La ce se uită românii când își cumpără un vehicul comercial ușor: marcă, preț, kilometri

La ce se uită românii când își cumpără un vehicul comercial ușor: marcă, preț, kilometri

Românii interesaţi de vehicule second hand comerciale vor ca numărul de kilometri parcurşi să nu depăşească 37.000, în timp ce la nivel internaţional, clienţii sunt mai flexibili şi achiziţionează vehicule cu un număr mediu de 40.000 de kilometri parcurşi, arată o analiză a platformei Tradus, potrivit căreia decizia de cumpărare a românilor este influenţată de ţara de provenienţă a maşinilor, ei se orientează în special după vehicule din Germania, Italia şi Belgia.


Tendinţa pentru toate sectoarele de activitate este de digitalizare şi îmbunătăţire a procesului de relaţionare cu clienţii, accelerată şi de contextul medico-sanitar actual.

Numărul mediu de kilometri parcurşi de vehiculul comercial rulat este deosebit de important în decizia de achiziţie, la fel ca în cazul unui autoturism.

"Românii interesaţi de vehicule second hand vor ca numărul de kilometri parcurşi să nu depăşească 37.000, în timp ce la nivel internaţional, clienţii sunt mai flexibili şi achiziţionează vehicule cu un număr mediu de 40.000 de kilometri parcurşi", arată analiza.

În plus, pe lângă încrederea pe care o acordă anumitor ţări exportatoare şi anumitor mărci de produse, utilizatorii mai sunt atenţi şi la anul mediu de producţie al vehiculului. În medie, în România există o preferinţă pentru vehicule comerciale rulate fabricate în 2008, deci cu peste 10 ani vechime pe piaţă. Pe de altă parte, la nivel global, utilizatorii se orientează după utilaje fabricate începând cu 2007.

Utilizatorii din România preferă în principal vehiculele comerciale uşoare, adică cele sub 3 tone, cum sunt dubiţele, spre deosebire de preferinţa generală pe plan global pentru camioane.

Totuşi, în căutările de pe platformă se poate observa o similaritate în preferinţele globale şi cele ale românilor: o cerere în creştere pentru unităţi agricole.

Categoria vehiculelor comerciale rulate pentru activităţi agricole este pe un trend de creştere, iar în ultimele luni am asistat la o cerere tot mai mare pe acest segment. Doar în luna martie a acestui an, cererea globală pe această categorie a crescut cu 44% şi suntem încrezători că lucrurile nu se vor opri aici. Fermierii sunt o audienţă importantă şi valoroasă pentru noi, de aceea vom continua să monitorizăm atent această componentă a platformei, pentru a ne asigura că au la dispoziţie o ofertă potrivită cu nevoile şi aşteptările lor.

Decizia de cumpărare a românilor este influenţată de ţara de provenienţă a vehiculelor.

Astfel, aceştia se orientează în special după vehicule din Germania, Italia şi Belgia. Germania este de asemenea în top ca ţară exportatoare de vehicule comerciale rulate online pe plan global, însă cumpărătorii se orientează şi către vehicule din Olanda şi Italia.

Conform datelor înregistrate în platformă, românii au preferat Mercedens-Benz, Volkswagen şi Nissan ca branduri pentru vehicule comerciale uşoare, tendinţele fiind aproape aceleaşi ca pe plan internaţional.

Analiza a fost făcută de echipa Tradus.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.