SCANIA. Aventurarea în viitorul ecosistem de transport Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Înființată în mai 2022, Scania Ventures are o misiune antreprenorială de a explora și comercializa noi modele de afaceri care depășesc capacitățile de bază ale Scania, deoarece compania se poziționează pentru viitorul sistem de transport.
„Cred că am una dintre cele mai interesante locuri de muncă din industrie!” spune Cindi Lindsborg, Head of Scania Ventures.
De-a lungul istoriei sale de 130 de ani, o mare parte din succesul Scania s-a datorat inovației extraordinare din activitatea sa de bază. De la camioane, autobuze și motoare lider în industrie, până la progresele mai recente în vehiculele electrice, strălucirea constantă a cercetării și dezvoltării, Scania a fost unul dintre elementele cheie care a ajutat compania să devină operatorul de clasă mondială în industria de transport care este astăzi.
Dar dacă Scania dorește să mențină această poziție puternică în anii următori, trebuie să privească în afara ei și să dezvolte idei care vin dincolo de zidurile sale, într-un moment în care tehnologii precum inteligența artificială, digitalizarea și transportul autonom perturbă modul în care furnizează servicii de transport și logistică.
Scania Ventures, parte a unității de soluții de mobilitate, a fost înființată pentru a ajuta la poziționarea Scania pentru viitorul ecosistem de transport prin identificarea și comercializarea de noi afaceri bazate pe modele de afaceri și tehnologii emergente care se află în afara nucleului actual. Va face acest lucru prin îmbunătățirea capacităților de inovare în afaceri pentru a construi întreprinderi scalabile care vor deveni viitoare afaceri cheie și vor crea viitoare fonduri de profit pentru Scania.
„Scania Ventures a fost înființată pentru a completa dezvoltarea noastră de bază cu o perspectivă din exterior. Dacă conducem trecerea către un sistem de transport durabil, atunci este esențial să privim dincolo de vehiculul în sine. Pentru a avea un impact și mai profund, trebuie să explorăm și alte servicii cu care putem contribui la schimbare”, explică Cindi Lindsborg, care este șefa noului departament.
„Deși este adevărat că există inițiative la Scania care au analizat această perspectivă”, adaugă ea, „nu a existat niciodată o organizație cu această misiune dedicată. Dar acum avem una care are o responsabilitate cheie pentru dezvoltarea ideilor care sunt în afara vehiculului și poate oferi acestor idei spațiu de dezvoltare. Aceasta este o schimbare cheie.”
Construirea unei echipe puternice în vremuri dificile
De când unitatea și-a început activitatea, Cindi a purtat mai multe pălării simultan, construind o echipă Scania Ventures, lucrând pentru a atrage investiții, stabilind strategia și mobilizând echipe pentru mai multe oportunități de risc nou identificate.
„Trebuie să construim o echipă puternică în multe dimensiuni diferite, inclusiv din perspectiva dezvoltării afacerii, capital de risc extern, abilități tehnice, design de servicii și design de afaceri. Trebuie să aducem o mulțime de minți cu adevărat ascuțite, deoarece construirea de noi afaceri este unul dintre cele mai complexe lucruri pe care le puteți face.”
Este deosebit de dificil să recrutezi extern în aceste vremuri mai slabe și mai incerte, când organizațiile de pretutindeni, inclusiv Scania, au fost nevoite să reducă astfel de planuri pentru viitorul apropiat. Dar este și o provocare, deoarece concurenții Scania (vechi și noi) nu stau pe loc. „Unele dintre talentele de care avem nevoie nu au văzut Scania ca un potențial angajator până acum. Acum trebuie să găsim aceste noi tipuri de talente din noi industrii și noi baze de competențe”, explică Cindi.
Structura Scania Ventures va avea un nucleu de mai mulți angajați, care să decidă ce noi afaceri să exploreze, unde să adauge resurse, cât de mult să finanțeze și pentru cât timp. Apoi, scopul este de a avea o constelație plutitoare de experți, care se referă la orice idee de afaceri este identificată pentru dezvoltare.
„În prezent avem șase echipe de risc care funcționează și aș dori să văd două sau trei inițiative de risc să ajungă în faza de extindere până la sfârșitul anului 2023”, spune Cindi. „Și, așa cum am văzut când primul fond Scania Growth Capital SGC1 câștigă bani pentru a-l finanța pe cel de-al doilea, ne dorim ca Scania Ventures să înceapă prin a face câteva afaceri profitabile și autonome, pentru ca apoi să progreseze la investiții pentru a începe alte câteva, și apoi așa mai departe și așa mai departe.”
O perspectivă captivantă
Nu există nicio îndoială că o cursă de a găsi noi servicii și noi tehnologii pentru viitorul sistem de transport este extrem de competitivă și foarte provocatoare, dar Cindi Lindsborg nu se descurajează.
„Acum, când avem finanțarea, putem, de asemenea, să profităm de experiența implicării Scania în inițiativa de colaborare a start-up-ului Combient Foundry și Innovation Factory, astfel încât să putem sprijini rapid echipele care lucrează la idei noi și să ne accelerăm cu adevărat misiunea. Înseamnă că nu trebuie să începem de la zero; există o mulțime de idei și avem capacitatea de a investi, de a coopera și de a ne dezvolta”, adaugă ea.
Pentru Gustaf Sundell, vicepreședinte executiv și șef al soluțiilor de mobilitate, Scania Ventures și Mobility Solutions în ansamblu pot avea un impact semnificativ și asupra poziției companiei pe piață.
„În vremuri mai grele, evaluarea unei companii este legată nu numai de performanța sa financiară, ci și de proiecțiile de creștere pe care le văd piețele. Mobility Solutions, din care face parte Scania Ventures, poate fi un răspuns la al doilea aspect”, explică el.
„Atunci când identificăm noi afaceri în care să investim, putem contribui la creșterea încrederii pieței în inovația noastră, ceea ce permite dobânzi mai bune la împrumuturile noastre și care aduce beneficii situației financiare a întregii companii.”
Este clar că Cindi Lindsborg și echipa ei au o sarcină uriașă în fața lor, dar ea este pregătită și dispusă să accepte provocarea.
„Sunt multe de făcut”, spune ea, „dar cred că am una dintre cele mai interesante locuri de muncă din industrie!”
Articole înrudite
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- Un cunoscut transportator a cerut insolvența!
- Camion în valoare de 60.000 de lei, confiscat de polițiști pentru transport ilegal de lemn
- Colți de morsă găsiți într-un camion care transporta boabe de soia
- 5 camioane cu produse second-hand oprite la Vamă. Ce probleme aveau