Înmatriculările de vehicule comerciale noi: creștere de 162% față de aprilie 2020
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 14,5%, în primele patru luni ale anului în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, până la un volum de 27.624 de unităţi, arată datele Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), citate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Totodată, pe segmentul înmatriculărilor de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus şi Bus, precum şi vehicule speciale), după un volum de 2.410 unităţi, înregistrat în luna aprilie 2021 (+162% faţă de aprilie 2020), rezultă un salt general pe ansamblul anului în curs de 26,1%.
La nivelul lunii aprilie 2021 au fost înmatriculate, pe plan local, 9.272 de autovehicule noi (autoturisme şi vehicule comerciale, autocare şi speciale), cu 76,9% mai multe decât în luna similară a anului precedent. Dintre acestea, 6.862 au fost autoturisme noi, a căror creştere faţă de luna aprilie 2020 (când au fost înmatriculate 4.321 de unităţi), este de 58,8%.
În această marjă, topul primelor cinci mărci înmatriculate în aprilie este condus de Dacia - cu 1.617 de unităţi, urmată de Skoda (694), Volkswagen (548), Toyota (490) şi Renault (457).
Potrivit statisticii, pe ansamblul primelor patru luni ale anului, autoturismele noi au înregistrat o scădere generală de 14,5%, faţă de intervalul similar din 2020, de la 32.300 de unităţi la 27.624.
Pe de altă parte, autoturismele rulate, cu cele 135.539 unităţi înmatriculate în perioada ianuarie - aprilie 2021, au consemnat o creştere de 5,6% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020.
În acelaşi timp, motociclurile (motociclete, mopede, ATV-uri) noi au înregistrat, în aprilie, o creştere de 267,1% pe un volum de 527 de unităţi, respectiv un plus de 54,5%, în primele patru luni ale anului.
Articole înrudite
- MAN a livrat primul camion TGX de 40 de tone, complet electric
- Divizia de camioane a Volkswagen și-a stabilit țintele pentru următorii 5 ani
- Un camion MAN autonom a parcurs 10 kilometri pe o autostradă în Germania
- Camioane cu lemne fără plăcuțe sau numere de înmatriculare
- MAN începe testarea camioanelor fără șofer pe o autostradă lângă Munchen