Oficial: Se cere impunerea unui salariu minim, la nivelul UE, pentru șoferii de camion Recomandat

Oficial: Se cere impunerea unui salariu minim, la nivelul UE, pentru șoferii de camion

Stabiliți un salariu minim pentru șoferii de camion. Sau un preț minim pentru transportul de marfă, este îndemnul ministrului belgian al transporturilor Georges Gilkinet.

Acestea sunt mijloace de a opri dumpingul social în transportul rutier european, spune oficialul belgian.


„Prețurile de dumping în transportul internațional de mărfuri trebuie să înceteze.” Săptămâna trecută, Belgia a prezentat Comisiei Europene pentru Transport o lucrare care arată că numărul șoferilor de camion din afara UE continuă să crească. Numărul șoferilor de camion din afara UE utilizați de companiile de transport din UE s-a dublat de patru ori între 2012 și 2020.
La sfârșitul anului 2020, pentru acești șoferi erau în circulație 228.054 de certificate de șofer valabile, cu 14,4% mai mult decât cu un an în urmă. Numărul șoferilor recrutați în afara UE a crescut semnificativ (procentual) mai mult decât numărul transportatorilor rutieri și volumul de mărfuri din UE, scrie presa belgiană consultată de Tir Magazin.


Belgienii se tem că atragerea în continuare de șoferi non-europeni subminează regulile Pachetului UE de mobilitate.


„Dacă va continua așa, până la sfârșitul acestui deceniu, unul din doi șoferi de camion din companiile de transport din UE va veni din țări non-UE. Chiar vrem asta?” a spus Gilkinet. Utilizarea șoferilor din așa-numitele „țări terțe” nu a fost niciodată concepută ca un mijloc de reducere a costurilor forței de muncă, ci ca un instrument pentru a face față blocajelor pe termen scurt. Penuria tot mai mare de șoferi este adesea invocată drept motiv pentru a angaja șoferi din țări din afara UE.
„Cu toate acestea, credem că acesta este un fenomen care se consolidează: spirala salarială descendentă înseamnă că mai puțini cetățeni din UE doresc să devină șoferi de camion, deoarece salariile nu sunt suficient de atractive pentru a-i convinge pe tineri să aleagă o profesie cu condiții atât de dificile de muncă”.
UE trebuie să lucreze pentru condiții de muncă și salarii mai bune, spun ei. Comisarul UE pentru Transporturi, Adina Valean. Ea a confirmat că numărul șoferilor din țări terțe a crescut dramatic, dar a spus că este încrezătoare că Pachetul de Mobilitate conține suficiente instrumente pentru a combate dumpingul social.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.