Șeful Autostrăzilor, Ștefan Ioniță, promite drumuri de 5.000.000.000 euro

Șeful Autostrăzilor, Ștefan Ioniță, promite drumuri de 5.000.000.000 euro

Valoarea proiectelor de infrastructură lansate în licitaţie în patru luni de activitate se ridică la 5,6 miliarde de lei, a declarat, marţi, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă, după audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.

"Ieri (luni - n. r.) am transmis la ANAP documentaţia pentru Centura Sud Bucureşti la profil de autostradă, cu o valoare de circa 2,5 miliarde de lei. Iată un proiect care, zic eu, a stat mult timp şi nu s-au găsit soluţii, iar acum avem soluţii pentru el. Repet: profil de autostradă, 52 de kilometri, cu acord de mediu, cu tot ce trebuie, cu indicatori. Suntem pe un drum bun", le-a spus Ioniţă deputaţilor.

Şeful CNAIR a menţionat proiectele care au fost lansate în licitaţie în ultima perioadă.

"Tot pentru Centura Bucureşti, am dat drumul la proiectele mult aşteptate: DN2-A2, sectorul de drum care lipsea pe partea de nord a Capitalei la profil de patru benzi. Documentaţia este deja în SEAP şi avem şanse bune ca în luna iunie să deschidem această documentaţie, undeva la 350 de milioane de lei valoare estimată a proiectului. Tot Centura Bucureşti, zonele critice, s-a semnat proiectul pentru Pasajul de la Domneşti, sperăm să înceapă lucrările. Pasajele de la Popeşti, Berceni, inclusiv cu legătură la patru benzi şi descărcare la un kilometru înainte de aceste pasaje au fost demarate şi acestea şi sunt în SEAP. Proiecte undeva la 400-500 de milioane de lei. Podul de la Brăila - o documentaţie care a fost pregătită pe parcursul a şase ani (...), avem acord de mediu, avem toate elementele, documentaţia este acum în comisia interministerială, aşteaptă indicatorii. Documentaţia a fost ridicată pe SEAP cu avizul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Achiziţii, cu o valoare de 500 de milioane de euro", a menţionat acesta.

Ioniţă a făcut referire şi la Varianta de Ocolire Timişoara.

"Varianta de Ocolire Timişoara, la fel. Am revizuit studiul de trafic. Şi această documentaţie este ridicată pe SEAP, tot în iunie deschidem, în valoare de 350 de milioane de lei. De asemenea, secţiunea lipsă din DN6 lotul 2, greu încercat între Alexandria şi Craiova, a fost ridicată pe SEAP, în valoare de 370 de milioane de lei. Toate proiectele astea au fost făcute în decursul a patru luni şi vă spun că se mai pot face multe alte lucruri. Dacă însumăm toate aceste proiecte, sunt 5,6 miliarde de lei numai în patru luni ridicate pe SEAP. Săptămâna viitoare: Craiova - Piteşti. Am convingerea că peste o săptămână va fi ridicată în SEAP. Şi această documentaţie a fost supusă dezbaterilor şi analizei Jaspers, precum şi a reprezentanţilor de la Comisia Europeană. Valoarea ei este de 4,5 miliarde de lei. Cu acest obiectiv, ne ducem undeva la 10 miliarde de lei numai în primele patru luni de activitate. Eu spun că se poate, suntem optimişti şi mergem mai departe", a subliniat oficialul CNAIR.

Potrivit acestuia, în luna iunie ar putea fi scoase la licitaţie primele două secţiuni din autostrada Piteşti-Sibiu.

"Tot în luna iunie, ne propunem să scoatem primele două secţiuni din Piteşti-Sibiu, prezentând această ipoteză de lucru, zic eu, care într-o oarecare măsură a fost agreată şi de reprezentanţii Comisiei şi de reprezentanţii Jaspers, astfel încât să se elimine orice dubiu în ceea ce înseamnă inexistenţa sau existenţa acordului de mediu. Sigur, la momentul acesta spunem că nu avem acord de mediu şi că nu se pot demara procedurile, dar avem alte lucruri palpabile pentru această documentaţie. Avem studii pe parcursul a 7 ani în perioada 1990-1997 găsite de noi în arhiva CNAIR, avem studii făcute în perioada 2006-2008, o actualizare a studiului de fezabilitate şi avem şi acest studiu de fezabilitate, această completare care este în curs, care face să arate doar un singur lucru: că ceea ce s-a studiat de înaintaşii noştri şi în anii '70 şi în anii '90 şi în anii 2008 este singurul culoar de tranzit aferent acestui obiectiv. Pentru noi este îmbucurător că lucrurile se confirmă şi este îmbucurător că suntem pe un drum bun şi cu acest obiectiv", a explicat acesta.

În plus, Ştefan Ioniţă a precizat că valoarea proiectelor ce urmează să fie executate în 2017 din credite de angajament ajunge la circa 20 de miliarde de lei.

"De regulă, sunt acele obiective care nu beneficiază de fonduri nerambursabile, nu sunt în POIM şi care se duc pe o zonă de finanţare de la bugetul de stat şi sunt necesare autorităţilor locale. De exemplu: Varianta de Ocolire Râmnicu Sărat, Varianta de Ocolire Babadag, deci proiecte punctuale care sunt necesare autorităţilor locale şi participanţilor la trafic pentru a soluţiona problemele de decongestionare", a precizat Ioniţă pentru Agerpres.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.