Ați auzit de Zona Orbitală a Municipiului București? Costă un miliard de euro

Ați auzit de Zona Orbitală a Municipiului  București? Costă un miliard de euro

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 23.03.2020 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Infrastructura Integrată pentru Zona Orbitală a Municipiului București-Faza II" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1-Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Obiectiv Specific 1.Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE-proiecte noi de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră a TEN-T centrală.

Obiectivul general al proiectului pentru faza II, sunt:

- construcția a 49,57 km de autostradă ;

- construcția a 30 de poduri și pasaje;

- construcția a 5 noduri rutiere, a 5 parcări, a unui Centru de coordonare și întreținere, a unui punct de sprijin pentru întreținere și a unui spațiu de servicii.

Valoarea totală a proiectului este de 4.626.964.673,29 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-2.876.779.021,12 lei, 15% contribuția proprie-507.666.886,09 lei, restul de 1.242.518.766,0 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Obiectivul general al contractului de finanţare ‘Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti’ îl constituie dezvoltarea zonei orbitale a Municipiului Bucureşti, prin construcţia unei autostrăzi orbitale în sudul Bucureştiului şi modernizarea centurii existente, asigurându-se astfel o interconectivitate adecvată între autostrăzile şi drumurile naţionale radiale aferente Bucureştiului. De asemenea, condiţiile de trafic din jurul Capitalei vor fi îmbunătăţite, iar traficul de tranzit din zona urbană va fi eliminat, îmbunătăţindu-se astfel condiţiile de viaţă ale populaţiei din zona de proiect. Implementarea proiectului va conduce la îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE”, se arată în comunicat.

Practic, se vor construi 92 de kilometri noi de drum naţional şi autostradă, 56 de poduri şi pasaje noi, 5 poduri şi pasaje reabilitate, 9 parcări, 21 de intersecţii, 5 noduri rutiere, un punct de întoarcere, un centru de întreţinere şi coordonare, un punct de sprijin şi de întreţinere şi un spaţiu pentru servicii.

Perioada de implementare a proiectului este de 120 de luni, respectiv între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.