DOCUMENT. UE publică formula după care afli gradul de risc al firmei tale de transport

DOCUMENT. UE publică formula după care afli gradul de risc al firmei tale de transport

Comisia Europeană a anunțat formula comună pentru calcularea gradului de risc al întreprinderilor de transport.

Documentul îl aveți AICI

FORMULA COMUNĂ PENTRU CALCULAREA GRADULUI DE RISC AL ÎNTREPRINDERILOR DE TRANSPORT ȘI CERINȚELE PENTRU APLICAREA ACESTEIA

1.

Gradul de risc global al unei întreprinderi de transport se calculează utilizând următoarea formulă comună:

Image 1

tifunde:

R

gradul de risc global al întreprinderii

n

numărul de încălcări de un anumit tip pentru fiecare control individual (toate tipurile de controale).

i

control individual

v

punctaj ponderat în funcție de tipul/gravitatea încălcării (MI/SI/VSI/MSI)

MSI

(most serious infringement) încălcare extrem de gravă

VSI

(very serious infringement) încălcare foarte gravă

SI

(serious infringement) încălcare gravă

MI

(minor infringement) încălcare minoră

N

numărul de vehicule controlate în timpul unui control individual

r

numărul total de controale la întreprindere

g

ponderarea pentru utilizarea tahografului inteligent în temeiul capitolului II din Regulamentul (UE) nr. 165/2014

2.

La aplicarea formulei comune se utilizează următoarele principii și elemente:

3.

Perioada de timp în care o încălcare este luată în considerare în formulă este de doi ani.

4.

Operatorii de transport trebuie clasificați în următoarele intervale de risc pe baza punctajului lor:

operatori la care nu s-au efectuat controale (intervalul gri);

0-100 de puncte: operatori cu risc scăzut (intervalul verde);

101-200 de puncte: operatori cu risc mediu (intervalul galben);

201 puncte sau mai mult: operatori cu risc ridicat (intervalul roșu).

5.

Punctajul ponderat al unui control individual („i”) se calculează prin aplicarea următorilor factori de ponderare („v”) în funcție de tipul de încălcare:

 

MI = 1

 

SI = 10

 

VSI = 30

 

MSI = 90

6.

Gradul de risc final al unei întreprinderi trebuie să ia în considerare numărul total de controale efectuate („r”), atât în trafic, cât și la sediul acesteia, inclusiv controalele cu ocazia cărora nu au fost constatate încălcări.

7.

Controalele cu ocazia cărora nu se constată încălcări se înregistrează cu zero puncte.

8.

Punctajul ponderat al unui control individual trebuie să ia în considerare toate vehiculele controlate („N”).

9.

Data încălcării care este luată în considerare în formula comună este considerată data la care încălcarea a devenit definitivă, adică nu mai face obiectul unei reexaminări. Încălcările sunt luate în considerare numai o singură dată în formulă.

10.

Dacă un control efectuat la sediul unei întreprinderi de transport stabilește că întregul parc auto al acesteia este echipat cu tahograful inteligent conform prevederilor capitolului II din Regulamentul (UE) nr. 165/2014, punctajul său final se înmulțește cu un factor de 0,9 („g”).

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.