CÂTE CAMIOANE S-AU VÂNDUT LA ÎNCEPUTUL ANULUI 2018 Recomandat

CÂTE CAMIOANE S-AU VÂNDUT LA ÎNCEPUTUL ANULUI 2018

Începutul lui 2018 consemnează cel mai mare volum de vânzări înregistrat în primele două luni din ultimii 10 ani, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut. La vehiculele de peste 3,5 tone semnalăm o creștere de aproape 21%, la vehiculele de transport pasageri de 12%.

2018. Al cincelea an de creștere consecutivă
“Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că majoritatea segmentelor înregistrează creșteri, unele importante (A +131,3%, F +112,5%, SUV +52,5%, Sport +33,3%, C +20,9%, D +12,3% și E +4,7%). Sunt însă altele care înregistează scăderi, unele chiar semnificative (MPV -47,0% și B -4,0%). În funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină continuă să crească, ajungând să dețină după primele 2 luni din 2018 un procent de 52,5% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o avea în aceeași perioadă a lui 2017 (43,6%)”, arată o analiză a APIA.

Cifrele vorbesc
De la începutul anului vânzările de camioane au arătat astfel:
DAF-293 (din care 154 în luna februarie), Iveco 84 (29), MAN–157 (77), Mercedes Benz–228 (147), Renault Trucks–63 (26), Scania–170 (97) și Volvo Trucks–222 (108). Totalul camioanelor vânzute în primele două luni ale anului a fost de 1.217.
În primele două luni ale anului au fost livrate 1.272 vehicule de peste 3,5 tone și 26 de autobuze cu peste 22 de locuri și 297 de autobuze până la 22 de locuri.
Situația vânzărilor pe primele două luni a vehiculelor între 3,5 și 6 tone arată astfel:
În primele două luni, cele mai vândute vehicule sub 3,5 tone au fost: Dacia Dokker cu 385 de unități vândute, Ford Transit (351), Fiat Ducato (215), Iveco Daily (180), Renault Master (133), Mercedes-Benz Sprinter (129), Citroen Jumper (121), Opel Movano (90) și Mercedes Sprinter Bus (98). Totalul vânzărilor vehiculeleor ușoare sub 3,5 tone a fost de 2.719, o creștere de 6,7%.
Există ca atare, un anumit optimism în rândul jucătorilor din piața auto, care se așteaptă ca anul 2018 să fie al cincilea an consecutiv de creștere de la declanșarea crizei economice (2009). Și pe plan european consemnăm în primele 2 luni din 2018 un avans de 5,8% al înmatriculărilor de autoturisme, cu creșteri consistente în unele țări ale UE, în rândul cărora este și România (+33,6%, una dintre cele mai mari creșteri din UE). Dintre cele mai importante țări, menționăm: Franța +3,4%, Germania +9,5%, Italia +1,0%, Spania +16,4% și UK -5,1%. În continuare, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 76% din totalul achizițiilor de autoturisme realizate în primele 2 luni ale anului.

Importăm jumătate de milion de mașini
Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime 2 luni din 2018 (4.026 unități) este cu 47% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut (2.741 unități); ca urmare și ponderea lor a crescut în 2018 la 24% de la 21% în 2017. Este însă de remarcat că această creștere importantă (la fel ca și cea de anul precedent) a avut loc în afara programului Rabla, de fapt chiar înaintea demarării sale, ceea ce arată în mod foarte clar faptul că, în actuala conjunctură economică favorabilă, acest Program nu mai este la fel de important în ceea ce privește decizia achiziției unui autovehicul. În cazul autoturismelor rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele două luni din 2018 au fost înmatriculate 79.102 unități (cu 3,5% mai multe decât în aceeași perioadă din 2017). Este deci previzibil ca și în acest an să fie adus în țară un număr relativ similar de autoturisme, adică peste 520.000 de unități.
Este însă de remarcat în acest an o oarecare îmbunătățire a vârstei acestor autoturisme rulate, creșterile de volume fiind datorate, în mare parte, celor mai noi de 7 ani, susțin specialiștii APIA.

De unde vin mașinile
Dintre primele 10 mărci/modele cele mai vândute, 8 mărci și, respectiv, 7 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (52,5%). În ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), ponderea acestora continuă să crească, înregistrând, după primele 2 luni din 2018, o pondere de 2,4% din total piață. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluția este una extrem de încurajatoare, înregistrându-se creșteri de +731,6% (de 8,5 ori) la cele electrice și, respectiv, +14,1% la cele hibride, fapt ce demonstrează că există un interes important din partea clienților pentru această categorie de autoturisme. În funcție de culoarea preferată, alb și gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 28,6% și, respectiv, 23,0% din totalul preferințelor. Urmează albastru cu 17,2% și negru cu 10,8%. O altă analiză de interes este și evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4x4). Acestea reprezintă 24,8% din totalul livrărilor realizate în aceste prime două luni din 2018, pe un volum total de 4.099 unități, în creștere cu 26,3% față de 2017 (peste creșterea medie a pieței, +24,0%). În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 26,5% provin din România, 24,1% din Germania, 12,6% sunt din Cehia; 6,2% din Spania și 5,6% din Turcia. În acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în anul 2018 cu 42,7%, comparativ cu anul 2017, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere de 18,4%.

Vânzările de autovehicule noi
În primele 2 luni ale anului au fost vândute 20.566 unități (+ 19,4%), din care 16.539 autoturisme (+24,0%) și 4.017 autovehicule comerciale (+3,6%). Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 4.943 unități, urmată de către Volkswagen, cu 1.933 unități și Ford 1.910 unități, La autoturisme, top-ul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 4.554 unități (27,5% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 31,9% față de primele două luni din 2017), urmată de Volkswagen cu 1.784 unități (10,8% cotă de piață, volume în creștere cu 0,5% față de 2017); Skoda 1.629 unităţi (9,8% din total piață, volume în creștere cu 19,1%); Ford 1.272 unităţi (7,7% din total piață, volume în creștere cu 38,7%) și Renault 1.017 unități (6,1% cotă de piață, volume mai mari cu 9,5%).
Pe modele, cu cele 1.670 unități vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în aceste prime două luni din 2018, urmat de Dacia Duster, cu 1.189 unități, Dacia Sandero - 1.089 unități, Skoda Octavia - 650 unități, și Volkswagen Golf 439 unități.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping