Infrastructura

Cât costă varianta ocolire Satu Mare

OMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Inermediar pentru Transport au convenit încheierea Contractului de Finanțare nr. 21 în data de 14.11.2018, pentru proiectul ”Varianta de ocolire Satu-Mare” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE-proiecte de investiții, Operațiunea-Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.

Citeşte mai departe ...

Bătălia mare pe Centura Bacău

Asociaţia Pro Infrastructură susţine că există ”o bătălie pe cinste” pentru Varianta de Ocolire Bacău, un contract estimat la 167 de milioane de euro, aşteptându-se la noi contestaţii, deşi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, joi, câştigătorul licitaţiei, după reevaluarea ofertelor. ”Mai discutăm în 2019”, susţin reprezentanţii Asociaţiei.


”Avem o bătălie pe cinste pe contractul Variantei de Ocolire Bacău, mai ceva ca la Podul Înalt în 1475, între plăieşii moldoveni ai UMB şi turcii "invadatori" de la Ictas Insaat, un proiect cu un cost estimat de 167 milioane de euro care conţine primii 16,27 km de autostradă din Moldova (A7) plus alţi 14,54 km de drum naţional (cu o bandă pe sens)”, au scris, joi seară, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Licitaţia pentru Centura Bacău a fost lansată pe 16.12.2017, ofertele au fost deschise în 12.02.2018 şi ulterior două din cele patru asocieri participante au depus contestaţii în urma descalificării, printre care şi Ictas Insaat.

”În ciuda promisiunilor Directorului General CNAIR Narcis Neaga, câştigătorul nu a fost anunţat în iunie, ci abia în 9 august, fiind vorba de asocierea UMB-Tehnostrade cu suma de 668.330.294 RON (fără TVA), adică 86% din preţul estimat. Numai că între timp contestaţia Ictas Insaat a fost admisă de CNSC, iar CNAIR a fost obligată să le reevalueze oferta. Mai mult, turcii au contestat şi raportul prin care românii erau desemnaţi câştigători. Deznodământul? Responsabilii CNAIR au reevaluat oferta celor de la Ictas Insaat, dar au descalificat-o din nou pe motiv că nu ar fi răspuns la solicitarea de prelungire a valabilităţii ofertei şi a garanţiei de participare la licitaţie. Desigur, turcii au atacat deja şi această decizie”, mai spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, deşi CNAIR a anunţat, joi, că a desemnat din nou, după reevaluare, constructorul român UMB drept câştigător.

”Iar cei de la Ictas Insaat, foarte probabil, vor contesta încă o dată. Lupta continuă! Din păcate am avut iarăşi dreptate în iulie când spuneam că «Va trebui să ne declarăm norocoşi dacă vom avea contract semnat până la finalul acestui an. Moldova mai aşteaptă». Aşadar, mai discutăm în 2019!”, mai scriu reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

CNAIR a anunţat, joi, că a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii "Proiectare şi execuţie Varianta de ocolire Bacău", în baza deciziilor de soluţionare a contestaţiilor emise de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

Citeşte mai departe ...

Autostrada care a intrat la apă. A devenit drum expres

Consitrans va elabora Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic drumul de mare viteză Focșani – Bacău cu o ofertă de circa 20 de milioane de lei, conform cotnractului semnat miercuri, anunță Compania de Autostrăzi. Tronsonul de circa 110 km face parte din drumul de mare viteză spre Moldova pe relația Sud-Nord, pe ruta Ploiești - Pașcani, pentru care deja s-au mai semnat două contracte opentru SF și proiectare pe ruta Ploiești -Buzău - Focșani. SF-ul și proiectarea au termen de execuție de 24 de luni.

Citeşte mai departe ...

Un milion de euro pentru centura Babadag

Compania Naţională a Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, marţi, că firma de construcţii Oyl Company Holding, din Slobozia, a câştigat licitaţia pentru construcţia centurii oraşului Babadag, judeţul Tulcea, contract evaluat la 4,366 milioane de lei (937.000 euro), fără TVA.

Citeşte mai departe ...

Fabulos. Autostrada Sibiu - Pitești, în dezbatere publică, nu în construcție

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. anunţă publicul interesat asupra depunerii raportului privind impactul asupra mediului, care integrează concluziile studiului de evaluare adecvată în cadrul procedurii de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Autostrada Sibiu - Pitești” propus a fi amplasat în jud. Sibiu, jud. Vâlcea și jud. Argeș.

Citeşte mai departe ...

ULUITOR! Viorica Dăncilă a inventat o autostradă

În turneul recent din țările arabe din zona Golfului, premierul Viorica Dăncilă a prezentat proiectele pe care Guvernul vrea să le realizeze în Parteneriat Public-Privat. Printre aceste proiecte apare o autostradă care nu există nicaieri în documentele oficiale ale autorităților precum Master Planul General de Transport: o autostradă de la Tg. Neamț la Suceava și mai departe spre granița cu Ucraina. Acest tronson este „lipit” de Guvern de bucata de la Tg Neamț - Iași - Ungheni, parte din A8. În Master Plan, în schimb, există un drum de mare viteză de la Suceava la Pașcani și mai departe spre sudul țării spre București.

Citeşte mai departe ...

DRUMURI ROMÂNEȘTI, EP.05 - DN76: RUȘINEA INFRASTRUCTURII ROMÂNEȘTI

Drumul național Deva-Oradea (DN76) "este pe locul întâi în ceea ce privește eșecurile tuturor conducerilor Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România" (actuala CNAIR), crede Alin Goga, fostul director juridic al CNADNR. "Întreaga semnalizare rutieră este inexistentă", afirmă Doina Rugină, expert tehnic autorizat, în cel de-al cincelea episod al show-ului DRUMURI ROMÂNEȘTI.

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.