STUDIU Condusul în echipaj este mai avantajos decât folosirea unui singur șofer în camion Recomandat

STUDIU Condusul în echipaj este mai avantajos decât folosirea unui singur șofer în camion

 Condusul în echipaj pe camion reducere cheltuielile și eficientizează transporturilor.

„Un camion = un șofer”. Până acum, aceasta a fost credința comună în logistică. Dar un studiu recent al KLU arată că toate companiile pot reduce costurile angajând în schimb atât șoferi care conduc singuri, dar și echipaje de două persoane în camioanele lor. Acest lucru se aplică și în țările care oferă salarii mari. Utilizarea echipajelor nu înseamnă neapărat că trebuie să angajezi mai mulți angajați.
Gestionarea eficientă a flotei cu cât mai puțini kilometri parcurși fără marfă a fost mereu o prioritate pentru logistică, atât în teorie, cât și în practică. Cu toate acestea, un aspect al transportului rutier a rămas în mare parte trecut cu vederea: cum pot fi distribuiți în mod optim șoferii disponibili în vehicule? „Nenumărați transportatori folosesc un singur șofer pe vehicul. De regulă, echipajele sunt utilizate numai atunci când există probleme de securitate ”, spune prof. Asvin Goel.
Studiul său recent, realizat împreună cu co-autorul Prof. Thibaut Vidal (EPM, Montréal) și dr. Adrianus Leendert Kok (Algorithmic R&D, ORTEC), investighează dacă și în ce condiții, folosirea șoferilor în echipaj în locul șoferilor individuali este un fapt mai eficient pentru camioane. „Șoferii în echipaj sunt avantajoși în special pe traseele mai lungi”, explică Goel. Ei ajung mai repede la destinație, deoarece camionul trebuie să facă mai puține opriri pentru a se conforma orelor de reglementări de service.

Optimizarea planificării traseului
Mulți transportatori sunt încă reticenți în utilizarea echipajelor. Unii sunt îngrijorați de costurile mai mari sau de dificultățile de a găsi șoferi suplimentari. În plus, le lipsesc instrumentele adecvate pentru a găsi rapid și eficient cel mai bun mix în ceea ce privește implementarea și planificarea echipajelor.
„În studiul nostru, am dezvoltat un nou algoritm care permite optimizarea simultană a rutelor și a alcătuirii echipajelor”, susține Goel. „Datorită algoritmului, companiile pot identifica cel mai eficient traseu și planificarea distribuirii șoferilor. Companiile pot stabili dacă e mai bine să aleagă șoferi unici, în echipaj sau să folosească ambele variante de conducere a camionului pentru traseele planificate.”

Potențial de reducere a costurilor
„În aproape toate scenariile pe care le-am simulat, utilizarea unui mix de șoferi singuri și echipaje a generat economii semnificative de costuri, chiar și pe rute scurte”, relatează Goel. Deoarece șoferii în echipe pot conduce pe rând, timpii de tranzit (inclusiv toate pauzele și perioadele de odihnă) sunt adesea mai scurte decât cele necesare pentru șoferii singuri. „Ca urmare, nevoia de personal, chiar și atunci când se bazează pe șoferii în echipă, nu este neapărat mai mare”, spune Goel.

Test de succes în lumea reală
În contextul studiului, noua abordare a fost testată pe date anonime de la un client care folosea deja instrumentele de planificare ORTEC. Datele includ destinații, centre de distribuție și termenele de livrare dorite.
„Chiar dacă procesele fuseseră deja optimizate pentru utilizarea de șoferi singuri în camion, în acest caz am reușit să confirmăm potențiale economii de costuri de la 0,8 la 3,5 la sută în medie, realizate prin utilizarea șoferilor în echipaj pentru o parte din flota de vehicule”, explică el.
Pe parcursul scenariilor de testare suplimentare, s-au realizat economii de 5,6-7,2% în medie. „Având în vedere marjele de profit de obicei foarte mici din sectorul transporturilor, aceste economii se pot traduce într-un avantaj competitiv considerabil.”

Un model cu viitor cert
„Una peste alta, studiul nostru subliniază faptul că planificarea optimă a implementării modalităților de condus oferă companiilor un potențial extraordinar de reducere a costurilor. În consecință, merită ca aceștia să nu mai excludă categoric condusul în echipă ”, spune Goel. „Chiar și atunci când au fost luate în considerare salariile extrem de mari, în multe cazuri experimentele noastre au generat costuri generale mai mici pentru șoferii în echipaj.”

Sursa AICI

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.