Print. RĂZVAN CUC O IA PE URMELE LUI DAN ȘOVA. Vrea să doarmă pe șantierele patriei Recomandat

Print. RĂZVAN CUC O IA PE URMELE LUI DAN ȘOVA. Vrea să doarmă pe șantierele patriei

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a inspirat din retorica unuia dintre predecesorii săi care amenința că va munci zi și noapte.

Premiat pentru neputință
Răzvan Cuc a fost unul dintre oamenii care au ascultat de ordinul lui Liviu Dragnea și a demisionat din funcția de ministru al Transporturilor pentru a forța cădea guvernului Grideanu. Altfel zis, Răzvan Cuc s-a dinamitat cu plăcere. După câteva zile de confuzie în care și-a depus și demisia, a revenit la gânduri mai bune, imediat după căderea premierul Grideanu.
A doua zi după ce moțiunea de cenzură a trecut în Parlament, Cuc și-a luat demisia înapoi, ca și cum nimic nu s-a întâmplat și și-a reluat poziția de ministru al Transporturilor.
Primul mandat a lui Cuc la Ministerul Transporturilor (ianuarie–iunie 2017) a fost catastrofal, după cum reiese dintr-o analiză făcută chiar de PSD. Din 11 sarcini trasate de "jupânul" Liviu Dragnea, ministrul Răzvan Cuc nu a îndeplinit niciuna: de cinci nici nu s-a atins, iar șase a îndeplinit parțial. Printre măsurile la care Cuc a rămas corijent se numără: “transport rutier pentru rutele turistice de interes național și internațional, transportul feroviar de marfă, transportul multimodal, Aeroportul Internațional București Băneasa-Aurel Vlaicu, transportul naval-navigația pe Dunăre”, se arată în analiza PSD privind activitatea din primele șase luni la Ministerul Trasnporturilor.

A început cu deblocările
Deși făcut praf de Liviu Dragnea pentru că nu a îndeplinit nicio măsură trasată de partid, Răzvan Cuc a absolvit "Magna cum laudae" audierile la care a fost supus de către deputați.
Încep laudele, țineți-vă de nas.
Potrivit procesului-verbal întocmit de Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, “în urma audierilor, cu majoritate de voturi, se avizează favorabil candidatura domnului Răzvan Cuc la funcția de Ministru al Transporturilor având în vedere competența și experiența profesională după cum reiese din CV, claritatea prezentării programului de guvernare aferent domeniului, cu precizarea priorităților esențiale precum și claritatea și promptitudinea răspunsurilor date la întrebările adresate pe parcursul ședinței de audieri”.
La audierile formale, desigur, întrebat cu ce realizări se prezintă din mandatul ianuarie-iunie, Răzvan Cuc a menţionat că în primele şase luni din acest an au fost deblocate proiecte de infrastructură în valoare de peste 15 miliarde de lei. “Până acum am lansat proiecte de 93 de kilometri, vorbim de proiectare şi execuţie de autostradă, şi 121 de kilometri de drumuri de mare viteză. Mă refer la Piteşti-Sibiu, centura de sud a Capitalei, drumul de mare viteză Piteşti-Craiova”, a spus ministrul Cuc.

Mai bine finalizăm, decât să nu finalizăm
Oficialul a precizat că, în total, împreună cu proiectele anterioare, România ar putea avea lansați în licitație 600 de kilometri noi de autostrăzi și drumuri de mare viteză, până la sfârşitul anului 2017.
În discursul său prezentat parlmentarilor, Răzvan Cuc a arătat care ar fi proiectele prioritare, majoritatea fiind cele de pe Coridoarele pan-europene (rutier şi feroviar). Autostrăzile Sibiu-Piteşti şi Autostrada Transilvania, Braşov-Borş, se numără printre priorităţile sale la capitolul infrastructură rutieră. "Rămân la acelaşi rezultat pe care l-am dat prima dată, peste 90 de kilometri de autostradă finalizaţi în acest an. 15 au fost deja finalizaţi în martie, secțiunile A, B şi C, lotul 2 din Lugoj-Deva. Urmează să fie finalizate loturile 3 şi 4 din Lugoj-Deva, loturile 3 şi 4 din Sebeş-Turda și cei trei kilometri de la intrarea în Bucureşti (parte din autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti, n.red.)", a spus ministrul Transporturilor.
Referitor la Tarom, Răzvan Cuc a spus că este de acord cu exceptarea acestei companii de la prevederile Ordonanţei 109 privind managerii privaţi, explicând: „Aţi văzut ce experienţe am avut cu fostul manager Heinzmann”. Altfel zis, Cuc s-a fript cu Heinzmann și acum suflă în iaurt și va numit la Tarom un "băiat bun" indicat de partid.
În fine, Răzvan Cuc a mai spus că, în perioada următoare, vor continua negocierile cu sindicatul din ROMATSA.
Răzvan Cuc a primit aviz pozitiv pentru portofoliul de la Transporturi de la comisiile de specialitate din Parlament cu 32 de voturi pentru şi 12 împotrivă.

Mă voi muta pe șantier
Apoteotic, ministrul a subliniat că va merge personal în inspecţie pe şantiere, pentru a supraveghea stadiul lucrărilor
„Chiar în această vară mă voi muta pe şantier, pentru că mi-am asumat nişte termene, nişte kilometri de autostradă. Unii constructori au luat în serios tot ce am transmis, alţii văd că încă merg cu o viteză redusă şi, dacă vor continua să meargă aşa, nu vor mai lucra, lucrurile sunt simple”, a continuat ministrul.
În martie 2013, fostul ministru al Transporturilor și coleg de partid cu Răzvan Cuc, Dan Șova, promitea cam același lucru: “Asigur oamenii că, până în 2016, autostrada Comarnic Brașov va fi finalizată, chiar dacă încă nu se știe cine o va construi. O începem și o terminăm până în 2016, chit că mă mut pe ea. Mă mut cu cortul pe autostrada Comarnic și tot o termin. În aprilie va începe dialogul competitiv cu toți cei patru (candidați, n.red.) și în luna octombrie vom desemna câștigătorul. Dialogul competitiv e o procedură care include tot ceea ce înseamnă licitația deschisă, plus câteva etape și condiții suplimentare. E mai grea decât licitația deschisă”. Licitația a fost câștigată de asocierea Vinci-Aktor-Strabag, care a abandonat proiectul.
Așa că îi sugerăm domnului Cuc să o lase mai moale cu mutatul pe șantier. Istoria nu îl ajută.

Ce a promis în primul mandat
Dar Răzvan Cuc a fost audiat și în ianuarie 2017, atunci când garanta că nu va întârzia programul de guvernare al PSD. „Avem un program de guvernare, etapizat, care va fi pus în aplicare, şi rutier, şi feroviar, şi naval, şi de aviaţie. Nu vreau să mă grăbesc să dau un termen acum, pentru că trebuie revizuită şi legislaţia în domeniul achiziţiilor publice privind infrastructurile mari. Trebuie schimbat pentru că sunt proceduri foarte grele şi sunt multe lucruri care trebuie modificate în legislaţie”, a susţinut Răzvan Cuc, cel care nu a dus nicio măsură la îndeplinire.
Întrebat, în ianuarie, de reporteri câţi kilometri de autostradă promite, în condiţiile în care anul trecut nu s-a inaugurat niciun kilometru, el a răspuns: „Nu promit niciun kilometru de autostradă. Sunt loturile avansate, le cunoaşteţi, şi Sebeş-Turda şi Lugoj-Deva sunt loturi avansate şi lucrăm”. În acest caz punctual, s-a ținut de cuvânt.

L-a dat pe spate pe Tudose
După șapte luni, Cuc promite 95 de kilometri de autostradă în condițiile în care suntem la mijlocul verii și s-au dat în folosință doar 15. Tot la audierile din ianuarie, Cuc comitea o eroare: "Una dintre problemele majore din domeniul Transporturilor este lipsa unei infrastructuri rutiere adecvate. Avem, la ora actuală, mai puțin de 700 km de autostradă și mai puțin de 150 km de autostradă în construcție. Transportul feroviar este și el într-o degradare accentuată. În cazul transportului maritim și transportului fluvial, acestea au rămas încă exploatate sub posibilități", a mai menționat Răzvan Alexandru Cuc. România are 732 de km de autostradă.
Probabil că Răzvan Cuc îl are pe vino-încoa din moment ce a stârnit simpatia premierului Tudose: „Vreau să-l felicit pe domnul ministru Cuc. S-a apucat de treabă foarte intens. Am fost ieri împreună cu domnul vicepremier Ciolacu la Ministerul Transporturilor. A deblocat foarte repede 9 miliarde de lei. Felicitări! Dar nu a fost un efort de o zi. Vreau să rămâneți turați așa. Dacă trebuie în fiecare zi să venim noi peste dumneavoastră, este în regulă.”.


Aflat la al doilea mandat și de șapte luni ministru, Răzvan Cuc nu și-a publicat nici până în ziua de azi un CV pe site-ul Ministerului. Alexandru-Răzvan Cuc, în vârstă de 33 de ani, este secretar executiv al PSD Giurgiu din 2014 şi purtător de cuvânt al organizaţiei judeţene PSD Giurgiu. În 2012, a reprezentat Partidul Poporului-Dan Diaconescu (PP-DD) la alegerile locale şi a obţinut un loc de consilier judeţean, apoi a candidat din partea PP-DD la alegerile parlamentare din 2012 pentru Camera Deputaţilor şi a devenit, în acelaşi an, prim-vicepreşedinte al PP-DD. În ceea ce priveşte studiile, Alexandru Cuc are licenţă în Drept şi Economie. A absolvit, în 2012, Facultatea de Drept şi Administraţie Publică a Universităţii Hyperion, Bucureşti, începută în 2009. A studiat şi Economia, la Universitatea Americană, Bucureşti, în perioada 2002-2006. Cuc a fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în perioada octombrie 2015-mai 2016, consilier judeţean PP-DD în perioada 2012-2016. Din 2012 până la prima numire la Ministerul Transporturilor, el a fost director general al Zonei Libere Giurgiu.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.