Radu Dinescu, Secretar General UNTRR: concluziile discuțiilor cu reprezentanții guvernului britanic despre perioada post-Brexit în transporturi Recomandat

Radu Dinescu, Secretar General UNTRR: concluziile discuțiilor cu reprezentanții guvernului britanic despre perioada post-Brexit în transporturi

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat, miercuri, 10 iulie 2019, la Hotel Ramada Plaza, o masă rotundă cu tema „Viitorul transportului rutier în Marea Britanie în perioada post-Brexit”.

În cadrul evenimentului, reprezentanții Ministerului Transporturilor din Regatul Unit și ai Ambasadei Marii Britanii în România au ofertit mai multe detalii despre cum se va desfășura transportul rutier în Marea Britanie în epoca post-Brexit, care sunt cele mai importante provocări și la ce trebuie să fie atenți transportatorii rutieri din România.

Secretarul General al UNTRR, Radu Dinescu, a sintetizat, într-un interviul exclusiv pentru Revista TIR, concluzii care s-au desprins după discuțiile dintre reprezentanții transportatorilor și cei ai Ministerului Transporturilor din Marea Britanie.

Revista TIR:. Care au fost concluziile la care s-a ajuns după discuțiile cu reprezentanții Ministerului Transporturilor din Marea Britanie?
Radu Dinescu: E bine că am avut o discuție cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor din Marea Britanie de la care să aflăm informarții. Am discutat despre accesul transportatorilor români în Marea Britanie după ieșirea acesteia din Uniunea Europeană. Ne-am concentrat pe scenariile cele mai defavorabile. Discuția a fost despre accesul șoferului, camionului și a mărfurilor care sunt transportate.
În privința șoferului, Marea Britanie spune că va accepta, în continuare, cărțile de identitate. În privința camionului, Marea Britanie spune că va permite accesul camionului, în continuare, în baza licenței comunitare.
În privința mărfurilor, există o necunoscută datorită prevederilor legate de apartenență la Uniunea Vamală sau nu. Dar, au în vedere introducerea unor aspecte de tehnologie care să nu presupună controlul fizic sau al mărfurilor din punct de vedere vamal, la frontieră, iar acest lucru să poată fi făcut ulterior. Și să existe o răspundere, nu doar exclusivă a transportatorilor, ci a expeditorului și a beneficiarului.

Certificatele de competență profesională vor să le recunoască. În mare, e un mesaj pe care l-am primit și în august anul trecut. Autoritățile britanice încearcă să transmită mesajul că sunt adepții libertății de mișcare, de transport. Spun că vor menține prevederile legate de cabotaj. Au o abordare extrem de pozitivă. Ei își doresc să aibă un răspuns similar din partea Uniunii Europene. Răspunsul UE nu e la fel de relaxat, e mult mai focusat.
Răspunsul UE vine și din prisma celor mai puternice state din UE. Franța și Germania au tot interesul să limiteze transportul între Marea Britanie și UE la o abordare bilaterală. Adică, orice transportator din Marea Britanie poate merge în orice țară din UE și orice transportator din Franța sau Germani poate merge în UK. Această abordare, pentru transportatorul român, nu este bună. Este catastrofală. Sunt foarte mulți transportatori români care operează pe Europa de Vest, care operează între Marea Britane și diverse state sau între diverse state și Marea Britanie.

Față de anul trecut lucrurile au fost aprofundate și luate mai în serios, legat de cele mai rele situații, cum ar fi ieșirea din UE fără accord. Au început să se uite la detalii. Situația este volatilă din punct de vedere politic. Se așteaptă un nou premier care va imprime o nouă direcție pentru modul îm care se va întâmpla Brexit-ul. Probabilitatea este ca Marea Britanie să iasă din UE, mai devreme sau mai târziu. Există perioada de extindere a negocierilor. Dacă nu va fi niciun accord în octombrie, încă cel puțin două luni vor continua lucrurile așa cum sunt acum. Va fi o perioadă în care Marea Britanie va reactiva acordurile bilaterale de transport cu fiecare stat membru din UE. Guvernul Marii Britanii promite că nu va cere viză, nu va cere pașaport și nu va cere autorizații în măsura în care nu vor fi blocați de Comisia Europeană.

Un interviu mai amplu cu Radu Dinescu vom publica în ediția print a revistei TIR din luna august.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping