T 440 OPTIFUEL- UN RENAULT TRUCKS PENTRU DISTANȚE LUNGI

T 440 OPTIFUEL- UN RENAULT TRUCKS PENTRU DISTANȚE LUNGI

O reducere a consumului de combustibil la transportul
internațional și regional și un mediu de condus confortabil și
sigur pentru șofer sunt elementele forte ale camioanelor
gamei T de la Renault Trucks.


Reporterii revistei TIR au avut posibilitatea de a testa camionul
Renault Trucks T 440 Optifuel atât în regim de drum îngust dar și
pe o șosea cu mai multe benzi.
Pentru a ieși de la cartierul general al Renault Truck din București
spre Pitești ai nevoie de ambilități excelente de șofer. Într-un
astfel de context, Renault T440 vine în ajutorul șoferului care
trebuie să conducă pe un drum extrem de îngust și care nu
dispune de benzi de refugiu. De aceea, este extrem de important
ca device-urile camionului să te ghideze la mers (sistemul GPS
sau cel care te avertizează că ai trecut peste banda de separare
a sensurilor sunt extrem de importante). Dacă nu cunoașteți
periferia Capitalei, vă putem spune că toate căile de acces spre
Autostrada 1 sunt foarte precare. Spre exemplu, camionul a avut
de străbătut un pod peste autostradă atât de îngust încât două
camioane nu o pot face în același timp.

Vizibilitate sporită
A fost de mare ajutor sistemul predictiv de cruise control
Opticruise și asistența la frânare.
Chiar și pe autostradă, camionul a fost nevoit să facă față
denivelărilor sau chiar gropilor. Amortizoarele excelente dar și
scaunele pneumatice din cabină au creat confort șoferului și
pasagerului. Semnalele sonore de avertizare în caz de posibilă
coliziune micșorează până la zero riscul de accident.
Manevrabilitatea și siguranța la superlativ s-au văzut din nou

atunci când am fost nevoiți să ieșim de pe autostradă pe un drum
extrem de îngust, denivelat, iar camionul a virat strâns, fără
probleme sau alte manevre suplimentare.
Zgomotul dn cabină este inexistent. Cabina este dotată cu două
paturi pentru odihna a doi șoferi, are televizor și acces la internet.
Datorită unui volum sporit în cabină, unui spațiu de depozitare
generos, finisajelor și tapițeriilor interioare, camionul Renault
Trucks T îi oferă o siguranță și un confort sporit conducătorului
auto. De asemenea, un sistem GPS face imposibil să greșești
drumul. Fereastra uriașă oferă o vizibilitate perfectă, iar sistemul
de oglinzi multiple oferă vizibilitate în lateralele camionului.
Averizări sonore în caz de risc
Panoul de bord oferă comenzile la îndemâna şoferului. Graţie
echipamentelor automate, acesta se poate concentra la ceea ce
are de făcut. Butoanele sunt la îndemâna șoferului, iar afișajul
GPS este plasat în drepta șoferului, ușor de accesat și de citit,
adică ideal pentru un transport de cursă lungă. De altfel, tot
panotajul, chiar și cel aflat înspre mijlocul camionului este întors
spre șofer, astfel încât acesta să nu facă mișcări bruște ori
întoarceri atunci când trebuie să obțină diverse informații. Plajele
mari de reglaj ale scaunului și ale volanului îi oferă șoferului o
poziție ideală la condus. Afișajul principal color, de mari
dimensiuni, prezintă informațiile în mod intuitiv.
Așa cum am putut vedea și pe parcursul drive-testului, diferite
tehnologii inteligente de asistență la condus și sisteme de frânare
protejează eficient personele aflate la bord și asigură marfa
transportată. Numeroase accesorii și echipamente fac condusul
extrem de sigur. Frânele cu discuri pe față și pe spate vin în
dotările de serie. Încuietoarea mecanică suplimenatară a ușilor
reprezintă un element sporit de siguranță. Așa cum am putut
constata pe autostrada A1, avertizarea în cazul depășirii încălcării
liniei continue funcționează impecabil.

Frânare de urgență automată cu avertisment de iminentă
coliziune, ajutor la plecarea din pantă, control electronic al

tracțiunii care împiedică răsturnarea în situații critice și permite

aducerea camionului în trafic, comanda retarderului poziționată în
dreapta volanului, frâna de parcare electrică automată la oprirea
motorului, controlul automat al aerului din pneuri – în caz de
anomalie se emite o avertizare sonoră – iată câteva caracteristici
ale acestui model de camion Renault Trucks care îl ajută imens
pe un șofer.
Luminile se aprind automat și, la fel ca ștergătoarele, pot fi
acționate și de la distanță. Luminile din spate sunt cu leduri,
pentru a reduce semnificativ consumul de electricitate. O cameră
video pentru marșarier este disponibilă ca accesoriu opțional.
Luminile de zi sunt cu halogen, adică extrem de eficiente.

Consum redus de combustibil
Acest autovehicul dispune de cele mai noi inovații destinate
reducerii consumului de combustibil. Renault Trucks T 440
Optifuel este echipat cu elemente aerodinamice, cum ar fi
deflectoarele de pe acoperiș, cele laterale, șanțurile laterale și
extensiile de prindere. Camionul are un motor de 13 litri Euro 6
Step C cu sistem de injecție common rail, control ecologic cu
Optiroll, un compresor de aer dezactivat, o pompă de direcție cu
debit variabil și o funcție automată de oprire a motorului. Această
nouă generație de camioane include și Optivision, un regulator
predictiv de viteză, care utilizează o conexiune GPS pentru a
adapta schimbarea treptelor, accelerația și viteza în funcție de
topografia rutei. Această gamă impresionantă de caracteristici are
ca obiectiv să sporească și mai mult profiturile companiilor de
transport prin reducerea la minimum a consumului de carburant.

Pachetul Fuel Eco+
Camionul Renault Truck T Optifuel a fost echipat cu o serie de
device-uri destinate reducerii consumului de combustibil. Acestea
includ sistemul predictiv de cruise control Optivision, acum
conectat la GPS. Aceasta face posibilă adoptarea unei trepte de
viteze, a unei accelerații și a unei viteze corespunzătoare traseului urmat.Atunci când rulezi în pantă, de exemplu, sistemul

va profita cât se poate de mult de inerția vehiculului. Și atunci
când ajunge în punctul cel mai înalt al rampei, vehiculul va
rămâne în cea mai economică treaptă de viteză, deoarece știe că
urmează o pantă.În timpul fiecărei călătorii, sistemul
înregistrează traseul, nu numai pentru camionul respectiv, ci și
pentru toate celelalte camioane echipate cu Optivision care au
urmat un itinerariu similar. Se pot obține, astfel, economii de
combustibil încă de prima dată când un camion parcurge o
anumită rută, dacă un altul, echipat cu acest sistem, a parcurs-o
anterior. Cu pachetul Fuel Eco+, care combină pachetul Fuel Eco
(mod de limitare a puterii, eco-cruise control cu sistem Optiroll,
compresor de aer decuplabil, pompă de direcție cu flux variabil și
sistem de oprire automată a motorului) cu Optivision,
transportatorii pot reduce consumul acestor autocamioane cu
până la 5%.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping