TRANSPORTATORII BULGARI, UNGURI ȘI POLONEZI SE OPUN PACHETULUI DE MOBILITATE Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
În ziua de 18 mai, când politicienii din UE discutau la Sofia, la summitul liderilor UE și din Balcanii de Vest, demonstranți din industria transporturilor au ieșit pe străzile capitalei bulgare.
Protestul transportatorilor a fost organizat de Uniunea Bulgară a Transportatorilor Rutieri Internaționali (SMP). Protestele au avut loc și în alte regiuni ale Bulgariei, iar pe drumuri au fost instalate baricade prin intermediul camioanelor.
Protestatarii se opun propunerilor incluse inclusiv în Proiectul de Pachet de mobilitate, care urmărește să reglementeze funcționarea transportului rutier în țările Uniunii Europene. Conferința "Viitorul european al transporturilor în Europa Centrală și de Est", organizată la Sofia, a reunit transportatori din Bulgaria, Polonia și Ungaria, care au semnat o declarație comună.
Documentul semnat la Sofia de SMP, organizația patronală Transport and Logistics Polonia și Federația ungară a transportatorilor privați NIT, este o expresie a opoziției față de prevederile proiectului Pachetul de mobilitate.
Pachetul de mobilitate va submina libertățile UE
Potrivit reprezentanților organizațiilor care au semnat declarația, aceste propuneri nu reprezintă un model adecvat pentru șoferii de camioane care lucrează în Occident, în principal datorită naturii mobile a profesiei. În plus, transportatorii consideră că dispozițiile actuale ale pachetului de mobilitate încalcă libera circulație a serviciilor în UE.
Propunerile UE, care sunt, în principal, depuse de țările vechii Uniuni, presupun compensarea câștigurilor pentru aceeași muncă, obligația șoferului de a se întoarce acasă la fiecare trei săptămâni și interdicția de a petrece odihna săptămânală regulată în vehicul.
Transportatorii din Bulgaria, Polonia și Ungaria indică faptul că, din cauza lipsei unei infrastructuri adecvate în multe țări, inclusiv în Europa de Vest, este inacceptabil să se interzică odihna în cabina unui camion. Cerința rigidă ca șoferul să se întoarcă în țară de origine la fiecare trei săptămâni este, de asemenea, dificil de pus în aplicare, în special în cazul transportului pe distanțe lungi. La rândul lor, sancțiunile pentru nerespectarea acestor cerințe sunt prea dure și pot provoca falimentul multora, în special al companiilor mici și mijlocii.
Premierul bulgar nu a convins liderii occidentali
Industria de transport din Bulgaria are 190 mii de oameni. La începutul lunii mai, parlamentul bulgar a obligat guvernul să apere transportatorii. Primul ministru Boiko Borisov a încercat să-și îndeplinească sarcina dificilă în timpul unei întâlniri cu președintele francez Emmanuel Macron și cancelarul german Angela Merkel. El a susținut că pierderile pentru companiile bulgare de transport vor atinge aproximativ 8 miliarde de euro pe an. Din păcate, după cum a relatat agenția bulgară de presă, pretențiile lui Borisov nu au fost acceptate.
Franța și Germania își mențin poziția cu privire la versiunea curentă a Pachetului de mobilitate. Parisul solicită norme mai stricte, susținând că propunerile actuale ar stopa așa-zisul dumping "social" și economic al transportatorilor din Europa Centrală și de Est.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua