București: ai parcat mașina, ți se blochează roțile
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Consiliul Local al Sectorulul 4 a aprobat, în şedinţa de joi, mai multe modificări ale regulamentului privind atribuirea locurilor de parcare rezidenţiale. Una dintre schimbări stabileşte noi sancţiuni în momentul în care un loc de parcare este ocupat abuziv, precum blocarea roţilor.
Consiliul Local al Sectorului 4 a aprobat, în şedinţa de joi, noua Metodologie de atribuire a locurilor de parcare rezidenţiale, pe raza Sectorului 4 al Municipiului Bucureşti, care aduce mai multe noutăţi în privinţa modului de rezervare a parcărilor de reşedinţă şi sancţionării celor care le ocupă abuziv. Astfel, în cel mult 10 zile, locuitorii Sectorului 4 îşi vor putea rezerva un loc de parcare din cele disponibile, în doar câteva minute, prin intermediul unei aplicaţii mobile, iar, cât de curând, cei care le vor ocupa spaţiul plătit se vor trezi cu roţile blocate, potrivit reprezentanţilor Primăriei Sector 4.
În momentul de faţă sunt înregistrate, în baza de date a Primăriei Sectorului 4, 43.990 de locuri de parcare de reşedinţă. Din acestea, 5.201 locuri sunt libere, însă acest lucru nu înseamnă că nu sunt ocupate de maşini, ci doar că nu sunt rezervate prin contract, aşa că reprezentanţii autorităţii locale sunt de părere că în toate zonele se vor găsi posibilităţi pentru ca oamenii să parcheze.
„Am aşezat pe o hartă GIS (e vorba de un sistem informaţional geografic) toate locurile de parcare din sector. Aceasta va putea fi accesată prin aplicaţia mobile pe care o vom lansa în zilele următoare, printr-o procedură intuitivă. Singurul lucru pe care trebuie să-l ai pregătit înainte de a accesa aplicaţia este să scanezi buletinul, certificatul de înmatriculare al maşinii şi asigurarea RCA a autovehiculului”, a explicat Directorul General al Direcţiei de Mobilitate Urbană Sector 4, Ioan Gâf-Deac.
Potrivit acestuia, primul pas este completarea adresei de domiciliu, pentru ca apoi să i se afişeze utilizatorului harta locurilor de parcare din zona sa, pe care locurile neatribuite sunt evidenţiate cu verde.
Utilizatorul trebuie să selecteze locul de parcare dorit, dintre cele libere, moment în care spaţiul respectiv devine inactiv pentru ceilalţi utilizatori.
”Pasul doi constă în completarea CNP-ului şi a adresei exacte, pentru ca apoi să se realizeze prima validare automată. Dacă sistemul detectează pe datele tale că ai deja un loc de parcare în Sectorul 4, nu-ţi mai permite să rezervi încă unul. A doua validare arată că nu ai debite către Sectorul 4. Informaţiile sunt accesibile în timp real, datorită corelării bazei de date a aplicaţiei, cu baza de date a Direcţiei de Impozite şi Taxe Locale Sector 4.
După ce se obţin cele două validări, se trece la etapa următoare, unde este necesar să se completeze datele personale, cele ale maşinii, marca maşinii, data de expirare a ITP-ului (aceasta trebuie să fie valabilă), numărul de telefon şi email-ul.
Următorul pas constă în încărcarea documentelor scanate (carte de identitate, certificat de înmatriculare al maşinii şi asigurarea RCA valabilă). La final trebuie bifată căsuţa care atestă faptul că nu eşti robot, apoi apare, pentru validare, numărul cererii şi anunţul că vei primi un e-mail de confirmare a înregistrării”, a mai explicat Directorul Ioan Gâf-Deac.
După primirea e-mail-ului de validare a cererii, se poate face plata, fie în sistem ZebraPay (există circa 500 de puncte de plată în Sectorul 4 şi peste 2.000 la nivelul Capitalei), fie online, pe site-ul care va deveni activ odată cu lansarea aplicaţiei.
O schimbare faţă de regulamentul precedent constă în faptul că solicitantul îşi poate rezerva un loc de parcare pe o rază de 250 de metri în jurul reşedinţei sale, faţă de 30 de metri, cât era prevăzut în regulamentul anterior.
Odată cu noile reglementări ocuparea abuzivă a unui loc de parcare de reşedinţă va putea fi sancţionată, de către reprezentanţii Direcţiei Mobilitate Urbană Sector 4, prin blocarea roţii autovehiculului care a parcat abuziv.
Tarifele pentru deblocarea roţii vor fi progresive, după cum urmează:
a) Pentru prima abatere înregistrată în baza de date electronică a Direcţiei Mobilitate Urbană Sector 4, pentru numărul respectiv de înmatriculare – deblocarea va fi gratuită, însoţită de un avertisment care va conţine prevederile (în sinteză) ale prezentului Regulament. Dacă nu se solicită deblocarea roţii în termen de 24 de ore de la blocare, tariful aplicat va fi cel prevăzut la lit.b şi se va calcula pentru fiecare zi în care persistă situaţia.
b) Pentru a doua abatere înregistrată în baza de date electronică a Direcţiei Mobilitate Urbană Sector 4, pentru acelaşi număr de înmatriculare - tariful este de 50 lei. Dacă nu se solicită deblocarea roţii în termen de 24 de ore de la blocare, tariful aplicat va fi cel prevăzut la lit.c şi se va calcula pentru fiecare zi în care persistă situaţia.
c) Pentru a treia abatere înregistrată în baza de date electronică a Direcţiei Mobilitate Urbană Sector 4, pentru acelaşi număr de înmatriculare – tariful este de 100 lei. Dacă nu se solicită deblocarea roţii în termen de 24 de ore de la blocare, tariful aplicat va fi cel prevăzut la lit.d şi se va calcula pentru fiecare zi încare persistă situaţia.
d) Pentru a patra abatere înregistrată în baza de date electronică a DirecţieiMobilitate Urbană Sector 4, precum şi următoarele, pentru acelaşi număr dînmatriculare - tariful este de 250 lei. Dacă nu se solicită deblocarea roţii în termen de 24 de ore de la blocare, tariful aplicat se va calcula pentru fiecare zi în care persistă situaţia.
e) Pentru ocuparea abuzivă a unui loc de parcare de reşedinţă destinat personelor cu handicap, marcate corespunzător, tariful de deblocare va fi de 500 lei/zi.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?