Mercedes-Benz Trucks prezintă inovații la nivel mondial pentru mai multă siguranță pe drum Recomandat

Mercedes-Benz Trucks prezintă inovații la nivel mondial pentru mai multă siguranță pe drum

Când a venit vorba de creșterea siguranței vehiculelor și șoferilor, Mercedes-Benz Trucks a fost întotdeauna un pionier în industrie.

Compania a investit sute de milioane de euro pe an în cercetare și dezvoltare, pentru sisteme care să ofere asistență și mai mare șoferilor în munca lor și să sporească siguranța tuturor utilizatorilor de drumuri.

Cele mai recente exemple sunt Active Sideguard Assist cu funcție de frânare automată și Active Drive Assist 2 cu funcție de oprire automată de urgență, ambele disponibile din iunie 2021.
Pentru mai multă siguranță în trafic, sistemele de asistență care pot sprijini în mod activ șoferul în situații periculoase sunt de o importanță crucială. De exemplu, în urmă cu ani de zile, Asociația Federală Germană pentru Transportul de Marfă, Logistică și Asociația Comercială pentru Industria Transporturilor (Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung și, respectiv, Berufsgenossenschaft für Transport und Verkehrswirtschaft), precum și compania de asigurări Kravag au demonstrat, într-o testare pe teren cu peste 1000 de vehicule, următoarele: camioanele echipate cu sisteme de asistență a șoferului au avut o probabilitate cu 34 la sută mai mică de a face accidente decât vehiculele de același tip, dar care nu erau dotate cu sisteme de asistență.
Cu sisteme precum asistența de urgență la frânare din generația a cincea Active Brake Assist (ABA 5), Sideguard Assist pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, Active Drive Assist pentru conducerea parțial automatizată (SAE nivel 2), precum și cu ajutorul MirrorCam în locul oglinzilor clasice, Mercedes-Benz a mărit considerabil nivelul de siguranță al camioanelor sale. Acest lucru este valabil mai ales pentru actuala generație Actros, precum și pentru o mare parte a modelelor Arocs.

Nou: Active Sideguard Assist cu funcție de frânare automată
A fi pe drum cu un camion greu, fie în oraș, fie pe drumuri înguste și cu intersecții multiple este o provocare pentru mulți șoferi profesioniști. Acest lucru se aplică în special la manevrele de virare și întoarcere. Șoferul trebuie să acorde atenție semafoarelor, precum și traficului din față și lateral, pietonilor și bicicliștilor.
Problema: participanții la trafic, deseori, nu știu că un șofer de camion poate să nu-i vadă în anumite situații. În plus, camioanele grele cu ampatament mare sau remorci se opresc într-un mod care nu este înțeles de către ceilalți participanți la trafic.

O funcție activă de frânare poate însemna salvarea vieții în anumite circumstanțe
În astfel de situații, Sideguard Assist, dezvoltat de Mercedes-Benz Trucks și disponibil pe multe dintre modele Actros, Arocs și Econic încă din 2016, poate interveni într-un mod util. Sideguard Assist poate avertiza șoferul, printr-un proces în mai multe etape, în timpul unui viraj la dreapta, atunci când sistemul recunoaște prezența unui pieton sau a unui biciclist în zona de monitorizare.
Din iunie 2021, Mercedes-Benz va oferi Active Sideguard Assist (ASGA) în plus față de Sideguard Assist - cu o funcție suplimentară care poate salva vieți. Noul sistem nu numai că poate avertiza șoferul cu privire la deplasarea pietonilor sau a bicicliștilor pe partea pasagerului, dar poate iniția o manevră de frânare automată la viteze de până la 20 km/h până la oprirea vehiculului în cazul în care șoferul nu răspunde la semnalele de avertizare.
Prin unghiul de virare, ASGA poate recunoaște necesitatea unei astfel de manevre de frânare și poate preveni o posibilă coliziune. Mercedes-Benz Trucks este primul producător de camioane din întreaga lume care oferă un astfel de sistem cu funcție de frânare automată și, prin urmare, dorește să contribuie la reducerea în continuare a numărului de accidente.

Nou: Active Drive Assist 2 cu funcție de oprire de urgență
Active Drive Assist (ADA) reprezintă, de asemenea, un pas înainte în ceea ce privește siguranța și transformă noul Actros în primul camion din lume care poate fi condus parțial automat (nivelul 2 SAE). În anumite condiții, acesta sprijină în mod activ șoferul în deplasarea longitudinală și laterală a camionului și poate menține automat distanța față de vehiculul din față, accelera și, de asemenea, conduce în cazul în care există marcaje rutiere clar vizibile.
Dacă șoferul se apropie prea mult de un vehicul din față, ADA poate frâna automat camionul până când se restabilește distanța minimă predeterminată. Dacă este cazul, sistemul poate apoi să reacelereze camionul până la viteza prestabilită.
Disponibilă din iunie 2021, cea mai nouă generație ADA 2 poate face chiar mai mult: sistemul este capabil să inițieze o oprire de urgență dacă recunoaște că șoferul nu a fost implicat activ în procesul de conducere o perioadă mai lungă de timp, de exemplu din cauza problemelor de sănătate. Mai întâi, sistemul solicită șoferului, prin semnale optice și acustice, să își așeze mâinile pe volan.
Dar, dacă el nu răspunde după 60 de secunde, chiar și după multiplele avertismente, sistemul poate frâna până când camionul se oprește în siguranță pe banda sa, în timp ce avertizează următoarele vehicule folosind luminile de avarie.
Manevra de oprire de urgență inițiată de sistem poate fi oprită de șofer în orice moment. Dacă, însă, camionul se oprește, sistemul poate acționa automat noua frână de parcare electronică. În plus, ușile sunt deblocate, astfel încât paramedicii pot ajunge direct la șofer în caz de urgență medicală.

Active Brake Assist 5 - asistență la frânarea de urgență pe autostrăzi și în traficul orașului
Frânarea automată prin Active Sideguard Assist și oprirea automată de urgență prin Active Drive Assist 2 nu trebuie confundate cu funcția de frânare de urgență Active Brake Assist 5. ABA 5 funcționează ca o combinație de sisteme radar și camere. Comparativ cu ABA 4, poate răspunde în cazul persoanelor aflate în mișcare cu o manevră automată de frânare completă până la o viteză a vehiculului de 50 km/h.
În cazul în care ABA 5 recunoaște pericolul unui accident cu un vehicul, cu un obstacol staționar sau cu un pieton care se apropie, trece sau se oprește brusc, o avertizare optică sau acustică poate fi emisă mai întâi șoferului. Dacă șoferul nu răspunde în mod adecvat, sistemul poate iniția apoi o manevră de frânare parțială, cu o reducere a vitezei de până la trei metri pe secundă.
Dacă, totuși, o coliziune este iminentă, sistemul poate efectua o manevră automată de frânare de urgență. După ce camionul s-a oprit, se poate acționa noua frână de parcare electronică.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.