Transportatorii rutieri din Franța cer ca firmele din Europa de Est să nu mai opereze pe teritoriul francez timp de șase luni Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Federațiile patronale (OTRE) și sindicatele (FO Transport, CFDT Route) reiterează cererea lor către guvern de a suspenda cabotajul timp de 6 luni, pentru a sprijini transportatorii naționali. CPME (Confederația întreprinderilor mici și mijlocii) sprijină sectorul în această inițiativă.
Partenerii sociali sunt aproape unanimi asupra acestui punct, cerând de câteva săptămâni ca guvernul să se adreseze Uniunii Europeane pentru activarea unei clauze de salvgardare care să permită suspendarea cabotajului pentru o perioadă de șase luni. „Miza este supraviețuirea a mii de companii de transport franceze, dar mai ales a sutelor de mii de locuri de muncă implicate”. Sindicatele spun că „sistemul de transport rutier a fost sacrificat în perioada pandemiei de Covid-19” și solicită guvernului să" intervină cât mai curând posibil ", arată trm.24.fr.
Într-un editorial intitulat „Francezii pe margine, străinii pe drum”, Philippe Bonneau, secretarul general al Normandiei OTRE, denunță „tăcerea statului” și cheamă „încă o dată la responsabilitatea celor care au puterea de a solicita în mod legitim aplicarea clauzei de salvgardare ”.
Prevenirea concurenței neloiale
Pentru Philippe Bonneau, este vorba de „împiedicarea companiilor cu forță de muncă ieftină din țările Europei de Est sau peninsulă Iberica să abuzeze, chiar și ilegal, de cabotaj în Franța, operând în condiții de concurența neloială în raport cu companiile franceze, dar și sfidând regulile de sănătate. În ceea ce privește lipsa de răspuns a guvernului, el a vorbit despre „tăcerea vinovată de abandonarea unei industrii. "
"Guvernul trebuie să intervină cât mai curând posibil pentru a opri masacrul transportului rutier franceze", a declarat Philippe Bonneau.
Ce este cabotajul
Orice transportator rutier de mărfuri, în numele unor terţi sau contra cost, care deţine autorizaţia comunitară prevăzută în Regulamentul (CEE) nr. 881/92 şi al cărui conducător auto, dacă este cetăţean al unei ţări necomunitare, deţine un atestat de conducător auto în conformitate cu condiţiile prevăzute în regulamentul menţionat, are dreptul, în conformitate cu condiţiile prevăzute în prezentul regulament, să efectueze, în mod temporar, servicii interne de transport rutier de mărfuri, în numele unor terţi sau contra cost, într-un alt stat membru, denumite în continuare "cabotaj", respectiv "stat membru gazdă", fără să aibă sediul social sau un alt sediu în acesta."
Mai pe scurt, dacă eşti licenţiat - îndeplineşti condiţiile de acces la profesie - şi deţii autorizaţia comunitară prevăzută în regulamentul 881/92 poţi efectua transporturi de marfă în interiorul statului membru pe teritoriul căruia te afli chiar dacă nu ai sediul firmei în acel stat.
Cu toate acestea însă, de-a lungul timpului, s-a constatat că statele membre au introdus tot felul de restricţii plecând, printre altele, de la faptul că termenul "temporar" nu era clar definit în regulament, precum şi datorită aderării unor noi state membre după 2007 şi a diferenţelor existente între acestea şi cele 15 state ale Uniunii Europene, în special datorită diferenţelor cu privire la salarizarea şoferilor şi a taxelor aplicate de noii veniţi în Uniune transportului rutier.
S-a ajuns astfel ca liberalizarea pieţei transporturilor rutiere, care începuse cu regulamentul 881/92 (liberalizarea transporturilor rutier de mărfuri intracomunitare) şi care trebuia să continue cu acest regulament (3118/93 - efectuarea transporturilor în regim de cabotaj), să se îndepărteze de la scopul iniţial.
După îndelungi negocieri s-a ajuns la proiectul de regulament privind accesul la piaţă, regulament care urmează să intre în vigoare la începutul anului 2010, arată UNTRR.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?