Bucureștiul cumpără mașini „verzi”

Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de troleibuze autonome şi 130 de autobuze hibride, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la aproximativ 488 de milioane de lei (cu TVA), potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) care va avea loc săptămâna viitoare. Din această sumă, în jur de 80% (340 de milioane de lei) ar putea proveni de la Administraţia Fondului de Mediu, în cadrul unui program ce vizează subvenţionarea primăriilor pentru achiziţionarea de mijloace de transport în comun mai puţin poluante.

Citeşte mai departe ...

Cum îți iei mașină cu bani de la primărie

Primăria Capitalei anunţă că a publicat regulamentul programului de stimulare a eliminării din traficul bucureştean a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare prin acordarea de eco-vouchere. Scopul e eliminarea a 5.000 de maşini uzate, cu grad ridicat de poluare.

 

Citeşte mai departe ...

FABULOS. Anual se strică 300 km de cale ferată. Se repară 16!

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, spune că în fiecare an se strică peste 300 de kilometri de cale ferată şi tot anual sunt reparaţi 16 kilometri, precizând că cei 23.000 de angajaţi ai Companiei CFR, cea care administrează infrastructura, ar putea repara calea ferată dacă ar exista resursa bugetară aferentă. El a solicitat CFR SA ca bugetul de anul viitor să fie realizat pe proiecte, nu pe fond de salarii.

Citeşte mai departe ...

UNTRR susține importanța dialogului cu autoritățile responsabile pentru rezolvarea problemelor actuale ale transportului rutier

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR își exprimă îngrijorarea cu privire la situația conflictuală generată în ultimele zile de dezbaterile pe marginea modificării legislației românești și europene în domeniul transporturilor rutiere de persoane și susține importanța dialogului cu autoritățile responsabile pentru rezolvarea problemelor actuale ale transportatorilor români de persoane la nivel național și european.

Citeşte mai departe ...

CONTROALELE ISCTR, ep.07 - PESTE 738.000 DE VIZUALIZĂRI PE FACEBOOK

Șoferul care are o gestică și o mimică din categoria "Jiji Becali" a adus un record absolut de audiență pentru un videoclip din zona transportului rutier: peste 738.000 de vizualizări pe Facebook. Astfel, cu cel de-al șaptelea și ultimul episod al reality show-ului, CONTROALELE ISCTR a acumulat pe Facebook peste 1.289.000 de vizualizări.

https://www.facebook.com/tirmagazin.ro/posts/1869161959830907?__tn__=-R

Primul reality show din transporturile rutiere românești a devenit viral pe Facebook.
CONTROALELE ISCTR reprezintă un serial, în numai șapte episoade, care vă dezvăluie activitatea de zi cu zi a Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.
Vă întâlniți astfel cu situații în care șoferii profesioniști controlați sunt găsiți în regulă din punct de vedere legal, dar și cazuri în care sunt amendați.

Episoadele 06 și 07. Cunoaște-l pe "Jiji Becali" al șoferilor
În aceste ultime două episoade, un șofer profesionist din județul Argeș, cu o gestică și mimică gen "Gigi Becali", abordează teme de politică și geopolică, după ce se înfurie că a primit o amendă de 1.000 de lei. El "explodează" când înțelege că nu poate fi iertat și refuză să ridice procesul-verbal de contravenție. Furia lui din episodul al șaselea ajunge la paroxism în ultimul episod.

Episodul 05. Amenzi de 1000, 4500 și 6000 de lei
Inspectorii ISCTR îi amendează pe doi șoferi care au încălcat legislația privind timpii de muncă și de odihnă și pe un șofer care circulă fără rovinietă. Amenzile aplicate sunt de proporții "epice"!

Episodul 04. Amendă uriaşă pentru un şofer bucureştean
Lipsa înregistrărilor pentru timpii de conducere și odihnă -acesta este motivul pentru care inspectorii i-au dat o amendă uriașă unui șofer de camion din București.
“Aveţi diagrame din 22.10.2018?”, întreabă inspectorul. “Suntem doar în luna a patra”, spune șoferul. “Unde sunt restul diagramelor?”, “Astea sunt toate”, “Trebuie să le aveţi pe cele din aparat şi 28 de zile anterior”. “Da, dar…”, “Nu aveţi diagrame. Nu aveţi înregistrări manuale”. “Am fost la zăpadă”. “Păi nu mai există zăpadă de luni de zile. A fost zăpadă în ultimele 28 de zile în Bucureşti?”, “Noi am stat în aşteptare”, este dialogul fabulos dintre inspector și șofer.
Inspectorul îi explică șoferului cum trebuia să facă înregistrările manuale pentru zilele în care camionul nu lucrează. Inspectorul îi spune că, în absenţa acestor documente, nu are de unde să ştie ce a făcut şoferul în tot acest timp. Situaţia este gravă deoarece şoferul nu are diagrame. El a fost amendat cu 6.000 de lei.

Episodul 03. Un şofer revoluţionar din Brăila
Un șofer profesionist din Brăila protestează împotriva numărului mare de controale la care este supus dar și împotriva stării precare a drumurilor din România.
Inspectorul ISCTR îi cere şoferului să rămână la remorcă până la analiza tuturor actelor. Şoferul, în aşteptare, se plânge că se stă foarte mult în trafic pe Centura Bucureştiului. “Facem 4-5 ore pe Centură şi mă controlează de 3-4 ori pe lună”, spune șoferul. Arată actele pentru a dovedi câte controale a avut. “Nu pot descărca marfa pentru că sunt controlat. Stau ore în şir pe Centură. Am patru zile de când am fost controlat şi eu ştiu că nu ar trebui să mai fiu controlat alte 28 de zile. Maşina corespunde, am cauciucuri bune, respect timpii de conducere, remorca e în regulă, ce mai vor domn'e de la noi?”, se revoltă șoferul.
În urma controlului efectuat nu s-au constatat abateri.
Controlul nu a durat mai mult de 15 minute. În final, şoferul a spus că a fost mulţumit de cum a decurs controlul.

Episodul 02. Șofer de pe vremea lui Ceaușescu
Cel de-al doilea episod al primului reality show din transporturile rutiere românești îl are în obiectiv pe un șofer profesionist care și-a început cariera pe vremea comuniștilor. Comportamentul lui l-a nemulțumit pe inspectorul de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.
Oprit în trafic, șoferul este întrebat în legătură cu tahograful și cu diagrama. Este chestionat în legătură cu activitatea sa pe ultimele 28 de zile. Permis, buletin, atestat de pregătire profesională, taloanele, documentele de marfă, spune inspectorul ISCTR. Șoferul explică faptul că nu are încărcătură. Inspectorul îi cere șoferului să se încalțe și să îi aducă documentele la mașină. În film se vede cum inspectorul privește cu atenție mașina, făcând un ocol minuțios. Șoferul are porecla Generalul, potrivit plăcuței puse în parbriz. După analiza actelor, inspectorul îi cere șoferului să rețină că, atunci când se efectuează un control, nu are voie să accepte mașini străine în apropiere. Chestionat de reporterii revistei TIR, şoferul a spus că i s-a atras atenţia atunci când un cunoscut s-a apropiat de camionul supus inspecţiei. Şoferul spune că toate actele sale sunt la zi şi că nu are nicio obiecţie faţă de control. El mărturisește că cea mai mare amendă luată de la ISCTR a fost, în urmă cu un an, în valoare de 200 de lei. „Am ales să fiu şofer de pe timpul comunismului şi aşa mi-a fost soarta. Asta am învăţat. Îmi place mult profesia”, spune șoferul.

Episodul 01. Un veteran al șoferiei din Giurgiu
Un veteran al șoselelor este oprit de inspectorii ISCTR cărora le spune că a primit, în Bulgaria, o amendă de 100 de euro pentru că nu avea afișată pe parbriz rovinieta. Șoferul mai spune că, în România, în aceeași zi, ar fi fost oprit de patru ori de ISCTR, dar inspectorii nu îl cred pe cuvânt. Ei verifică și observă că nu există niciun proces-verbal de control pe numele șoferului pentru acea zi. Inspectorul spune că șoferul are două rapoarte de control, dar ele sunt mult mai vechi, din 2017, când a și fost sancționat.
Șoferului i se cere cardul și, după o atentă analiză, inspectorii constată că șoferul nu respectă timpii de odihnă. "Veteranul" se apără spunând că nu are cine știe ce încărcătură. În final, șoferul este amendat cu 125 de lei, dacă plătește amenda în 48 de ore.
Chestionat de reporterii revistei TIR, șoferul a spus că a fost un control care a decurs bine, iar amenda nu este una consistentă. Nu voi mai greși niciodată, a dat asigurări șoferul. El le transmite celorlalți șoferi să aibă o activitate legală.

VIZIONEAZĂ EPISOADELE ANTERIOARE AICI:

EPISODUL 01

https://www.facebook.com/tirmagazin.ro/posts/1726162687464169

EPISODUL 02

https://www.facebook.com/tirmagazin.ro/posts/1734161996664238

EPISODUL 03

https://www.facebook.com/tirmagazin.ro/posts/1744014455678992

EPISODUL 04

https://www.facebook.com/tirmagazin.ro/posts/1755548764525561

EPISODUL 05

https://www.facebook.com/tirmagazin.ro/posts/1766323950114709

EPISODUL 06

https://www.facebook.com/tirmagazin.ro/posts/1811541215592982?__tn__=-R

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.