Clujul își face metrou. Bucureștiul rămâne cu pomeni și concertele

Clujul își face metrou. Bucureștiul rămâne cu pomeni și concertele

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunţat că municipalitatea se află în procedură pentru a transmite la SEAP validarea licitaţiei privind studiul de prefezabilitate la viitorul metrou din Cluj-Napoca, document care va stabili costurile investiţiei şi traseul, transmite corespondentul MEDIAFAX. 


Emil Boc a declarat, joi, la şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca, că metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va avea baterii electrice, arată Mediafax.

„Suntem în procedură pentru a transmite pe SEAP, instituţia naţională care se ocupă de licitaţii, validarea licitaţiei pentru studiul de prefezabilitate, asta înseamnă că după validare, se vor depune oferte privind acest studiu pentru metrou. Orice investiţie publică peste 75 de milioane de euro presupune două etape, studiu de prefezabilitate, urmat de cel de fezabilitate. Am angajat un consultant care ne-a ajutat la redactarea caietului de sarcini, echipa tehnică a făcut o vizită la Bucureşti pentru a vedea situaţia metroului de acolo, iar ceea ce noi propunem ţine cont de evoluţia viitoare a tehnologiei, şi nu pe situaţia existentă a metroului din Bucureşti, deoarece metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va fi cu baterii electrice”, a spus Boc.

„Studiul de prefezabilitate va stabili traseul, costurile, schema de finanţare şi contribuţia celorlalte entităţi de pe raza administrativ teritorială, Floreşti şi Cluj-Napoca. Avem banii necesari pentru acest studiu de prefezabilitate în acest an, schema de finanţare fiind multianuală”, a mai spus primarul Clujului.

Studiul de fezabilitate al centurii metropolitane a Clujului, semnat. Investiţia este de 150 de milioane de euro

Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, a Planului Urbanistic Zonal şi a detaliilor tehnice privind viitoarea centură metropolitană a municipiului Cluj-Napoca a cărei realizare este estimată la 150 de milioane de euro a fost semnat, a anunţat, joi, primarul Emil Boc.

Potrivit unei postări pe pagina sa de Facebook, Emil Boc a arătat că această centură este vitală pentru rezolvarea problemelor deosebite pe care zona metropolitană Cluj-Napoca le are în ceea ce priveşte traficul rutier de tranzit.

„Am semnat contractul cu privire la realizarea Studiului de fezabilitate, a Planului Urbanistic Zonal şi a Detaliilor tehnice de autorizare a construcţiei pentru centura metropolitană a Clujului care va avea o lungime de 38 de km şi va costa 150 milioane de euro. Centura metropolitană figurează în Master Planul General de Transport al României sub denumirea de Drumul Trans-Regio Gilău – Apahida, fiind vitală pentru rezolvarea problemelor deosebite pe care zona metropolitană Cluj-Napoca le are în ceea ce priveşte traficul rutier de tranzit, precum şi accesul la reţeaua naţională de transport rutier pentru traficul originând în sau având destinaţia în zona metropolitană Cluj-Napoca”, a subliniat edilul Clujului.

 

Boc a precizat că Primăria Cluj-Napoca a atribuit contractul de servicii pentru întocmirea studiului de fezabilitate, PUZ şi detalii tehnice pentru proiect unei asocieri de mai multe firme româneşti şi străine, valoarea contractului fiind de 17,1 milioane de lei fără TVA.

În Masterplanul General de Transport al României, Centura Metropolitană, Etapa I, este prevăzută cu patru benzi de circulaţie cu o lungime totală aproximativă de 38,8 km, din care 31,3 km reprezintă drum nou, iar 7,5 km modernizare drum existent sau drum nou.

„Drumurile de legătură, Etapa II, propuse conform Planului Urbanistic General, sunt în lungime totală aproximativă de 33,6 km drumuri noi sau modernizare de drumuri existente. Prestatorul va efectua studiile şi analizele necesare atât pentru Etapa I cât şi pentru Etapa II, astfel încât în urma acestora să fundamenteze recomandarea unei soluţii fezabile şi să le detalieze în cele două studii de fezabilitate solicitate”, a explicat edilul Clujului.

Firmele care vor realiza studiul de fezabilitate vor prezenta minim trei studii alternative de traseu, termenul de realizare a documentului fiind de 12 luni.

Emil Boc a precizat că după realizarea studiului de fezabilitate se va trece la construirea centurii metropolitane care ar trebui să fie finalizată în 2023, astfel încât de la 1 ianuarie 2024 să fie deschisă circulaţiei.

Finanţarea centurii este asigurată din fonduri europene.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping