume”, spune Roger Alm.
„Totuși, pentru ca marea trecere la electric să se poată produce, guvernele trebuie să acționeze acum și să ofere programe de stimulare pentru aceia care investesc în noua tehnologie, să crească capacitatea rețelei electrice și să introducă taxe pe CO2, pentru a face transportul sustenabil mai competitiv.”
*Masă Brută în Combinație (GCW)
Articole înrudite
- MAN oferă o perspectivă asupra portofoliului de camioane electrice la IAA
- MAN și E.ON construiesc o rețea publică de încărcare pentru camioane electrice în Europa
- Volvo Trucks în 2023: Vânzări record și ofertă extinsă de camioane electrice
- Volvo Trucks: 100 de camioane electrice pentru DFDS
- Cătălin Enache, Volvo Trucks: "Avem o gamă completă de camioane electrice, de la 16 la 40 de tone"