UNTRR - exceptarea clară a șoferilor profesioniști de la măsurile de carantină Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
UNTRR solicită Guvernului, MAI, MTI și DSU clarificarea Hotărârii CNSU nr. 77 din 30.09.2021 prin exceptarea clară a șoferilor profesioniști de la măsurile de carantină.
"Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Prim-Ministrului României, Florin Cîțu, Ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode, Ministrului interimar al Transporturilor și Infrastructurii, Dan Vîlceanu și Secretarului de Stat în Ministerul Afacerilor Interne, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, clarificarea Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU) nr. 77 din 30 septembrie 2021 prin introducerea prevederilor articolului 4, literele b și c, din Hotărârea CNSU nr. 28 din 14 mai 2021.
Reamintim că Hotărârea CNSU nr. 43 din 1 iulie 2021 a modificat Hotărârea CNSU nr. 28 din 14 mai 2021, prin eliminarea art. 4, pct b. și c., ceea ce a condus la perturbarea activității industriei de transport rutier.
Având în vedere că șoferii de camioane își efectuează activitatea și odihna în cabină și sunt mai izolați decât orice altă categorie socială, UNTRR solicită reintroducerea în Hotărârea CNSU nr. 77 din 30.09.2021 a excepțiilor de la măsura carantinei pentru:
- conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone precum și conducătorii autovehiculelor pentru transport persoane care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului;
- conducătorii auto, care se deplasează în interesul desfășurării profesiei din statul de rezidență al acestora într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat al Uniunii Europene în statul de rezidență, indiferent dacă deplasarea se face prin mijloace individuale sau în cont propriu.
Șoferii profesioniști sunt exceptați în toate țările UE și non-UE de la măsurile de carantinare, având în vedere că stau singuri în cabină peste 90% din timp. Aceștia au fost în prima linie de la începutul pandemiei, livrând alimentele și medicamentele necesare pentru populație
De exemplu, începând cu data de 03.10.2021, Germania a inclus România în lista zonelor cu risc epidemiologic ridicat (zone de risc, cu incidență ridicată). În acest sens, cetățenii români au obligația de a se înregistra online și vor intra în autoizolare dacă nu pot prezenta dovada testării, vaccinării sau vindecării de virusul SARS-CoV-2. Cu toate acestea, transportatorii rutieri sunt exceptați de la obligațiile de înregistrare a intrării și de autoizolare.
Măsurile adoptate de statul român prin Hotărârea CNSU nr. 43 din 1 iulie 2021 sunt posibile generatoare de abateri de la legislația în vigoare. Totodată, traficul de camioane se va muta în Serbia sau Ungaria, cu implicații majore asupra bugetului de stat.
Hotărârea CNSU nr. 77 din 30 septembrie 2021 introduce o prevedere destul de neclară – ”conducătorii auto se exceptează de la măsura carantinei dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea în țară, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional” – ceea ce ar putea duce la o aplicare eronată și neuniformă a legislației din partea autorităților de control de la frontiere.
În acest sens, UNTRR solicită autorităților române emiterea unei noi hotărâri în care să fie reintroduse prevederile art. 4, pct. b. și c. din Hotărârea CNSU nr. 28 din 14 mai 2021.", se spune în comunicatul UNTRR din data de 05 octopmbrie 2021.
Articole înrudite
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- UNTRR cere extinderea cu doi ani a termenului limită de retro-echipare cu tahograf inteligent 2
- UNTRR: Transportatorii români, taxați abuziv în Bulgaria