UN MIT SPULBERAT: ROBOȚII NU VOR ÎNLOCUI ȘOFERII DE CAMION Recomandat

UN MIT SPULBERAT: ROBOȚII NU VOR ÎNLOCUI ȘOFERII DE CAMION

Nu vă așteptați ca autocamioanele autonome să trimită în șomaj milioane de șoferi.

Se așteaptă ca o formă de electrificare să alimenteze camioanele în decurs de un deceniu, dar bateriile uzate din aceste vehicule vor trebui reciclate. Acestea nu pot avea, deocamdată, o altă întrebuințare.
Acestea sunt primele concluziile dintr-un raport adus recent în atenția investitorilor și care dezbate tehnologia avansată și vehiculele comerciale. Autorul este Alexander Potter, analist la Piper Jaffray&Co.
Opiniile sale oferă o foaie de parcurs, uneori contrariantă, despre pentru modul în care tehnologia va influența transportul de mărfuri, logistica și alte aplicații comerciale.
"Este, probabil, irelevant să ne întrebăm dacă roboții vor înlocui șoferii", a scris Potter. "Șoferi nu pot fi concediați. Ei fac mult mai mult decât să conducă un camion.", crede el.

Cum poate autonomia să ajute
În loc să fie eliminați șoferii, automatizarea ar trebui utilizată pentru a diminua criza de șoferi, a spus autorul. Dar dacă șoferii nu pot fi eliminați, atunci pe bună dreptate s-ar putea spune că autonomia completă oferă economii mai puțin convingătoare. Cum vor economisi operatorii de flote, cum ar fi PepsiCo și Ryder, din folosirea automatizării? O aplicație potențială este condusul în pluton, unde camioanele conectate în mod digital sunt aliniate pentru a reduce frecarea cu aerul și pentru a economisi combustibil, a spus Potter. Platooning generează o economie de 4%. Alte economii potențiale din automatizare ar putea proveni din utilizarea muncitorilor mai puțin calificați, care cer venituri mai mici și care vor fi folosiți pentru a conduce segmente de drum în modul cvasi-automat, a spus Potter. Automatizarea ar putea fi, de asemenea, utilizată pentru a prelungi timpii de conducere.
Electricitatea este cheia
În timp ce Potter nu vede o înlocuire masivă a șoferilor cu roboți, el prezice schimbări semnificative în industrie - în special în tehnologia de rulare. "Noi rămânem credincioși ideii că propulsia electrică este superioară", a spus Potter.
În timp ce economia de combustibil pentru camioane, chiar și în cel mai greu segment de tonaj, continuă să se îmbunătățească, flotele nu culeg toate roadele economiei de bani și combustibil așteptate, a spus Potter. Sumele pentru achiziția de combustibili scad, dar economiile sunt parțial pierdute cu cheltuielile necesare pentru întreținerea sistemelor de emisii. Mai mult, problemele legate de componentele de tratare a emisiilor țin camioane în service și cresc costurile pentru flote.
"Și chiar dacă producătorii de camioane nu cred în vehiculele electrice, noile reglementări le forțează mâna", a spus el. "Dacă zonele urbane devin zone cu emisii zero, nimeni nu își poate permite să ignore camioanele electrice.", afirmă analistul Piper Jaffray&Co.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping