DANEMARCA INTERZICE, DE FACTO, ODIHNA ÎN CABINA CAMIONULUI

DANEMARCA INTERZICE, DE FACTO, ODIHNA ÎN CABINA CAMIONULUI

Din 1 iulie 2018, guvernul danez va introduce o nouă interdicție pentru conducătorii de camioane.

Interdicția stipulează că șoferii de camioane nu vor mai avea voie să parcheze vehiculele în parcările amenajate și în cele ale motelurilor și nici în zonele special amenajate de pe marginea autostrăzilor pentru mai mult de 25 de ore.
În practică, aceasta înseamnă că odihna de 45 de ore în camion pe drumurile din Danemarca nu va mai fi posibilă. Poliția daneză dorește să oblige la respectarea acestor norme prin impunerea unor amenzi.
De la începutul anului viitor, trebuie să ne așteptăm la creșteri ale amenzilor în Danemarca. Pentru parcare ilegală, amenzile vor crește de patru ori, ajungând la 270 de euro. Amenda pentru parcarea ilegală la intrarea sau la ieșirea de pe autostradă va fi, de asemenea, mult mai severă, ajungând la 400 de euro. Ministrul danez al transporturilor, Ole Birk Olesen, a precizat: “ținând cont de problemele practice și tehnice cu care se confruntă industria transportului, mă bucur că am găsit o cale pentru a lupta împotriva condițiilor nomade de muncă”. Potrivit lui Olesen, "nu este sarcina statului să furnizeze facilități gratuite pentru perioadele de odihnă din industria transportului”. Potrivit oficialilor danezi, măsura urmărește să îmbunătățească securitatea rutieră în zonele de intrare și de ieșire pe/de pe autostrăzi, locuri unde, în acest moment, multe camioane parchează ilegal.

Transportatorii spun nu
Interdicția a fost dezaprobată de o parte dintre companiile de transport daneze. “Noua reglementare face transportul din și spre Danemarca mai dificil, deoarece limitarea în timp nu este în acord cu regulile care guvernează perioadele de odihnă ale șoferilor”, a precizat Michael Svane de la Dansk Industri Association.
Martin Aabak de la Shipper Association a criticat, de asemenea, noua reglementare. “Nu este o soluție. Problemele legate de parcare vor fi transferate pe drumurile naționale. În final, prețurile pentru companiile de import și de export daneze vor crește”. De asemenea, Aabak se îndoiește că interdicția este în acord cu legile Uniunii Europene.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.