SCANIA DEMONSTREAZĂ CĂ TRANSPORTUL FĂRĂ COMBUSTIBILI FOSILI ESTE POSIBIL Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Prin intermediul unor teste interne, Scania demonstrează că emisiile de carbon pot fi reduse cu mai mult de 95% chiar și cu ajutorul tehnologiei existente.
Scania’s Transport Laboratory este utilizat pentru unele dintre transporturile interne ale companiei Scania. În acest proiect sunt implicate 45 de camioane și autocare, dintre care 14 sunt cap-tractor pentru transportul pe distanțe lungi. Începând cu anul 2018, flota funcționează fără combustibili fosili și doar cu un motor hibrid care reduce emisiile de carbon cu mai mult de 95%.
Scania’s Transport Laboratory a fost fondat în 2008 ca o extensie a departamentului de cercetare și dezvoltare al companiei, în scopul de a învăța cât mai multe despre provocările clienților săi și despre modul în care profitabilitatea poate fi îmbunătățită. Deja, în primii cinci ani, cercetările de laborator au redus consumul de combustibil cu 20% și emisiile de carbon cu 50% pe tona transportată.
"Este vorba despre punerea în practică a ceea ce propovăduim. Nu cerem clienților noștri și industriei în general să facă ceva ce noi nu suntem dispuși să facem ", spune Jan Björklund, șeful Scania’s Transport Laboratory.
În fiecare zi, Scania Transport Laboratory operează 14 combinații de camioane și remorci între fabricile de producție din Södertälje, Suedia și Zwolle din Olanda. De-a lungul unui an, fiecare camion parcurge aproximativ 400.000 de kilometri, de aproximativ trei ori mai mult decât un camion care ar fi rulat în operațiuni standard de transport. Aceasta înseamnă că laboratorul oferă o ocazie pentru Scania de a testa și evalua calitatea și performanța vehiculului.
"Una dintre învățăturile pe care le-am deprins este legat de planificarea traseului și pregătirea conducătorilor auto. Ajustările destul de mici au un impact mare. De exemplu, reducerea vitezei de la 90 la 80 km pe oră în operațiunile de lungă durată reduce combustibilul cu 10%, în timp ce pierderea de timp este de numai 1% ", spune Björklund.
Articole înrudite
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- MAN a livrat primul camion TGX de 40 de tone, complet electric
- Divizia de camioane a Volkswagen și-a stabilit țintele pentru următorii 5 ani
- Schmitz Cargobull AG: Scania România - Partenerul de Service al Anului 2024
- Scania introduce un portofoliu uniform de servicii modulare în toată Europa