CUM SĂ PRELUNGEŞTI DURATA DE VIAŢĂ A ANVELOPELOR MONTATE PE REMORCA TA? Recomandat

CUM SĂ PRELUNGEŞTI DURATA DE VIAŢĂ A ANVELOPELOR MONTATE PE REMORCA TA?

Anvelopele produse de Michelin pentru axele remorcii sunt construite astfel încât să întrunească toate condițiile specifice utilizării indiferent de axa pe care sunt montate.

Cu toate acestea, în funcţie de poziţia de pe remorcă, uzura anvelopelor precum şi forma acesteia, rezistenţa la agresiune sau randamentul kilometric al anvelopelor, diferă de la o anvelopă la alta din cauza curbelor frecvente şi manevrării în spaţii înguste.

 

UZURA ANVELOPELOR PENTRU REMORCĂ: Reguli generale
Ca rezultat al frecărilor laterale, în curbă sau în cazul diferitelor manevre, anvelopele montate pe remorci cu trei axe nu au același tip de uzură sau performanță kilometrică pe toată durata de viață.



• Prima axă – impactul frecării laterale este moderat, astfel nivelul de uzură este situat ca nivel între cel înregistrat de a doua şi a treia axă.
• A doua axă – un nivel de uzură foarte scăzut dat fiind că nu resimte niciun impact (frecări laterale mici sau inexistente). Cel mai probabil, poate dezvolta uzură neregulată datorată transportului rutier.
• A treia axă – înregistrează cea mai rapidă şi agresivă uzură din cauza frecărilor laterale foarte mari, uzură care poate fi corelată şi cu geometria vehiculului. Este cel mai puțin probabil ca această axă să dezvolte o uzură neregulată datorată transportului rutier.

Într-o curbă, impactul nu este acelaşi pentru toate anvelopele: remorca tinde să pivoteze pe a doua axă şi astfel este supusă celui mai mic nivel al forţei laterale. Prima axă este împinsă uşor lateral şi are un nivel mai mare de uzură comparativ cu a doua axă. A treia axă trebuie să fie trasă cel mai larg şi astfel are cel mai mare grad de uzură. Randamentul kilometric al celei de-a treia axe poate fi mai puţin de jumătate din randamentul kilometric al celei de-a doua axe.

CUM SĂ FACI ROTAȚIILE CORECT
Rotaţia generală este recomandată la un nivel de 50% uzură a benzii de rulare, însă modul de utilizare specific, vehiculul şi condiţiile de şofat pot impune rotaţia mai devreme sau mai târziu. Scopul este ca rotaţia să se facă o singură dată pe durata de viaţă a anvelopelor astfel încât anvelopele de pe toate axele să aibă acelaşi randament kilometric.



SFATUL MICHELIN
• Anvelopele Michelin cu profil al benzii de rulare destinat utilizării pe remorci sunt marcate “FRT” (Free Rolling Tyre).
Montează anvelopele marcate cu FRT doar pe axele remorcii, niciodată pe axele capului tractor (axă tractoare sau axă direcție).
• Menține şi controlează constant presiunea* recomandată: spre exemplu, 9 bari pentru 385/55 R 22.5 & 385/65 R 22.5 pentru anvelope care pot susține 9T pe axă.
• Întoarce anvelopa pe jantă atunci când uzura neuniformă a benzii de rulare este vizibilă.
• Anvelopele MICHELIN Remix pot fi montate pe oricare poziţie dintre cele 3 axe ale remorcii.
• Recanelarea anvelopelor cu uzură pronunţată şi multiple tăieturi nu este recomandată
• Sfaturi pentru recanelare:
  - Prima axă – utilizarea anvelopelor recanelate este posibilă, dar depinde de scopul utilizării
  - A două axă – utilizarea anvelopelor recanelate este recomandată.
  - A treia axă – utilizarea anvelopelor recanelate nu este recomandată, dar anvelopa pentru a treia axă poate fi recanelată şi utilizată pentru a doua axă
• Axa de ridicare pentru remorcile cu multiple axe pot reduce nivelul de uzură al axei poziţionate cel mai în spate.
• Întotdeauna alegeţi anvelopa potrivită, în funcţie de încărcătură maximă admisă pe axă.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.