CRIZA ȘOFERILOR. PORTUGALIA ANGAJEAZĂ 2.000 DE ȘOFERI DIN BRAZILIA Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Dificultatea de a găsi șoferi de camioane în Portugalia este atât de mare încât transportatorii oferă bonusuri pentru
recrutarea din alte state.
Cu un deficit estimat de 5.000 de șoferi, Portugalia a devenit un
stat importator de șoferi. În special din Brazilia. Și asta pentru
ca sistemul său de transport să nu intre în faliment.
Datele din industrie publicate de "Jornal de Notícias" arată că
aproximativ 2000 de șoferi de camion din Brazilia au fost
angajați în Portugalia anul trecut, la care se adaugă alte 1.000
de persoane din Venezuela.
Patrícia Barreira, de 43 de ani, este obișnuită să traverseze
Europa cu tone de mărfuri. Ea spune că "abia știa cum să
conducă" când era în Brazilia. "Am lucrat în magazine, fabrici,
și, mai târziu, am întâlnit brazilieni care erau șoferi de
camioane aici în Portugalia. Mi-au spus soțului și mie să
încercăm", spune ea.
Patrícia subliniază ca aspecte pozitive salariul și siguranța, dar
rutina este o povară. Interesul conaționalilor săi pentru această
profesie i-a transformat pe Patrícia și pe soțul ei în „Youtubers”.
Cei doi postează video-uri pe un canal de Youtube în care își
prezintă viața de zi cu zi, pe drum. Au avut, deja, 500.000 de
vizualizări.
De unde criza
Lipsa șoferilor profesioniști de camioane din Portugalia
reprezintă o combinație de factori: în special salariile mai mici
decât în statele din vestul Europei. În timp ce salariul de bază
este de 630 de euro, valoarea salariului se dublează în alte țări
europene, precum Franța și Germania. Beneficiind de
mobilitatea oferită de Europa, mulți portughezi aleg să lucreze
în alte țări. În plus, mulți șoferi îmbătrânesc și este dificil să
atragi tinerii într-o carieră petrecută în spatele volanului.
„Vârsta legală minimă de 21 de ani este un alt factor provocator
pentru sector, deoarece există o întârziere de trei ani între
terminarea liceului și momentul în care te poți angaja ", spune
Asociația Națională a Transportatorilor Rutieri de Mărfuri, care
reunește peste 200 de companii din sector.
În afară de vorbirea limbii, brazilienii se bucură de un avantaj
mai mare: un acord bilateral le permite să-și transforme
permisul de conducere brazilian într-un permis de conducere
portughez.
Cu toate acestea, privilegiul este valabil numai pentru brazilieni.
Pentru mașini și motociclete, schimbul este simplu. În cazul
vehiculelor grele - categoriile C și D - este necesar un curs
suplimentar, așa cum este necesar în întreaga Uniune
Europeană. Formarea variază de la 30 la 140 de ore, în funcție
de tipul și durata permisului de conducere.
Cerințele de funcționare pe piața europeană -care respectă
regulile și reglementările stricte de siguranță- împiedică șoferii
care ajung în Portugalia fără o documentație adecvată să intre
pe piața muncii.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?