Cum a ajuns un drum, care nu există nici peste hârtie, autostradă

Cum a ajuns un drum, care nu există nici peste hârtie, autostradă

Realizarea unui drum de mare viteză care să lege Muntenia de Moldova face noi paşi. Cu o lungime totală de peste 355 km, drumul menit să preia traficul rutier de pe DN 2 E85, unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului la nivel naţional, dar şi foarte multe accidente rutiere, este la fază de studiu de fezabilitate. 

 Deşi s-a discutat foarte mult dacă această şosea de mare viteză Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani să fie un drum expres, elaboratorii studiului de fezabilitate consideră că e mai bine să fie autostradă. Argumentul este că în drum expres este doar o şosea cu patru benzi, pe când o autostradă presupune cel puţin două benzi pe sens, benzi de urgenţă, precum şi spaţii de demarcare pe mijloc. „În urma rulării tuturor scenariilor în cadrul Modelului Naţional de Transport a rezultat ca variantă optimă implementarea la profil de autostradă a întregului sector Ploieşti - Paşcani”, potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

În acest sens, a fost realizată şi o analiză care a avut la bază prognozele de trafic la nivelul reţelei naţionale, fiind oferite date esenţiale pentru stabilirea si fundamentarea categoriei de drum. „Studiul menţionat urmează a fi supus analizării si aprobării JASPERS şi va sta la baza documentaţiei necesare accesării fondurilor europene nerambursabile pentru faza de execuţie a obiectivului”, potrivit CNAIR. Astfel, ultimul cuvânt îl va avea JASPERS, consultantul Comisiei Europene de unde se aşteaptă cofinanţarea în mare parte a întregului proiect. Realizarea studiului de fezabilitate beneficiază de finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020. Anul trecut, specialiştii în domeniu de la CNAIR au arătat după o şedinţă la Focşani că mai devreme de 2025 nu se va circula pe drumul care se proiectează acum, în cea mai optimistă varianţă, presupunându-se că toate etapele vor merge şnur.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.