Pentru lotul de autostradă Lugoj-Deva s-au făcut 48 de studii de fezabilitate
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Pentru lotul de autostradă Lugoj-Deva s-au făcut 48 de studii de fezabilitate, s-a aprobat primul studiu, însă România va plăti 48, lucrările întârziind patru ani, a declarat marţi DariusVâlcov, consilierul pe probleme economice al premierului.
„Nodul Dobra este pe autostradă în România, cred că Lugoj-Deva. Acest nod a fost uitat atunci când trebuia să se facă studiul de fezabilitate şi, bineînţeles, constructorul de bună credinţă a constatat că lipseşte nodul şi a întrebat ce trebuie să facă. Păi fă un studiu de fezabilitate, i-a spus CNAIR la acea vreme, în 2012. A făcut un studiu, şi pe al doilea şi al treilea, la al 48-ulea s-a finalizat. Ştiţi al câtelea a fost ales? Primul. Statul român va plăti 48 de studii de fezabilitate, dar primul a fost ales. S-au întarziat 4 ani de zile pentru un nod, s-au făcut 48 de studii de fezabilitate”, a declarat Darius Vâlcov, într-un interviu la DeCeNews Live.
Întrebat cât costă un studiu de fezabilitate, consilierul guvernamental a precizat că acest lucru se va afla în momentul în care se vor face corecţiile, „pentru că avem două autostrăzi din România unde corecţiile au costat mai mult decât construcţiile, iar când vorbesc de autostrăzi, vorbesc de frânturi, de cioturile astea de autostrăzi”.
„În 2011, ONG-ul WWF din Austria vine şi spune că aceşi kilometri de autostradă pe care s-au inventat nişte lilieci au apărut nişte urşi. Trebuie să construiţi tuneluri care nu costă mai mult cu 30 de milioane de dolari în plus, să refaceţi tot studiul. Ce a făcut statul? S-au refăcut aceste lucruri, astăzi cei 9 km nu sunt licitaţi, dar PSD-ul, coaliţia vine la guvernare. Cum rezolvăm problema urşilor? S-a întrebat premierul şi preşedintele PSD? Chemăm specialişti de la Agenţia Mediului, vin, convoacă toţi şefii de la Ocoalele Silvice de acolo, semnează că în ultimii 40 de ani niciun urs nu a mai trecut prin acea zonă. Nici astăzi nu reuşim să venim la vechiul studiu, pentru că cei de la CNAIR din eşalonul II şi III din au venit cu un biolg la analize, şi când a văzut că nu e problema urşilor, s-a dus la prima baltă a luat o broască, întors-o, i-a arătat pata şi a zis ca e specie protejată”, a mai declarat Vâlcov.
Legat de stadiul lucrărilor la şantierul autostrăzii Lugoj-Deva, la finalul lunii iulie, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, declara că nu va fi gata anul acesta.
„Nu cred că lotul trei din autostrada Lugoj-Deva va fi gata anul acesta, dacă se menţine ritmul acesta, dar vă spun, pe lotul trei se lucrează cu 100 şi ceva de muncitori, pe lotul patru cu 600 de muncitori. Pe lotul trei se lucrează cu sub 100 de utilaje”, a declarat atunci Lucian Şova.
„La ritmul acesta, lotul trei nu se poate finaliza în acest an, dacă s-ar întâmpla o minune, în sensul că ar lucra cu 300 de muncitori români şi poate cu 200 de utilaje în loc de 100, sigur că termenele s-ar scurta”, a adăugat la vremea respectivă, Lucian Şova.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- VIDEO Se pregătesc intersecții rutiere pe 3 niveluri. Cum vor arăta?
- VIDEO Cum se circulă pe cei 11 km din Autostrada Moldovei deschiși azi?
- VIDEO Miracol! S-a redeschis circulația complet pe Podul de la Brăila