Două țări interzic, din septembrie, ca șoferii să participe la încărcarea și descărcarea camioanelor Recomandat

Două țări interzic, din septembrie, ca șoferii să participe la încărcarea și descărcarea camioanelor

Decizia va intra în vigoare pe 11 septembrie în Portugalia. Astfel, în Portugalia șoferii nu vor mai ajuta la încărcarea și descărcarea mărfii din camion decât în cazuri excepționale.

Guvernul din Portugalia a creat grupul de lucru pentru evaluarea condițiilor de încărcare și descărcare în rândul operatorilor logistici și în porturi maritime, cu obiectivul de a evalua funcționarea operațiunilor de încărcare și descărcare, dar și vizând reglementarea acestuia, se arată într-un proiect de lege ce poate fi citit AICI.

Grupul de lucru menționat mai sus, coordonat de un reprezentant din zona guvernamentală de infrastructură din Portugalia și compus din părți relevante în sectorul transportului rutier de mărfuri, inclusiv asociații care reprezintă transportatori, asociații care reprezintă companii de distribuție, expeditori și asociații sindicale, a decis să propună un model de autoreglementare pentru operațiunile de încărcare și descărcare, dar și pentru reglementarea timpilor de așteptare.

Astfel, la 2 decembrie 2019, membrii grupului de lucru respectiv au semnat un acord-cadru care a inclus, în conformitate cu modelul de autoreglementare convenit, printre altele, aspecte legate de timpii de așteptare, de încărcare și descărcare, având în vedere clarificarea responsabilității a diferitelor părți implicate în operațiuni de transport, în cadrul lanțului logistic și în ceea ce privește conducătorii de transport rutier de mărfuri.

Acest acord-cadru prevedea crearea și funcționarea unui comitet de monitorizare care a funcționat pe o perioadă de probă, stabilită inițial între 6 ianuarie și 30 iunie 2020 și ulterior, din cauza constrângerilor impuse de boală. pandemie COVID -19, până în septembrie 2020. Acest comitet de monitorizare a transmis Guvernului un raport final, din 12 octombrie 2020, care prezintă concluziile și propunerile sale de acțiune.

După perioada de probă menționată, s-au colectat informații cu privire la procesul de încărcare și descărcarea a mărfurilor. S-au obținut date direct de la șoferii de camion și prin inspecții pe care acest comitet le-a efectuat la unele companii. A fost necesar să se ia în considerare dacă modelul de autoreglementare ar fi suficient sau dacă există încă aspecte careimpun o intervenție legislativă.

ARTICOLUL legat de încărcări și descărcări care s-a impus după colecatrea informațiilor din teren

1 - Operațiunile de încărcare și descărcare a mărfii trebuie efectuate doar de către expeditor sau de către destinatarul mărfii, în funcție de încărcarea sau descărcarea respective.

2 Expeditorul sau destinatarul mărfurilor, după caz, aceștia trebuie să folosească un lucrător, altul decât un șofer, care este calificat și instruit.

3 - În cazul în care operațiunea de încărcare sau descărcare este responsabilitatea transportatorului, în virtutea unei dispoziții contractuale exprese, aceasta trebuie să recurgă la un lucrător, altul decât șofer, calificat și instruit în acest scop.

7 - Când operațiunea de încărcare și descărcare este efectuată de șofer, în condițiile în care acest lucru este permis în reglementările colective de muncă în vigoare, expeditorul sau destinatarul trebuie să îi furnizeze toate mijloacele necesare pentru a permite această operațiune, asigurarea tuturor condițiilor de siguranță.

8 - Operațiuni efectuate în interiorul vehiculului, necesare pentru încărcarea sau descărcarea mărfurile sunt responsabilitatea persoanei care le efectuează. Expeditorul și destinatarul pun la dispoziția operatorului toate mijloacele necesare operațiunii și îl informează în ceea ce privește mijloacele mecanice disponibile și îi oferă instrucțiunile de siguranță care trebuie luate în considerare în manevrare.

9 - Operațiunile de depozitare și ancorare sunt asistate de șofer care trebuie să dea sfaturi și să intervină când e cazul.

În Spania de la 1 septembrie

Începând de la 1 septembrie a.c., în Spania intră în vigoare un document legislativ care include


schmitz ecoflex video


schmitz gotha video

reglementarea timpului maxim de așteptare la rampă al vehiculelor de transport marfă, dar și interdicția efectuării operațiunilor de încărcare și descărcare de către șoferi, fără ca aceștia să fie remunerați.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.