MAN TruckScenes: prima bază de date cu informații de la senzori și din trafic disponibilă gratuit pentru camioane autonome
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
MAN este primul producător de camioane care publică date cu informații de la senzori și din trafic, rezultate din dezvoltarea conducerii autonome.
Baza de date „MAN TruckScenes” cuprinde 747 de scene de conducere și este disponibilă gratuit dezvoltatorilor, universităților și instituțiilor științifice;
Schimbul de date accelerează dezvoltarea, simplifică validarea și promovează standardizarea.
MAN Truck & Bus este primul producător de camioane care publică o bază de date cu informații de la senzori și din trafic, 747 de scene de conducere și date despre vehicule provenite de la unități de testare a conducerii autonome.
Schimbul deschis de astfel de baze de date accesibile și gratuite între diferiți actori, cum ar fi producătorii, universitățile și dezvoltatorii de software, care lucrează independent unii de alții la conducerea automată, accelerează dezvoltarea și promovează standardizarea formatelor de date. De asemenea, permite o comparație standardizată a rezultatelor și metodelor ca referință pentru studiile științifice și simplifică colaborarea cu partenerii externi de dezvoltare. „Bazele de date precum MAN TruckScenes sunt o resursă importantă pentru dezvoltare. Există deja numeroase baze de date disponibile publicului pentru sectorul autoturismelor, dar nu și pentru sectorul camioanelor. Cu MAN TruckScenes, mergem mai departe pentru a umple acest gol”, spune Dr. Frederik Zohm, membru al Consiliului executiv pentru cercetare și dezvoltare la MAN Truck & Bus.
Bază de dezvoltare pentru transportul autonom hub-to-hub
Baza de date publicată acum de MAN cartografiază, în primul rând, operațiunile de conducere pe autostrăzile germane, precum și operațiunile de conducere în porturi. Aceasta acoperă cererea pentru așa-numitul transport hub-to-hub între centrele logistice, pe care MAN se concentrează ca scenariu de aplicare pentru conducerea autonomă. Setul de senzori constă în date de la patru camere, șase radare lidar, șase radare, două unități de măsurare inerțială pentru determinarea poziției în spațiul înconjurător (IMS) și date de înaltă precizie ale sistemului global de navigație prin satelit (GNSS). MAN TruckScenes este prima bază de date care include date radar 4D cu acoperire 360°, fiind cel mai mare set de date radar cu casetă de delimitare 3D. La crearea celor 747 de scene, s-a acordat atenție și captării diferitelor condiții meteorologice. Scenele cuprinse în domeniul de aplicare al bazei de date sunt împărțite într-un set de date de formare, testare și validare. Scenele conțin datele senzorilor și ale vehiculului pentru o singură secvență de condus, precum și adnotările corespunzătoare.
Adnotările servesc ca o descriere a situației de conducere și înregistrează condițiile de mediu, precum și marcajele pentru obiectele din jurul vehiculului. Aceasta, la rândul său, constituie baza pentru învățarea automată în dezvoltarea rețelelor neuronale pentru conducerea autonomă. Utilizarea seturilor de date publice permite, de asemenea, o evaluare standardizată a performanței și calității recunoașterii mediului pentru îndeplinirea sarcinii de conducere. Acest lucru facilitează, de asemenea, urmărirea îmbunătățirilor continue în ceea ce privește performanța recunoașterii mediului. MANTruckScenes sunt disponibile pentru descărcare la următoarea adresă: https://www.man.eu/truckscenes
MAN Truck & Bus pe drumul spre camioane autonome
MAN promovează conducerea autonomă prin diverse proiecte de cercetare și dezvoltare. Din 2018 până în 2020, MAN a dezvoltat și testat un camion fără șofer pentru manipularea containerelor în incinta Portului Hamburg, în cadrul unui proiect comun de cercetare și dezvoltare cu Hamburger Hafen și Logistik AG. Din 2019 până în 2023, proiectul ANITA cu partenerii Deutsche Bahn, Universitatea de Științe Aplicate Fresenius și Götting KG s-a concentrat pe integrarea digitală completă a unui camion autonom în procesul logistic de manipulare a containerelor de la șosea la calea ferată.
Începând cu 2022, MAN colaborează cu unsprezece parteneri în cadrul proiectului de finanțare ATLAS-L4 pentru a dezvolta un camion autonom destinat transportului pe autostradă între centrele logistice. Astfel, proiectul abordează în mod specific legea privind conducerea autonomă adoptată în Germania, în 2021, care permite deja conducerea fără șofer pe rute definite și cu supraveghere tehnică. La sfârșitul proiectului, în 2025, sunt planificate teste practice ale prototipului cu un șofer de siguranță pe autostradă. Conducerea autonomă pentru camioane urmează să intre în producția de serie la sfârșitul deceniului.
Articole înrudite
- VIDEO Un camion nu s-a încadrat corespunzător și a ajuns în șanț pe Dealu Negru
- 1.200 de camioane cu deșeuri îngropate ilegal lângă Ploiești. Pedepse simbolice
- Camioanele nu au voie să circule pe 23 și 24 ianuarie. Programul exact
- Ce pensie primește un șofer care a lucrat toată viața pe camion în Franța?
- Cum scapă șoferii de camion străini de amenzile primite în România?