TRANSPORTATORII ȘI PRODUCĂTORII CER INTRODUCEREA CAMIOANELOR DE MARE CAPACITATE PE DRUMURILE EUROPENE Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
În cadrul eforturilor mai ample de reducere a emisiilor de CO2 generate de transportul rutier, Asociația Producătorilor de Automobile din Europa (ACEA) solicită un cadru politic care să sprijine un sistem de transport de mare capacitate la nivelul întregii UE. Același lucru îl solicită de ceva timp și asociațiile transportatorilor.
Acest lucru ar trebui să le permită vehiculelor de mare capacitate -concepute special pentru a transporta de două ori mai multe mărfuri decât camioanele standard- să ruleze pe anumite părți ale rețelei rutiere UE.
Mai eficiente și mai productive
Experiența arată că vehiculele de mare capacitate sunt mai eficiente și mai productive decât vehiculele obișnuite de transport greu, deoarece acestea pot prelua mărfurile din camioane mai mici, consumând mai puțin combustibil și producând mai puține emisii. Acest lucru le face mai ecologice decât combinațiile standard de vehicule comerciale. Într-adevăr, conform unui nou document ACEA, trei vehicule de mare capacitate pot înlocui șase camioane obișnuite, reducând emisiile de CO2 cu până la 27%.
Primele standarde impuse de UE în privința emisiilor de CO2 pentru vehiculele grele au fost stabilite recent pentru anii 2025 și 2030. "Producătorii de camioane se angajează să-și îndeplinească angajamentele pentru a reduce emisiile", a explicat secretarul general al ACEA, Erik Jonnaert. "Cu toate acestea, aceste standarde de eficiență pentru vehiculele noi nu vor fi suficiente pentru a reduce emisiile totale de CO2 generate de transportul rutier".
O cerere în creștere
Cererea pe segmental transportului de mărfuri este de așteptat să crească substanțial în următoarele decenii. Vehiculele de mare capacitate oferă un mijloc rentabil de a face față acestei cereri crescânde, ținând cont de emisiile de carbon, fără a modifica sau extinde infrastructura rutieră existentă în Europa.
Jonnaert: "Pentru ca beneficiile vehiculelor de înaltă capacitate să poată fi resimțite în întreaga UE, facem apel la factorii de decizie politică pentru a permite introducerea unui sistem de transport de mare capacitate dincolo de frontiere."
Vehiculele de mare capacitate, în forma de combinații European Modular System (EMS) sunt deja permise în Belgia, Danemarca, Finlanda, majoritatea statelor federale germane, Țările de Jos, Portugalia, Spania și Suedia. În aceste țări, reducerea de CO2 a fost confirmată de practică.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?