Presiuni pentru camioane (electrice) mai mari pe drumurile din România Recomandat

Presiuni pentru camioane (electrice) mai mari pe drumurile din România

Cum să permitem trecerea la camioane cu emisii zero, protejând în același timp infrastructura rutieră a Europei?


Comisia Europeană a propus revizuirea directivei privind greutățile și dimensiunile (W&D) în iulie 2023. Prin stabilirea limitelor de greutate și lungime ale vehiculelor, directiva W&D este esențială pentru sprijinirea tranziției industriale către vehiculele cu emisii zero (ZEV). În prezent, directiva W&D permite combinațiilor ZEV să cântărească până la 2 tone în plus față de camioanele diesel, în timp ce ambele au aceeași limită pentru axele motoare.

Limitele actuale privind greutatea totală și axele pot duce la pierderi de sarcină utilă în anumite cazuri de utilizare, cel puțin pe termen scurt și mediu, penalizând astfel vehiculele ZEV. Limita de greutate de 2 tone nu este întotdeauna suficientă pentru a compensa greutatea suplimentară a unor modele cu emisii zero în transportul rutier pe distanțe lungi, întârziind astfel adoptarea acestora. În plus, un ZEV poate atinge limita de 11,50 tone pentru axa motoare înainte de a utiliza pe deplin greutatea suplimentară de 2 tone pentru întregul vehicul (adică înainte de a atinge greutatea totală autorizată de 42 de tone).

Acest lucru se poate întâmpla deoarece pachetele de baterii sunt de obicei montate de-a lungul șasiului, adăugând greutate suplimentară la axa motoare. În consecință, o parte din limita de 2 tone rămâne neutilizabilă, ceea ce dezavantajează vehiculele ZEV în ceea ce privește sarcina utilă în comparație cu camioanele diesel.

Pentru a soluționa problemele legate de sarcina utilă, Comisia a propus creșterea greutății autorizate pentru vehiculele ZEV de la 2 la 4 tone, ridicând astfel greutatea totală autorizată a acestora la 44 de tone, alături de o creștere a limitei greutății axei motoare de la 11,50 la 12,50 tone. Cu toate acestea, greutățile ridicate pe osie pot avea un impact negativ asupra infrastructurii rutiere, iar această creștere cu 1 tonă a greutății pe osia de conducere a devenit unul dintre elementele cele mai contestate în cadrul discuțiilor politice. La un an și jumătate de la apariția propunerii, statele membre ale UE nu au ajuns încă la o poziție comună.

Un nou raport de consultanță realizat de companiile de consultanță Apollo Vehicle Safety și Research Driven Solutions prezintă modul în care revizuirea W&D poate sprijini tranziția către ZEV-uri, protejând în același timp drumurile și podurile Europei. Apollo Vehicle Safety a examinat posibile creșteri alternative ale greutății care ar asigura condiții de concurență echitabile pentru vehiculele ZEV, minimizând în același timp orice efecte negative asupra infrastructurii rutiere din Europa.

Analiza cuantifică costurile de infrastructură rutieră rezultate ca urmare a modificării greutăților vehiculelor și ale osiilor pentru trei țări de exemplu (Germania, Polonia și România) și le proiectează pentru perioada 2025 - 2040, pe baza vânzărilor de vehicule ZEV și a absorbției flotelor prevăzute pe fiecare dintre aceste piețe.

Research Driven Solution a evaluat impactul vehiculelor ZEV asupra mai multor forme și lungimi de pod. Reducerea ușoară a limitelor de greutate propuse pentru combinațiile cu 5 axe ar garanta că majoritatea vehiculelor ZEV aflate în prezent pe piață pot atinge o sarcină utilă egală cu cea a camioanelor diesel de 40 de tone. Costurile pentru rețeaua rutieră a Germaniei ar crește cu doar 1,41% față de situația actuală, economisind 400 de milioane de euro față de propunerea Comisiei în perioada 2025 - 2040. În Polonia și România, creșterea ar putea fi limitată la 0,72% fiecare, cu economii de 20 de milioane EUR fiecare în comparație cu propunerea.

Trecerea unei părți mai mari a flotei europene de camioane la o pondere mai mare a combinațiilor cu 6 axe ar reduce semnificativ costurile infrastructurii rutiere, nu numai în comparație cu propunerea Comisiei, ci și cu normele actuale în materie de W&D. Numai Germania ar economisi 2,67 miliarde EUR, iar Polonia și România câte 150 de milioane EUR

Detalii AICI


MAN eTGE


BĂNICESCU - VARTA
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.