Pachetul Mobilitate încaieră transportatorii din Vest cu cei din Est: poate vor intra în legalitate Recomandat

Pachetul Mobilitate încaieră transportatorii din Vest cu cei din Est: poate vor intra în legalitate

 „Războiul camioanelor din Europa: perspective diferite legate de Pachetul de Mobilitate”, este articolul semnat de canalul de știri euronews.com

Pachetul de Mobilitate al UE a intrat ,în cele din urmă, în vigoare, primele reglementări fiind efective pe continent. Dar controversa care înconjoară Pachetul Mobilitate este departe de a fi terminată.
Legislația își propune să îmbunătățească condițiile de lucru ale șoferilor de camioane și să asigure o concurență loială pe piața unică. Șoferii sunt adesea obligați să-și petreacă weekend-urile în parcări, conducând, fără să-și vadă familiile, săptămâni la rând, scriu jurnaliștii Euronews.

Nu avem o viață normală
Un șofer de camion din Belgia, Roger Deville, a spus: „Nu este o viață normal aceea în care un om doarme în parcare. Cred că [Pachetul mobilitate] este un lucru foarte bun și cred că mulți oameni așteptau acest lucru", a adăugat el.
„Va ajuta la instaurarea concurenței loiale între companii și multe țări (cu referire la cele din Europa de Est, desigur n.red.), care nu joacă corect, ar trebui să o facă. Pachetul chiar îi va ajuta pe șoferi să câștige puțin mai mult."
„Din 20 august, șoferii ar trebui să se întoarcă la sediul companiei lor la fiecare a 3-a sau a 4-a săptămână. Una dintre cele mai mari schimbări legislative este aceea că șoferii nu își pot petrece pauzele de weekend în camioane. Angajatorii trebuie să plătească pentru închirierea unei camere de hotel”, pun jurnaliștii în context.
Însă István Galambos, proprietarul unei companii de camioane maghiare, a declarat că nu există suficiente locuri de parcare pe autostrăzi, darămite camere de hotel pentru șoferi.

Există sau nu discriminare?
„Cred că UE s-a grăbit cu acest Pachet Mobilitate și ar fi fost bine să existe un moratoriu, deoarece condițiile materiale lipsesc", a spus el.
„Șoferul trebuie să lase încărcătura și camionul, să ia un taxi la un hotel aflat la 20 de kilometri distanță. Dar, în multe cazuri, nu putem găsi nici măcar un loc de parcare sigur, să nu mai vorbim de un hotel în aceste zone.
Cred că acestea sunt măsuri de protecție a pieței deghizate în măsuri sociale. Europa de Vest vrea să își protejeze piața față de statele membre ale UE care au aderat după 2004”, spune maghiarul.
Măsurile ar putea reduce, de asemenea, competitivitatea companiilor din Europa de Est, deoarece acestea nu vor mai avea access la transporturile bine plătite din Occident. Iar pentru mulți acest lucru va însemna sfârșitul afacerii lor.
Cu toate acestea, Lituania pregătește un proces împotriva Pachetului de Mobilitate la Curtea Europeană de Justiție.
Roberto Parillo, specialist al Federației Europene de Transport - care a fost implicat în procesul legislativ - a spus că nu există „nici o discriminare”, potrivit Euronews.
El a spus că textul este echilibrat, deoarece anumite țări din Europa Centrală au votat de fapt în favoarea lui.
"Trebuie să ne asigurăm că toate companiile au aceleași oportunități de a concura pe toate piețele", a adăugat el.
Aplicarea noilor măsuri va fi atent urmărită în toată Europa, astfel încât problema controversată a Pachetului Mobilitate1 este departe de a fi terminată.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.