Euro NCAP va începe să testeze siguranța camioanelor. Care este anul de start Recomandat

Euro NCAP va începe să testeze siguranța camioanelor. Care este anul de start

În mod tradițional, Euro NCAP oferă consumatorilor informații privind siguranța autoturismelor. Zilele trecute, Euro NCAP a anunțat că organizația de siguranță își va extinde și mai mult domeniul de activitate pentru a oferi informații detaliate privind siguranța camioanelor grele prin intermediul unui sistem inovator de rating Truck Safe City și Highway.

După cum subliniază Euro NCAP în cel mai recent raport „Safer Trucks: on the Road to Vision Zero” (Camioane mai sigure: pe drumul către Vision Zero), noua schemă de rating Truck Safe va permite tuturor părților interesate din industria de transport de marfă să identifice și să evalueze nivelul de siguranță al echipamentelor din flotele lor de camioane grele.

Acest lucru nu numai că va asigura o siguranță sporită pentru șoferi, dar va crea și o piață pentru tehnologii sigure care va permite producătorilor să inoveze și să își dezvolte oferta într-un cadru clar de siguranță bazat pe principiile Euro NCAP. Orașele și autoritățile publice vor putea să identifice în mod clar cele mai bune vehicule pentru drumurile lor și să stimuleze adoptarea acestora, iar companiile vor putea determina cu ușurință specificațiile vehiculelor pe care trebuie să le respecte în cadrul programelor autorităților rutiere.

În Suedia, considerăm că accidentele frontale, în special cele cu camioane grele, reprezintă una dintre cele mai mari provocări în dezvoltarea unui sistem de transport rutier sigur. Pe baza experienței de succes a testelor Euro NCAP pentru autoturisme, care au salvat vieți, ne așteptăm ca noua schemă de rating Euro NCAP pentru camioanele grele să fie un instrument puternic în abordarea acestei probleme majore pe drumurile țării noastre, a spus Rikard Fredriksson, consilier pentru siguranța vehiculelor la Administrația suedeză a transporturilor (Trafikverket) și membru al Consiliului Euro NCAP.

Transportul de mărfuri este un fapt esențial pentru toate societățile moderne, furnizând tot ceea ce avem nevoie pentru a supraviețui și o mare parte din ceea ce ne dorim pentru confort și plăcere. Cea mai mare parte a mărfurilor în Europa este transportată pe cale rutieră. Eforturile de creștere a capacității de transport feroviar de marfă, de promovare a transferului modal, de aprovizionare cu bunuri la nivel local sau de organizare mai eficientă a lanțurilor logistice pot reduce cererea de transport rutier de marfă.

Creșterea populației și creșterea nivelului de trai tind să crească cererea de transport de mărfuri.

Efectul net este o predicție (ITF, 2019) potrivit căreia cererea globală de transport de marfă se va tripla între 2015 și 2050. Camioanele grele vor deveni probabil mai importante, nu mai puțin importante. Camioanele grele reprezintă aproape 1,5 % din vehiculele de pe drumurile europene și sunt implicate în aproape 15 % din totalul accidentelor rutiere din UE. Viziunea Zero nu va fi atinsă fără a aborda provocările pe care le prezintă camioanele pe drumurile noastre.

Tehnologiile avansate de asistență pentru șofer sunt acum standard pe majoritatea automobilelor europene și contribuie la reducerea cu peste 40% a anumitor accidente. Camioanele grele se confruntă cu aceleași accidente, dar nu sunt dotate cu această tehnologie, ceea ce duce la un număr disproporționat de victime în accidentele în care sunt implicate vehicule grele.
Matthew Avery, responsabil principal cu strategia de cercetare, Thatcham Research.

Programul va începe în SUA în 2024.

Detalii AICI


STAREA TRANSPORTURILOR-RADU DINESCU


CEFIN STRATEGIA PENTRU 2023

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.