Întârziere de 4 ani pentru 15 kilometri de autostradă. Când se va circula pe toată Austostrada Sebeș - Turda Recomandat

Întârziere de 4 ani pentru 15 kilometri de autostradă. Când se va circula pe toată Austostrada Sebeș - Turda

Autostrada A10 Sebeș-Turda tronsonul 1 (15 km) s-a deschis, la început de decembrie, între bretelele scurte ale nodului Sebeș și nodul Alba Iulia Nord.

Este o veste foarte bună pentru șoferii care nu vor mai fi nevoiți să aștepte în ambuteiajele interminabile de pe DN1 dintre Sebeș și Alba Iulia.
Contractul de proiectare și execuție a fost semnat în anul 2014 și ar fi trebuit să se circule pe această autostradă doi ani mai târziu, însă nenumăratele blocaje și întârzieri imense cu realizarea exproprierilor, relocările de utilități, aprobările proiectelor tehnice sau autorizațiilor de construire, eliberarea gropii de gunoi de la Alba Iulia Sud (astăzi, un „muzeu al deșeurilor”), precum și ritmul dezamăgitor de lucru al constructorului italian Pizzarotti au amânat acest termen cu peste 4 ani.


Deschiderea circulației a fost posibilă în acest an doar printr-o mobilizare surprinzătoare de ultim moment a celor de la Pizzarotti, cu asfaltări zi și noapte.
Constructorul va mai executa lucrări în următoarele săptămâni la nodul rutier Alba Iulia Nord și pe autostradă la finalizarea parapetelui, panourilor fonoabsorbante, marcajelor sau rigolelor. Se recomandă participanților la trafic să circule cu prudență și să respecte restricțiile de circulație. Dacă ritmul de lucru se menține atât pe acest proiect, cât și pe tronsonul 2 construit de Aktor, în 2021 Autostrada Sebeș-Turda ar trebui să fie complet finalizată.

Ultimul hop, lotul 2
Loturile 3 și 4 au fost deschise în 2016, problematic fiind doar lotul 2. Dacă se menține ritmul de lucru bun, iar CNAIR va face plățile rapid pentru lucrările efectuate, există toate șansele să circulăm pe cei 24 de km ai lotului 2 din Autostrada Sebeș - Turda în a doua jumătate a anului viitor.
Pe Sebeș-Turda lotul 2 grecii de la Aktor au turat motoarele în ultimele săptămâni, ajungând în ceasul al 12-lea, la 6 ani de la debutul contractului, la un ritm de lucru corespunzător pentru o asemenea lucrare. Stadiul fizic se apropie de 80%.
După o sumedenie de zone construite și refăcute în mod repetat în acești ani de șantier, grecii și-au dat în sfârșit seama că doar prin protejarea terasamentelor vor ieși din acest cert vicios. Așa că au suplimentat considerabil echipele care se ocupă de sistemul de scurgere a apei de pe autostradă. Au avansat consistent și la așternerea balastului stabilizat și asfaltului, rămânând pentru 2021 doar câteva puncte nevralgice neacoperite. La structuri subcontractorul Retter se apropie de finalizarea celui de-al doilea pod peste Mureș.
Punctul critic al șantierului rămâne în continuare zona nodului rutier de la Teiuș cu podul peste calea ferată Alba Iulia-Cluj Napoca.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.