Lucian Bode: esențială este menţinerea coridoarelor de marfă pe reţeaua principală (CORE TEN-T) pe toate modurile de transport,
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Coerenţa măsurilor luate în domeniul transporturilor în Uniunea Europeană va determina în mod direct evoluţia economică a spaţiului european, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
"Coerenţa măsurilor luate în domeniul transporturilor în Uniunea Europeană va determina în mod direct evoluţia economică a spaţiului european. Dacă luăm rapid măsuri pentru ca transportatorii să îşi desfăşoare astăzi activitatea fără blocaje, la finalul crizei generate de noul coronavirus, vom avea baza funcţională pe care economia europeană îşi va reveni", a precizat Lucian Bode, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), arată Agerpres.
În cadrul videoconferinţei la care au participat miniştrii transporturilor din Uniunea Europeană s-a pus accent pe identificarea soluţiilor menite a elimina blocajele care au intervenit în ultima perioadă în transportul rutier precum şi dificultăţile cu care se confruntă celelalte moduri de transport, din cauza crizei generate de noul coronavirus.
Ministrul Lucian Bode a solicitat omologilor din Uniunea Europeană şi reprezentanţilor Comisiei Europene stabilirea de urgenţă a unor coridoare de transport care să permită operatorilor din industria de profil să îşi desfăşoare activitatea la un nivel cât mai apropiat de cel optim. Totodată, pentru a veni în sprijinul operatorilor de transport, ministrul român a precizat că măsuri precum exceptarea de la Regulamentul (CE) nr.561/ 2006, privind perioadele de conducere şi de odihnă ale conducătorilor auto, pentru transportul rutier naţional şi internaţional de mărfuri, pentru o perioadă de 30 de zile, pe care România a implementat-o de astăzi, trebuie identificate şi aplicate cu celeritate.
Un alt subiect de interes a fost posibilitatea de a sprijini mediului de afaceri, dar şi companiile de stat prin aplicarea unor instrumente comunitare de finanţare, astfel încât activitatea să nu le fie grav afectată de această criză.
"În cadrul discuţiilor, ministrul Lucian Bode a precizat că este necesară facilitatea circulaţiei rutiere, feroviare şi navale a mărfurilor prin toate punctele de frontieră, inclusiv cele închise publicului, pentru asigurarea bunei aprovizionări cu medicamente, produse alimentare, carburanţi şi alte produse de primă necesitate", se precizează în comunicatul MTIC.
Ministrul Transporturilor a menţionat, de asemenea, că sistemele de transport sunt alături de sistemele financiar-bancar şi cel energetic, linii vitale pentru economia europeană ce trebuie obligatoriu menţinute funcţionale.
În context, Lucian Bode a prezentat o parte din măsurile care au fost deja luate, printre care sistarea transportului internaţional de persoane pe relaţia cu Italia, stabilirea seturilor de măsuri (sanitare, referitoare la echipamentul de protecţie, verificarea medicală etc) pe care şoferii care transportă mărfuri cu autocamioane de peste 3,5t trebuie să le respecte pentru ca, în momentul intrării pe teritoriul României, să nu intre în autoizolare sau carantină, suspendarea tuturor curselor spre şi dinspre Italia şi Spania pentru 14 zile, carantinarea navelor din zonele roşii pentru 14 zile şi suspendarea anumitor trasee feroviare de călători până la 31 martie 2020.
Totodată, ministrul român a prezentat principalele soluţii care pot fi aplicate la nivel european, soluţii ce asigură funcţionarea optimă a industriei de transport naţională şi europeană. Este vorba despre menţinerea coridoarelor de marfă pe reţeaua principală (CORE TEN-T) pe toate modurile de transport, operaţionalizarea imediată a unui Punct Focal de Comunicare pentru menţinerea fluxurilor de Marfă la nivelul Comisiei Europene şi în contact cu Ministerele Transporturilor din toate statele membre pentru a facilita comunicarea, dar şi informarea companiilor de transport şi a populaţiei în timp real, solicitarea, către Statele Membre, de menţinere a transportului de marfă pe Dunăre, cu controale efectuate doar prin sistemul electronic RIS, susţinerea unor măsuri coordonate, la nivelul UE, în vederea adoptării unei decizii de prelungirea valabilităţii documentelor navigatorilor care se află la bordul navelor şi nu au posibilitatea debarcării şi repatrierii, pentru 6 luni şi derogarea temporară a aplicării Regulamentului nr.317/2019 pentru a ţine cont de situaţii excepţionale precum este impactul crizei COVID-19 asupra furnizorilor de servicii de navigaţie aeriană, care au pierderi semnificative.
"În aceste zile, Uniunea Europeană trebuie să îşi demonstreze, în primul rând, coeziunea şi multitudinea de valori comune care stau la baza ei. Astăzi trebuie să acţionăm unitar pentru că numai aşa toţi cetăţenii europeni vor avea de câştigat. Cel mai important câştig va fi să putem să asigurăm, chiar dacă ne confruntăm cu o situaţie dificilă, funcţionarea economiilor europene. Cred că suntem de acord cu toţii că zona transporturilor este poate cea mai importantă componentă a economiei noastre. Dacă nu avem această zonă funcţională toate industriile pot intra în colaps. De aceea vreau să ajungem la găsirea unor soluţii pe care, de comun acord să le punem imediat în aplicare. Am discutat şi cu reprezentanţii industriei de transport din România şi împreună cu aceştia am găsit, în transportul rutier, o soluţie posibilă şi relativ uşor de implementat prin stabilirea unor coridoare de transport care să fie utilizate de industria de profil. Totodată trebuie stabilite seturile de măsuri pe care transportatorii să le respecte, astfel încât tranzitul în zonele de graniţă să se efectueze cât mai rapid. Aceste măsuri coroborate cu accesarea unor scheme de ajutor de stat pentru toate modurile de transport vor menţine industria de profil la un nivel ce va permite ca la încheierea acestei perioade de crize, sectorul transporturilor să înregistreze un reviriment rapid", a spus ministrul Lucian Bode.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?